Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Filtyper i FrSky Taranis?

  1. #1

    Standard Filtyper i FrSky Taranis?

    Om jag skapar en modell i Open Tx Companion och sparar den så blir det filtyp .eepe men om jag hämtar modellerna som är skapade i sändaren så får dom filtyp .bin.
    Bifogad fil 49863
    Vågar ännu inte flytta över modellen som jag skapat i Companion till sändaren. Hur hänger detta ihop?
    /Leif
    /Leif

  2. #2

    Standard

    Det är helt i sin ordning.
    Du måste först läsa in modeller och konfiguration från radion till datorn, sen lägger du till den modellen du vill ska in i radion med "drag n drop" metoden och sen skickar du modeller och konfiguration från datorn till radion.

    /Jonas

  3. #3
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Att det blir två olika filtyper beror på att jag inte lyckades övertyga de andra OpenTX-utvecklarna om att filer som har samma format skall ha samma ändelse. Filer som heter .bin är dumpar av radions minne utan någon form av förändring. Filer som heter .eepe har redigerats, ändrats eller skapats i Companion.
    Logiken bakom uppdelning undanflyr mig fortfarande. Vad som gör saken ännu värre är att standardändelsen för fw-filer för vissa processorer är just bin. Risken för sammanblandning är överhängande.

    I en av beta-releaserna av 2.0 användes faktiskt inga bin-filer eftersom jag lät alla datafiler heta eepe. Efter en massa bråk tvingades jag sedan ändra tillbaka detta.

  4. #4

    Standard

    Är det här OK?

    1. Ladda ner modeller och inställningar från Tx
    Bifogad fil 49895
    2. Redigera någon modell och spara.
    Bifogad fil 49896
    3. Öppna en ny modell som skapats i Companion (eepe)
    och "dra" över till en tom slot i "sändarens fönster" samt spara.
    Bifogad fil 49897
    4. Ladda upp till Tx
    /Leif

  5. #5
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Helt riktigt. Så gör man.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •