Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dji f450 känns lite ostabil

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard Dji f450 känns lite ostabil

    Gokväller här i stugan! jag har en dji f450 som jag precis byggt ihop, flög först med 3s batteri o 8 tums propparna men fick inte den till att sluta vobbla, nu har jag bytt ut propparna till 10 tums proppar (djis egna) och har fått den till sluta vobbla. Men det känns som quaden är för lätt eller vad man ska säga för den är rätt "svajjig" eller hur man nu ska förklara det hela.

    jag har alltså typ inget på min f450 mer än basic saker som:
    dji naza m lite
    dji 30a opto esc
    dji 2212 920kv (röda motorer)
    10 tums dji proppar
    turnigy 9x v2 mottagare

    det är allt jag har på bortsett från batteri. får ut 10 - 11 minuter flygtid beroende på flygstil och det fick jag tidigare med samma batteri på liknande maskin fast med massa annat lull lull som tbs core pnp50 gopro landningsställ osv ... så min fråga är kan quaden bli för lätt? för så "svajjig" som den är idag vart min gamla quad inte!

    en enkel förklaring. flyger jag i hyffsat bra fart framåt o släpper spakarna o har gps mode igång så stannar quaden ju på positionen. och blir de en gung effekt som du gungar en båt på sidorna .. sen ligger den stabilt o hovrar. du har inte problemet som du har när basic gains för pitch o roll e fel dvs att den börjar vobbla o propparna snurrar ojämt osv. utan den i princip bara gungar. jag har mitt batteri på ovansidan o de väger 270 gram (nano tech 3300 mah 3s 35c)

  2. #2

    Standard

    Min DJI F450 med DJI 2212 920 kändes för svajig med 3S och 10", så jag satte 9". Flyger riktigt bra.
    http://forum.motorportalen.net/viewt...p?f=61&t=12573
    Kanske nån gain åt fanders?
    Halvspak på gasen vid hovring (bra tumregel).
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    50 % gaspådrag så hovrar den grymt fint... men just de när man rattar höger vänster fram eller bak o släpper spaken så e den väldigt svajjig.
    basic gains:
    pitch 110 roll 110 yaw 100 vertical 105
    attitude gains:
    pitch 124 roll 124


    med 8 tums propparna vobblade den hur jag än vände o vred på gains .. 10 tums propparna blir den stabil så sätt så den ej vobblar mer men den känns gungig.

  4. #4

    Standard

    Är den gungig i atti läget också eller är det bara i gps.atti?

    Jörgen

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    tror bara den är gungig i gps läget. men är inte helt 100 % säker. vadå då? några förslag? jag har funderat på hänga på ett extra batteri för få mer vikt?

  6. #6

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    vart precis ute med quaden en sväng eller 3 :P det var bara i gps.atti den va gungig/svajjig... men när jag hängde på så jag hade 2 likadana batteri så slutade den svajja massa. och nu flyger den stabilt... så kan problemet vara att den vägt för lite ?

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    skulle kunna tippa på att min quad väger runt 750-800 gram efter räknat på vad alla delar ska väga.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •