Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 22 av 22

mne: nybrjare behver hjlp

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlgg
    Angende I-vrdet r det s att den tar med tidigare felkorrigeringar i berkningen som verkorrigering och rknar ut s nsta korrigering inte blir lika stor sen fortstter s tills den uppnr acceptabelt resultat?
    I detta fallet s kan jag nog garantera att den inte har koll p ngra tidigare justeringar.

En sak som r lite spnnande med regulatorer r att man kan skapa dom p ganska mnga olika stt , detta medfr ocks att regulatorn
    fungerar olika och kan ge lite olika reaktion p olika justeringar.
    ett exempel r denna , vilken i min vrld r den smsta , tyvrr r det denna som ofta anvnds i undervisning ( inte min),
    tnkte bara slnga fram bilden fr att du ska kunna fundera lite p hur den fungerar, ta istllet och lgg alla P I D efter varandra
    i ordningen D P I dr har du ganska skert den regulatorn som anvnds i din kontroller. Frst gr man berkningen r-br ( r ven vara br-r )
    sedan kollar d p frndringshastigheten och bestmmer hur vldsamma vi skall vara sen fr p bestmma hur mycket vi ska justera och sist hoppar I in och justerar till allt innan vi skickar ut det till motorn.

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	PID-regulator.png 
Visningar:	38 
Storlek:	7,3 KB 
Id:	49795
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Standard

Okey nu fr jag nja mig med att inse att jag inte kommer fatta processen och vara njd med att veta vad resultatet av alla justeringar blir. Men tack alla som frskt.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •