Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: naza v2 ioc och rth

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard naza v2 ioc och rth

    har dom 2 funktionerna något sammanhang eller hör dom ihop på nå vis eller det är 2 helt skilda funktioner?
    dvs IOC och RTH (Return To Home)? jag har IOC aktiverat på X2 på både min quad och hexa copter. men vad jag vet så är IOC inget som är programmerat till att användas från sändaren. Såvida det ej hör ihop med RTH.

  2. #2

    Standard

    Två skilda funktioner.

    IOC är väl bara två lägen utöver vanligt flygläge (switch).

    Vanligt flygläge = för du högerspak framåt så far multirotorn framåt i den riktningen nosen pekar, osv.
    Course Lock = utgår ifrån där du startade, för du högerspaken framåt så far multirotorn framåt åt samma håll framåt var när du startade, oavsett hur multirotorns nos är vänd i luften. denna följer kompassen så norr är norr osv. För du spaken mot norr så far spaken mot norr. obs, du ska stå med sändaren åt samma håll
    Home Lock = Utgår ifrån startpunkten, för du högerspaken rakt fram så far multirotorn i från dig, för du högerspaken emot dig kommer multirotorn emot dig, för du högerspaken till höger så far multirotorn runt dig åt höger osv.

    Testar du så fattar du. Men fatta helst före du testar. ;-)

    RTH = en funktion där multirotorn automatiskt kommer hem till startplatsen. Via switch eller stäng av sändaren, om du ställt in rätt.

    Detta ovan i stort sett som det är... obs... julafton är över och klockan är 0100 här och jag är trött så jag hoppas jag skrev rätt. ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    med andra ord så kan jag stänga av IOC utan behöva oroa mig då jag känner inget behov av de

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •