Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Nano quad

  1. #1

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard Nano quad

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141230_193812.jpg 
Visningar:	120 
Storlek:	60,8 KB 
Id:	49649
    Köpte en häromdagen. Kompisen har nu också inhandlat en så man kan resa runt julgranen.

  2. #2

    Standard

    är dom nå kul? funderat på en sån där liten rackare ett tag

  3. #3

    Standard

    Jag blev positivt överraskad av hur väl min flyger.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Den flyger ruskigt bra. Dock inget acro läge.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Dock är det svårt att få stopp när man kommer upp i fart för man kan inte pitch / roll tillräckligt mycket även om man kör på högsta inställningen.

  6. #6

    Standard

    Beställde precis en cheerson cx-10. Bara vänta en vecka eller två då

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Man bör nog modda spakarna (förlänga) om det skall bli hyfsat bra för som jag känner det så är den alldeles för känslig på främst vänsterspaken - när man skall ge "sida" så är det alltså väldigt lätt att man också ändrar motorvarvet och då piper den snabbt iväg uppåt eller neråt. Fast den är inte ens i närheten av min Blade Nano QX när det gäller manövrerbarhet i begränsade utrymmen och stabilitet i flygningen. Sen beror det säkert på flygarens skicklighet men jag föredrar som sagt Bladen alla dagar i veckan - och den är bara runt 6--7 g tyngre även om den är klart större.
    Roger

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Japp kolla min bild. Satte på 2st mässings rör 3mm inner och 4mmytter diameter på min det första jag gjorde. Så känns det som att flyga med min riktiga radio. Jag klarade inte av att flyga med dom korta orginal spakarna.

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Man bör nog modda spakarna (förlänga) om det skall bli hyfsat bra för som jag känner det så är den alldeles för känslig på främst vänsterspaken - när man skall ge "sida" så är det alltså väldigt lätt att man också ändrar motorvarvet och då piper den snabbt iväg uppåt eller neråt. Fast den är inte ens i närheten av min Blade Nano QX när det gäller manövrerbarhet i begränsade utrymmen och stabilitet i flygningen. Sen beror det säkert på flygarens skicklighet men jag föredrar som sagt Bladen alla dagar i veckan - och den är bara runt 6--7 g tyngre även om den är klart större.
    Roger

  9. #9

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    mina grabbar har köpt vars en nano quad från reservdels rc men dom har dock inte fått dom än

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Finns ju på bl a Teknikmagasinet - om man är sugen att få en snabbt.
    Fast jag tycker att denna är mycket trevligare - http://shop.lindinger.at/product_inf...cts_id=9705880
    Roger

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Den nano qx kan man köra med spectrum modul på sin taranis radio eller?
    Agiliti mode vad innebär det? är det acro läge eller bara mera rate som på den cheerson?

  12. #12


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag kör med en original Spektrum-modul i min gamla Futaba 9C och det fungerar utmärkt.
    F ö bara att läsa manualen - http://www.horizonhobby.com/pdf/BLH7600-Manual_EN.pdf
    "In agility mode the nano is capable of flips, rolls and more, and the aircraft does notlimit the bank angle". Har dock ännu inte testat nån form av "avancerad" flygning men det kommer nog vad det lider. Som jag nämnde tidigare så väger den runt 19 g vilket "bara" är runt 6-7 g tyngre än "Nano quad" och ca: halva vikten jämfört med en Hubsan X4 som dessutom är lite mindre än Bladen (C/C mellan propparna). Nackdelen är främst att Bladen saknar tydliga lysdioder men främre propparna är klargula så det fungerar hyfsat ändå.
    Roger

  13. #13

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det säger dock inte om det är ett stable läge som låter dig göra flips eller som acro läge på andra flyg kontroller.

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Jag kör med en original Spektrum-modul i min gamla Futaba 9C och det fungerar utmärkt.
    F ö bara att läsa manualen - http://www.horizonhobby.com/pdf/BLH7600-Manual_EN.pdf
    "In agility mode the nano is capable of flips, rolls and more, and the aircraft does notlimit the bank angle". Har dock ännu inte testat nån form av "avancerad" flygning men det kommer nog vad det lider. Som jag nämnde tidigare så väger den runt 19 g vilket "bara" är runt 6-7 g tyngre än "Nano quad" och ca: halva vikten jämfört med en Hubsan X4 som dessutom är lite mindre än Bladen (C/C mellan propparna). Nackdelen är främst att Bladen saknar tydliga lysdioder men främre propparna är klargula så det fungerar hyfsat ändå.
    Roger

  14. #14


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Nu kanske man inte främst köper en Blade Nano QX för att flyga avancerat - för det bruket finns det nog mycket bättre multisar. Men för att smyga runt i lite trängre utrymmen hemmavid fungerar den för mig oväntat bra och det är även rätt OK fart på den när jag flyger i gympasalen vid våra inomhusflygningar.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •