Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Hubsan X4 vad sen?

  1. #1

    Standard Hubsan X4 vad sen?

    Om man vill ta ett steg upp från Hubsan X4 utan att för den skull bli ruinerad eller behöva byggas själv vad ska man då köpa? Måste vara komplett med fjärr, dock inget tvång att den kan filma.

  2. #2

    Standard

    Hur mycket vill du lägga?

  3. #3

    Standard

    Hade väl tänkt max 2 ungefär. Men då började jag kolla in Dualsky Hornet 460 eller Blade 200 och då drog det ju iväg då man av vad jag förstår även behöver radio

  4. #4

    Standard

    Tänkte rekommendera blade 200 och en dx6, fast vill du inte lägga pengar på en dyrare kontroll har jag en dx4e liggandes du kan få ett par hundralappar.

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om du tänker göra en lite mera seriös RC-flygsatsning så kommer du aldrig undan en "riktig" radioanläggning så det är nog i den änden du får börja och inte bara köpa RTF-kit med mer eller mindre dåliga/begränsade sändare som inte kan användas till annat än möjligen samma fabrikat som RTF-grejorna. En bra sändare kan vara skillnaden mellan dålig kontroll och full kontroll när man flyger.
    Roger

  6. #6

    Standard

    Så det är egentligen bäst att jag köper t.ex en Spektrum DX6i och har det som sändare och sen en quad.
    Är det stor skillnad mellan Dualsky Hornet 460 och Blade 200 i kvalité?

  7. #7

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Hej...
    Jag köpte mig en blade 200qx i veckan och den flyger fantastiskt....från Camera mode till absolut värsta 3d flygningen....
    Med nya mjukvaran är den som en collectiv pitch helikopter att flyga....alltså helt galet kul!
    Sanslöst drag och lyfter en gopro under halvgas

    // Pierre

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Skall du köpa en billig Spektrum-sändare så är det nog den nya DX6 som du skall köpa - eller kanske en DX8 till extrapris hos bl a Lindinger. Sen kan du köpa t ex en Blade 200QX om det är nåt som passar dig.
    Roger

  9. #9

    Standard

    Många frågor blir det från en nybörjare
    Om jag nu går på Spektrum DX6
    Hur är då denna quad jämfört med Blade 200QX
    http://mlhobby.com/multirotor/quadro...-superpaket-2/

    Då jag inte är superhaj på själva flygandet räknar jag med att det blir en och annan krash och vill ju inte att hela quaden ska bli skrot och inte gå att laga.
    Är då mini 250 bättre alternativ?
    Går det att haka på en gopro på den eller är den för liten?
    Är det problem att koppla ihop dessa två maskiner med DX6? (Om man är nybörjare)?

  10. #10

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Matfarsan Visa inlägg
    Många frågor blir det från en nybörjare
    Om jag nu går på Spektrum DX6
    Hur är då denna quad jämfört med Blade 200QX
    http://mlhobby.com/multirotor/quadro...-superpaket-2/

    Då jag inte är superhaj på själva flygandet räknar jag med att det blir en och annan krash och vill ju inte att hela quaden ska bli skrot och inte gå att laga.
    Är då mini 250 bättre alternativ?
    Går det att haka på en gopro på den eller är den för liten?
    Är det problem att koppla ihop dessa två maskiner med DX6? (Om man är nybörjare)?
    Blade 200qx är idealisk även om du är helt ny....Du programmerar in 3 olika flightmodes där 2 av dem har selfleveling med olika rates...alltså om du tappar kontrollen och släpper spakarna så lägger den sig i planflykt automatiskt...
    Guld värt när man är grön!
    Du har även ett kamera mode du använder när du vill filma med den samt ett 3d läge där allt är maxat och där du även kan flyga inverterad flygning (collectiv pitch)..
    Du kan haka på en gopro utan problem på denna.
    Programmeringen gör du enkelt efter manualen som följer med quadcoptern.

    // Pierre

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •