Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: FPV med video inspelning

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard FPV med video inspelning

    tjena, jag har en dji f550 hexa med tarot t-2d gimbal och nå gopro kopia som jag filmar med. sen har jag en liten ccd kamera till fpv utrustningen så jag kan se i min lcd skärm jag har fäst på sändaren för se vad jag flyger, men mitt problem då är att jag kan ju inte se VAD jag filmar när jag har det så här, någon som har något tips? köpte en sån kabel man har till gopro kameror med anslutning till sändaren för 5.8 ghz men kontakterna (mini-usb) var inte samma så den kan jag inte använda.

  2. #2

    Standard

    1. Använd GoPro (Liveview ut ur kameran) med rätt kabel -> till din videosändare och skippa andra kameran (svårfluget om det är FPV du tänkt använda för att flyga och inte bara stå still och fota/filma).

    2. Montera andra kameran bredvid GoPro-kameran (men det är väl en BL-gimbal så det funkar knappast, blir obalans, är trångt osv). Samma sak här, svårt se vart du flyger om gimbaln tittar på nåt annat.

    3. Skaffa rätt kabel till GoPro och koppla bägge kameror till en sån där kamera-switch jag inte minns vad hette, dvs att du kan se bilden från bägge kameror från marken. Med switch på din sändare kan du toggla mellan dessa kameror.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    hittade precis namnet på min crap kamera. det är en sjcam modell sj4000 utan wifi osv.
    jag har förvisso en zenmuse h3-2d gimbal liggande här med ett sånt stift i bottenplattan som e gjord för gopro hero3 men jag lyckas inte hitta info om vad de där stiftet gör? någon annan som kanske vet det?

    Ålänningen, jag har försökt lite flera olika scenarion jag kan fästa ccd kameran vid sidan av min gopro kopia o ha de på gimbalen men skulle hexan röra sig lite för våldsamt så kommer gimbalen inte klara av att lyfta / hålla kamerorna rakt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •