Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Naza v2 firmware till Naza lite

  1. #21

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    lär ju va ap många som kommer köpa lite versionen nu o flasha om den bara.

  2. #22

    Standard

    Eller inte: ser att det nu kommit en ny och liten FC från xaircraft som heter Minix för bara $129 med GPS och om man har tur också med OSD. Har fått mycket bra kritik, flyger som en Naze etc tydligen men har ändå alla funktioner som en Naza V2. Minix har förresten LED:en inbyggd i GPS:en så man slipper en extra pryl, har tydligen ingen separat PMU heller.

    Skum tanke: har DJI medvetet lagt ut denna möjlighet att flasha om en Lite för att sopa undan konkurrensen med/mot Minix?

    Finns ju Vector oxå att kriga mot .... har sett priser på $ 180 på denna så sakta men säkert börjar nu priserna på FC gå ner.

  3. #23

    Standard

    Jag har med sett att MiniX fått mycket bra kritik lite varstans. Om man beställde i början så ingick OSD. Det är bra det.!
    Verkar som Xaircraft blivit bättre, hade en en gång och den var inget vidare.

    Tror dock inte dji skulle lägga ut in hack på detta sättet om de vill konkurrera mera. Varför inte bara släppa den som en vanlig uppgradering.
    Har ju varit väsen på RCGroups och trådar stängs osv.

    Men är ju bra för alla med Lite[emoji2]

  4. #24
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Försökte uppgradera min Naza Lite igår men fick ett runtime error när jag skulle öppna programmet med den nya mjukvaran i.
    Någon annan som råkat ut för samma och har en fix?
    Kör med Windows 7 Home Premium.

  5. #25

    Standard

    Jag hade inget sådant problem men prova googla med errorkoden brukar hitta lösningar fort.

  6. #26

    Standard

    Verkar som det är ett ganska vanligt problem. Läser man i tråden jag länkade till tidigar så står det en del om det.
    Jag testade en annan dator som jag har hemma och då funkade det utan problem.

  7. #27
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Det allmänna tipset verkar vara att stänga av virusprogram eller testa en annan dator och hoppas att det fungerar.
    Får göra några fler försök i helgen och hålla tummarna att det funkar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •