Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 60 av 60

Ämne: Blackout 330mm bygge

  1. #41

    Standard

    Bästa sättet att få bort all fukt är att lägga grejerna i en skål med ris. Jag dränkte hela min LKTR250 och gopro i ris när jag landade i en myr. Lätt det ligga i några dagar sen funka det perfekt.

  2. #42

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Bästa sättet att få bort all fukt är att lägga grejerna i en skål med ris. Jag dränkte hela min LKTR250 och gopro i ris när jag landade i en myr. Lätt det ligga i några dagar sen funka det perfekt.
    Jo ris verkar bästa. Får skaffa ett billigt storpack att ha om det blir kris

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    ....Får bli morgondagens test när den är hundra torr. Startar dom då så blir det den mest ambijösa flyg hajken jag gjort.

    Får be kompisen fånga den i luften eller något imorgon om den lever då uppe på berget om man inte hittar någon punkt man kan landa utan att den hamnar 40cm under snön.
    Låter kul, lycka till

  3. #43

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    2
    Jobb
    Projektledare Volvo Personvagnar

    Standard

    Hej,
    Kul att se en tråd om Blackout på svenska.
    Har du fått den i luften?

    Jag har också siktet inställt på Blackout 330 så det är intressant att följa det du skriver.
    Var beställde du din Blackout?

    Jag är lite kinkig med flygtid, vad får du ut med din setup?

    /J

  4. #44

    Standard

    Jo jag har ett par videos tidigare i tråden. Beställde från RMRC då frakten är billigare än från Australien.
    Min är rätt tung just nu då jag kopplat förbi PDB:et med tjocka kablar pga. slask och väta. Har onödigt långa kablar till EZOSD och strömsensorn. Ett 3200mah 4S räcker runt 5min om jag cruisar runt i hög fart med lite punchouts med Cobra 2208 2000Kv. (har bytt ner mig till 2000Kv från 2300Kv nyss för att få lägre strömförbrukning bl.a.). Blir kanske video på söndag.

    Om detta beror på vintern eller min flygstil är svårt att säga då andra verkar få längre flygtider. En sak är säker dock, bygg den så lätt som möjligt för längre flygtider. Om du gillar långa flygtider kan det vara även vara värt att titta på Blackout 360 med 8-tums proppar istället. Det är svårt att få långa flygtider med 6-tums om man ska tynga ner den med utrustning och t.ex. gimbal.
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-01-31 klockan 11:48.

  5. #45

    Standard

    Härliga vinter med snöblandat regn hela helgen..
    Blir nog ingen flygning. Försökte igår men linsen blir snabbt suddig.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	vader.png 
Visningar:	102 
Storlek:	81,3 KB 
Id:	50266

  6. #46

    Standard

    Testade lite DVR overlay i After Effects. Det är svårt att få bra då FOV:en skiljer sig enormt mellan FPV kameran och gopron. GÅr att göra bättre om man lägger ner tid och kan mer om AE. Jag kan mest basic grejorna bara.
    Dålig GPS signal så värdena hoppar lite men detta var mer ett test.

    Va svårt det är att se marken när snön är orörd och det är grådassigt !
    Slumpmässig musik så inte klaga


  7. #47

    Standard

    Snygg flygning o bra fart! Jag gillade dina koordinerade svepande svängar. Jag har svårt att flyga på vintern, fryser om fingrarna så man inte känner spakarna men framförallt så är miljön så tråkig, speciellt när det är stålgrå himmel.

  8. #48


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Jag har svårt att flyga på vintern, fryser om fingrarna så man inte känner spakarna men framförallt så är miljön så tråkig, speciellt när det är stålgrå himmel.
    Har du inte testat att ha sändaren i en s k sändarpåse som t ex Hobbyking säljer billigt ?
    Fungerar utmärkt och vill man ha ännu varmare så kan man lägga in en eller två handvärmare i påsen. Men eftersom händerna blir skyddad från vinden så brukar man sällan behöva extravärme.
    Roger

  9. #49

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Snygg flygning o bra fart! Jag gillade dina koordinerade svepande svängar. Jag har svårt att flyga på vintern, fryser om fingrarna så man inte känner spakarna men framförallt så är miljön så tråkig, speciellt när det är stålgrå himmel.
    Tack, gillar helt klart känslan när man ligger sidledes i kurvorna.
    Miljön är trist håller med, grådassig varje dag. Blå himmel och fin värmande vintersol verkar inte existera längre. Flyger utan sändarpåse men bara kanske två akkar. Bor 5min från mina flygställen så gör inget att det bara blir kortare turer. Efter nån vecka får jag abstinens så måste flyga lite nästan oavsett väder hehe.

  10. #50

    Standard

    Jag får nog skaffa en sån påse, sist jag var ute var det minus 10 men iaf torrt. Frös så mycket att jag nästan blev glad när accarna var slut. Vädret ställer till det rätt mycket, frös av en propp bland annat. Vi får hoppas på soligt i helgen, måste testa min nya venture quad.

    Såg ut som du hade uppvinkel på kamerorna, hur mycket ungefär?

  11. #51

    Standard

    Hittar ingen gradskiva just nu men det är ganska lite vinkling. Bara tillräckligt så jag ser ordentligt framåt när jag gasar på.
    Jag har både kamerorna i ungefär samma vinkel så att videomatrialet ska matcha bra när jag lägger ihop dem.

    Vinklingen som blir bäst varierar mycket så bäst att prova sig fram lite i taget tills man hittar en vinkel som funkar bra för ens flygstil.

  12. #52

    Standard

    Jag gör som du skriver o testar lite, min flygning är väldigt blandad, jag kör fort ibland o en stund senare försöker jag pressa in den nånstans den inte riktigt får plats o då går det mycket långsammare. Tänkte ett tak på att luta kameran med ett servo men det verkar vara lite komplicerad lösning jag föreställer mig lätt går sönder.

  13. #53

    Standard

    Jo servo är nog bra men gillar att hålla det KISS (Keep it stupid simple) hehe.
    En liten video. Inte så mycket intressant att titta på ute på vattnet men roligt att flyga på ändå
    Lite vind men gick ändå i minst 70km/h i motvind även om det ser segare ut.
    Medvind kom jag upp i max 111km/h utan att gasa speciellt mycket hehe.


  14. #54

    Standard

    Najs snutt.
    Är själv för feg för o dra över vatten.
    Har lagt längs Råå vallar med lite saltstänk på Discon där gick min gräns. [emoji16]

  15. #55

    Standard

    Tack, har blivit ganska van att flyga över vatten nu så känns inte så läbbigt längre hehe. Men vågar inte göra nå acrogrejor över vattnet med denna dock.

    Synd att isen var smält, det hade nog sätt coolare ut med is över hela vattnet. Får se om kylan kommer igen.

  16. #56

    Standard

    Åh det är ju sådär jag vill flyga med min venture - synd att den går som skit nu, men jag ser helt klart fartresurser med den. Vare du som stod på bryggan? Är du inte rädd att råka ta ett steg åt sidan under inlevelsen o ner i plurret?

    Satt o fundera vad som blir kvar av en lite större quad om man smäller den i 100 blås in i nått hårt - en liten klarar sig rätt bra men tex min venture lär det bara bli smulor av.

  17. #57

    Standard

    Jupp det var jag och min gamla cykel hehe.
    Står alltid så har vant mig. I början vart man vinglig såklart men med tiden vänjer man sig. Blir mindre att släpa på och man kommer högre upp med antennerna

    Blir nog endel skador vid hög fart. Hoppas på att undvika det

    Skärmdump från videon. Blir inte lika fint på youtube.. Filmat i 2.7K Superview 30FPS.

    Senast redigerat av Copterdude den 2015-02-09 klockan 21:51.

  18. #58

    Standard

    En sväng ute på isen. Det går inte att gå på isen då den är för tunn så lite nervigt var det allt men lätt värt känslan !
    Ändrade looptime lite högre till 2400 då reglagen inte verkar funka nå bra med för lågt värde när det blåser lite.


  19. #59

    Standard

    Märkte att det var rätt värdelöst att lasta för mycket på en 6" prop quad så har nu plockat bort allt "onödigt". Man tappar för mycket effektivet helt enkelt.

    Lagt in Cleanflight och ska försöka få den bra inställd då den inte riktigt kändes så bra tidigare. Bytte även ut antennerna mot IBCrazy 5.8 GHz Bluebeam Ultra Antenna Set.
    GPS osv. får bli på något med större proppar senare i vår/sommar. Nu blire ren racer.

    Det enda jag vet att jag ska byta är reglagen mot något med BLHELI eller KISS. Väntar till våren med det dock. Får se om vädret tillåter lite flygning i helgen så blire video.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7803.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	75,1 KB 
Id:	50840

  20. #60

    Standard

    Blev ingen utflykt då vädret var trist men meckade lite med Cleanflight. Känns nästan helt bra nu bara lite mer I på pitch så den håller nosen bättre.
    Flyttade fram FC:et så jag kan köra både 2200 och 3200mah med korrekt balans.

    Tycker jag inte får riktigt bra tryck i motorerna dock, noterade att beroende på uppsättning av reglage startar motorerna vid andra värden. Skumt då det är samma märke och SimonK version på..
    Dom som sitte på nu startar senare än dom på min andra quad även om jag byter moterna imellan och allt är kalibrerat samma.

    Anyway Känner iaf att jag vill ha lite mer kraft så ska montera mina gamla 2300Kv istället för 2000Kv som sitter på nu. Måste skaffa ett par HQ 6x4.5 Bullnose när dom går att köpa och se ifall det blir nå mer fart.

    Synd att det blåser 9-17ms nu när man vill flyga



    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0026.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	81,8 KB 
Id:	50925

    Cleanflight controller 2 med 2000Kv motorer. Powerranger musik haha.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •