Reklam

 
Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Vad är skillnaden mellan DX6i och DX6i förutom priset?

  1. #1

    Standard Vad är skillnaden mellan DX6i och DX6i förutom priset?

    Ny på denna hobby och fick berättat att det är bättre att jag köper separat sändare och quad än allt i ett paket
    Tittade på Spektrum DX6i men såg att samma sändare kostar olika (På samma åf).
    Vad är då skillnaden mellan:
    http://shop.lindinger.at/product_inf...06&language=en
    Och
    http://shop.lindinger.at/product_inf...ducts_id=90070

    Förutom att den första är 200:- billigare

  2. #2

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Hej.
    Den dyrare dx6i är endast mode 1.
    Den andra versionen kan du switcha mode 1 eller 2.
    Det är mode 2 du ska ha...
    Men jag kan rekommendera dig att lägga till 500:- och köpa dx6 istället...
    Jag hade dx6i innan och köpte mig en dx6 från Lindinger i veckan och dx6 är ljusår bättre än gamla dx6i..
    Nya dx6 är i stort sett en dx9 minus 3 kanaler....
    Du får belyst display telemetri samt voice alert mm.
    Har Lindinger några kvar så ta en sådan...152euro inkl 1st 6 kanals mottagare!
    Superfynd då du får betala 2200:- i Sverige för detta!
    Här är länk......18 kvar i lager!.....när jag la beställning förra veckan var där 52st kvar i lager så skynda fynda
    http://shop.lindinger.at/product_inf...cts_id=9712858
    // Pierre
    Senast redigerat av darkling76 den 2014-12-27 klockan 16:23.

  3. #3

    Standard

    Jag skulle helt klart valt den nya DX6 istället, man får MYCKET mer sändare för pengarna.

    Jag tror att det är ganska svårt att hitta en anledning till att uppgradera från DX6.

    Jörgen

  4. #4

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Köpte mig själv DX6 höll båda i handen o bara där Segla DX6 iväg mot DX6I
    menyn tycker jag är mycket lättare..
    belyst från början talande varningar gamla vik antennen är borta..
    sen DSMX systemet...

    Sen på senare sett flera DX6I som har problem med Hårdvaran..

  6. #6

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Matfarsan Visa inlägg
    Dom har olika modeller av DX6 också.
    Vad skiljer denna:
    http://shop.lindinger.at/product_inf...cts_id=9711897
    6/0/0/b mode mot
    http://shop.lindinger.at/product_inf...cts_id=9712858
    6/6/0/b mode?
    Det är samma sändare fast spektrum kör erbjudande just nu där de skickar med en mottagare på köpet samt lägre pris än ordinarie vad endast radion kostar!!!
    Så det är de gamla priserna som ligger kvar också hos Lindinger samtidigt som detta erbjudande ligger där så passa på nu innan de tar slut....jag beställde själv detta erbjudande för 152:99 euro förra veckan och det är mode 2 som default. Alltså EU versionen och det är den du ska ha...
    De har även kampanjpris på 200qx!!!....även den beställde jag samtidigt så du sparar en bit över 1000:- just nu om du ska ha en sådan med jämfört med att handla hemma så att säga....
    Såg din fråga Ang nästa quad!
    200qx är grym och du programmerar den enkelt med dx6 för alla flightmodes mm då du har 3-läges brytare på dx6 som tex inte finns på gamla dx6i...

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av darkling76 Visa inlägg
    Det är samma sändare fast spektrum kör erbjudande just nu där de skickar med en mottagare på köpet samt lägre pris än ordinarie vad endast radion kostar!!!
    Så det är de gamla priserna som ligger kvar också hos Lindinger samtidigt som detta erbjudande ligger där så passa på nu innan de tar slut....jag beställde själv detta erbjudande för 152:99 euro förra veckan och det är mode 2 som default. Alltså EU versionen och det är den du ska ha...
    De har även kampanjpris på 200qx!!!....även den beställde jag samtidigt så du sparar en bit över 1000:- just nu om du ska ha en sådan med jämfört med att handla hemma så att säga....
    Såg din fråga Ang nästa quad!
    200qx är grym och du programmerar den enkelt med dx6 för alla flightmodes mm då du har 3-läges brytare på dx6 som tex inte finns på gamla dx6i...
    Om man tex går på dx6i så innebär det alltså att jag inte kan nyttja planets 3 olika flightmodes?
    eller går det att kringgå på något sätt?

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Oavsett om du kan använda flera flightmodes eller ej så köp inte en utgående modell som är avsevärt sämre än den ersättande modellen (DX6). Det är ett typiskt fall där snålheten bedrar visheten i så fall, tyvärr.
    Roger

  9. #9

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Matfarsan Visa inlägg
    Om man tex går på dx6i så innebär det alltså att jag inte kan nyttja planets 3 olika flightmodes?
    eller går det att kringgå på något sätt?

    Det går att mixa sig förbi det men det är ju inte optimalt.
    Om du tycker det blir kanske lite dyrt med dx6 gentemot dx6i så kan du ju alltid sälja av mottagaren du får på köpet av dx6....denna AR 610x de bjuder på kostar 475:- ca här hemma att köpa så den kan du ju räkna bort om du vill så har du inte gett mer än 1000:- för dx6 och ja det är ett löjligt bra pris för den radion enligt mig....riktigt mycket bang for the buck!

    Ett alternativ är att köpa beg dx6i.....
    Jag sålde min för ett tag sedan i kanonskick för 500:- så visst går det få billigt men samtidigt har du inga garantier mm och för 500:- till får du en ny sändare med en helt annan uppbyggnad och mjukvara mm så.....hmm ja nu blev förhoppningsvis valet lite enklare för dig

    Själv har jag denna dx6 som andra sändare för att komma åt alla bnf modeller då jag normalt flyger med jeti ds-16 och då kan jag säg att 1500:- för en sändare och mottagare i denna fantastiska hobby det är inte mycket det..
    // Pierre
    Senast redigerat av darkling76 den 2014-12-28 klockan 02:07.

  10. #10

    Standard

    Min första radio var ne dx6i och den var kanon smidig. Så om det som skrivs här stämmer om den nya dx6 så är den Grym!
    Jag böt nyligen ut min dx6i för att köra med en Taranis istället och den är inte enkel att ha att göra med på nått sätt Det tog flertalet timmar att förstå hur den fungerar och jag kan nog inte ens hälten än haha

  11. #11

    Standard

    På den DX6 som är på erbjudande står det mode 1-4 innebär det att jag måste in och skruva för att få den till mode 2? Sen en skämsfråga, mottagaren som är med är det något man har användning av till quad eller är det endast om man flyger heli?

  12. #12

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Matfarsan Visa inlägg
    På den DX6 som är på erbjudande står det mode 1-4 innebär det att jag måste in och skruva för att få den till mode 2? Sen en skämsfråga, mottagaren som är med är det något man har användning av till quad eller är det endast om man flyger heli?
    Du behöver inte skruva nånting på radion!
    Som jag sa tidigare är den i mode 2.... EU versionen!
    När jag beställde skrev jag en notis i ordern så jag försäkrade mig om att de skickade en mode 2 bara för att vara säker...

    Mottagaren kan du använda till vad du vill....
    Det är en full range så du kan sätta den i allt du kan tänka dig....

  13. #13

    Standard

    För att förtydliga lite, på Blade 200QX så behöver du inte mottagaren då de redan har en inbyggd spektrum mottagare. Det här gäller alla modeller från Eflite och Parkzone som är märkta med beteckningen BNF. Men på allt som du bygger själv så kommer du att behöva en mottagare.

    Jörgen

  14. #14

    Standard

    Toppen. Tack för förtydligandet. Då borde jag kunna sälja av mottagaren. Beträffande 200qx vet ni om det är möjligt att montera gimball på denna, eller kamera för fpv? Hur är det med reservdelar, är sånt lätt få tag på?

  15. #15

    Standard

    Den är för liten och klen för gimbal. För sån filmning får man gå upp till typ Blade 350 qx2 eller liknande. En liten mini FPV kamera och sändare funkar dock fint har jag sett.

  16. #16


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Varför sälja mottagaren - du kommer säkert att få användning för den i nån annan kärra om du nu kommer att fortsätta med denna roliga hobby. Och det får vi väl hoppas.. Jag har hållit på under ca: 45 år och man lär sig nya grejor hela tiden.
    Roger

  17. #17

    Standard

    Det är nog mest för att jag är total nybörjare på allt inom detta. Vet inte vad för prylar som gör vad. Det är enligt min hustru en liten eftersläpande 40-års kris jag har.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •