Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Någon som haft problem med filminspelning Hubsan X4

  1. #1

    Standard Någon som haft problem med filminspelning Hubsan X4

    Kvällens julafton fick en liten sur eftersmak
    Dottern fick en Nano Quad som inte startade över huvudtaget
    Grabben fick en Hubsan X4, nya modellen med 720p filmning som flyger toppenbra men kameran vägrar filma
    När man startar upp den med SD-kortet i så lyser röd och blå lampa konstant, spelar ingen roll hur länge man har igång det händer ingenting.
    Spelar ingen roll om man trycker på rec. knappen heller.

    Någon som varit med om liknande?

  2. #2
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Ja, det har jag. Jag köpte en x4 med kamera för skojs skull i somras. I början fick jag inte alls till inspelningen. Maskinen är känslig för vilket SD-kort som används. Jag fick prova flera olika SD-kort innan den behagade spela in. Jag har dessutom för mig att jag var tvungen att formatera om kortet som till slut funkade.
    Jag minns dock inte hur dioderna lös.

  3. #3

    Standard

    Har testat med två olika (Dock samma märke, äldre 2GB kort) och provat formatera både i mac och pc utan större framgång.
    Kanske värt att testa med ett till kort innan man lämnar in den.

  4. #4

    Standard

    Kolla vilken klass SD-kortet skall vara, finns väl upp till 10 idag som är snabbast och är ditt 2gb kort några år gammalt så är det nog kört. Tror jag hade ett klass6 kort i min och det fungerade.

  5. #5

    Standard

    Var och fick bytt hubsan. Denn gång funkade filminspelningen men tyvärr var ena motorn trasig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •