Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bränna program från t.ex TV-4 play

  1. #1

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard Bränna program från t.ex TV-4 play

    Hej, och god fortsättning på Julen.

    Fråga: Min tv-box har pajjat och min fråga är om det går att bränna ner ett program på dvd från dator, t.ex från tv4-play, för att sedan spela upp på tv:s dvd-spelare. Hur gör man i så fall?
    /Lelle

  2. #2

    Standard

    Det blir en väldig omväg om du ska ha det på DVD.
    Har du möjlighet att koppla nån enhet till TVn direkt som kan spela upp TV4-play är det att rekommendera.
    Typ bärbar dator, surfplatta, smartphone eller liknande.

    Det går att göra som du vill men behövs minst två olika program för det. Ett som hämtar strömmen och textningen och ett för att göra om det till DVD format. Har ingen koll på vilka dessa är men det blir nog inget smidig historia dessvärre.

  3. #3

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Hej.
    Ok, jag antog att det skulle vara besvärligt. Har för tillfället bara en stationär dator som blir lite besvärlig att flytta, men håller som bäst på att skaffa en laptop. Får nog nöja oss med att titta på analog tv tills jag får en ny box. Det får funka tills mellandagarna då jag får en ny. Det finns ju annat att ägna sig åt än bara titta TV. Reparera gamla flygplan t.ex.
    Tack i alla fall.

    Ha de´
    /Lelle

  4. #4

    Standard

    Ja det är nog bäst att vänta på ny box. Det sparar nog en hel del frustration istället för att knöla med diverse program för varje tv-avsnitt.

    Ha det bra du också.

  5. #5

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •