Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Naza v2 firmware till Naza lite gps puck

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard Naza v2 firmware till Naza lite gps puck

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...till-Naza-lite


    gällande den tråden så vill jag ej hålla mig off topic i den tråden så skapar en ny.... med tanke på det går så måste det ju gå att använda m lite gps pucken till v2 systemet och vice versa? min gps puck som tillhör naza m lite är sprucken sen krash och jag vill införskaffa en ny / begagnad. men har ej vågat köpa v2 pucken pga jag varit rädd de ska skilja dom åt? vad säger ni ?

  2. #2

    Standard

    jag har för mig att det bara är ett filter (v2 är bättre filtrerade mot störningar) som skiljer dom åt men vågar inte lova något. Borde inte va någon direkt skillnad då dom pratar med vanligt serial protokoll (rx/tx) men dji är ju dji så hade inte förvånat mig om du körde en annan baud på v2 bara för att jävlas.

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    iofs så kan jag ju prova då jag har en naza v2 puck till min hexa. har naza m lite till min quad. quadens naza hittar inte start punkt mer sen krashen o gpsen fungerar väl lite som den själv vill .... ibland glider den iväg som ja flög i atti mode o ibland stannar den på positionen men att den ej blinkar så supersnabbt grönt när batteriet är inkopplat efter en stund där den låser start positionen har den ej gjort sen ja krashade. men de e väl bara o prova

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    fast iofs om nu hårdvaran är identisk mellan lite och v2 flightcontrollern så måste ju v2ans puck fungera till lite versionen med nu när den är uppdaterad. identisk är ju ändå identisk sen kan de ju säkerligen vara skillnader på lite pucken och v2 pucken...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •