Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: nybörjare behöver hjälp

  1. #21

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlägg
    Angående I-värdet är det så att den tar med tidigare felkorrigeringar i beräkningen som överkorrigering och räknar ut så nästa korrigering inte blir lika stor sen fortsätter så tills den uppnår acceptabelt resultat?
    I detta fallet så kan jag nog garantera att den inte har koll på några tidigare justeringar.

    En sak som är lite spännande med regulatorer är att man kan skapa dom på ganska många olika sätt , detta medför också att regulatorn
    fungerar olika och kan ge lite olika reaktion på olika justeringar.
    ett exempel är denna , vilken i min värld är den sämsta , tyvärr är det denna som ofta används i undervisning ( inte min),
    tänkte bara slänga fram bilden för att du ska kunna fundera lite på hur den fungerar, ta istället och lägg alla P I D efter varandra
    i ordningen D P I där har du ganska säkert den regulatorn som används i din kontroller. Först gör man beräkningen är-bör ( är även vara bör-är )
    sedan kollar d på förändringshastigheten och bestämmer hur våldsamma vi skall vara sen får p bestämma hur mycket vi ska justera och sist hoppar I in och justerar till allt innan vi skickar ut det till motorn.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PID-regulator.png 
Visningar:	56 
Storlek:	7,3 KB 
Id:	49795
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #22

    Standard

    Okey nu får jag nöja mig med att inse att jag inte kommer fatta processen och vara nöjd med att veta vad resultatet av alla justeringar blir. Men tack alla som försökt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •