Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 65 av 65

Ämne: Helicopter vs quadcopter?

  1. #61

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Precis.... Jag kör på en laptop som har ett par år på nacken och det funkar kalas....
    Installera din kompis mjukvara och testa.....

  2. #62

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av darkling76 Visa inlägg
    Precis.... Jag kör på en laptop som har ett par år på nacken och det funkar kalas....
    Installera din kompis mjukvara och testa.....
    Det brukar väl bara gå att installera på en dator i taget? Men Phoenix har en demo som man inte kan flyga med men den visar om datorn pallar grafiken i alla fall http://www.phoenix-sim.com/demo.asp.

  3. #63

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlägg
    Det brukar väl bara gå att installera på en dator i taget? Men Phoenix har en demo som man inte kan flyga med men den visar om datorn pallar grafiken i alla fall http://www.phoenix-sim.com/demo.asp.
    Nej... Jag har phoenix installerat på 3 datorer hemma vet du....

  4. #64

    Reg.datum
    maj 2014
    Inlägg
    9
    Klubb
    Letar klubb norr om Stockholm

    Standard

    Jag körde Phoenix, men var inte alls imponerad. Jag har en Phoenix USB dongle i alla fall, men jag tror att jag avinstallerade det till slut, men de flesta tycker att Phoenix är bättre. Någon som vet nått om AccuRC, nyaste i simulatorväg??

    PS. Jag körde Bootcamp på min MBP och RealFlight var den enda anledning jag besudlade min dator med Windows. Funkar ok med Intel 4000, men blir varm som bara den och batteriet tar slut alldeles för fort. Byggde om en gammal dator för veckan med Asus R9 280, så nu ligger jag på 300fps, nästan 8ggr mer. Pengar, de sparar jag på reservdelar, för man crashar mindre om man kör en kvart om dan i simulator.

  5. #65

    Standard

    Min 450 helikopter och den i Phoenix är mycket lika varandra i känsla. Deras multikopters känns ganska skumma, alla jetplan blev konstiga efter att de lade till fler jetplan för något år sedan. Nu flyter även de som fanns från början runt som om de var fyllda med helium.

    Det farligaste med alla simulatorer är om man ställt in så att de zoomar automatiskt. Det blir en crash ganska omedelbart i verkligheten om man lärt sig med simulatorn inställd så.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •