Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 47 av 47

Ämne: FPV verkar kul men hur är kvalitén?

  1. #41

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter1 Visa inlägg
    Jag bor i Vällingby. Så du kan,om du vill, prova mina Fatshark Dom HD. Jag tycker att de är helt fantastiska med en Sony Effio 800tvl-kamera. Har också Fatshark Attitude så du kan jämföra, vilka i jämförelse också är mkt bra.
    Peter
    Ja gärna jag skickar ett PM till dig .

  2. #42

    Standard

    Finns det någon mellan Göteborg - Falkenberg - Borås som har Dominator V2 eller HD som jag kan kolla på?

  3. #43

    Standard

    Apropå FPV med bra kvalite.

    Ganska impad av vad man kan göra med lightbridge. Boostad setup men ändå intressant att han har nästan full signalstyrka på över 15km och inga störningar med quadcopter .

    Nästa steg tydligen 20km med större batteri etc. Undrar hur långt ett flygplan skulle kunna ta sig.. Inte så lagligt med boosters och osv. men tekniskt intressant..

    Vet inte om den låga bilduppdateringen beror på inspelningen eller om han har ställt ner den för att få längre räckvidd ? Ska jue klarar 30FPS.

    Lär väl dröja innan tekniken blir tillräckligt billigt och bra för sportflygning.
    Nån som provat lightbridge ?


  4. #44
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Nice! Vad sitter på din quadcopter (motorer, esc, props, batteri osv)?
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  5. #45

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remsan Visa inlägg
    Nice! Vad sitter på din quadcopter (motorer, esc, props, batteri osv)?
    Inte min så vet inte exakt vad som är i den
    Tyckte bara det var intressant att man kunde få så bra digital länk med hobbygrejor.

  6. #46

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlägg
    Idag var jag på Wentzels Hobby för att köpa en sändar-dummy http://www.wentzels.se/produkt/merit...r_usb_freeware i hopp om att den också passar Aerofly RC 7. Tyvärr hade dom ingen i butiken trots att det stod att dom hade 402 på centrallagret vilket var en besvikelse. Fick däremot hyfsad hjälp på lite helikopterfrågor trots att han som hjälpte mig inte hade det som specialitet. Precis när jag skulle gå ut från affären fick jag till min glädje se att dom hade Sky Zone och Fatshark så jag högg tag i en annan säljare och frågade om jag kunde få se hur bilden är, men det gick tyvärr inte för sig. Så då undrar jag varför jag ska välja en dyrare fysisk butik framför en nätbutik när jag ändå inte kan kolla in produkten. Blev faktiskt besviken då Wentzels Hobby var en butik jag älskade som liten med alla deras modeller. Visst det är säkert inte enkelt att koppla upp kameran men om man ska investera i en produkt över 4000:- så köper man inte grisen i säcken. Han meddelade dock att alla videoglasögon var snarlika men det hjälper ju inte mig då jag inte testat någon, nått som jag också meddelade säljaren. Fast om jag får tro allt jag läst på nätet så är inte alls alla glasögon snarlika. Så där missade dom en möjlig affär på 4590:- plus merkostnader för allt runt om kring. Betalar gärna lite mer för servicen men utan service väljer jag det billigaste.
    Håller med, Wentzells var en fantastisk butik när det begav sig.
    Men idag undviker jag den butiken och handlar via webben istället, det bemötande jag fått där har inte varit det bästa särskilt av en utav säljarna.

    Varför betala mer utan att få det mervärde du sökte dig till butiken för?

  7. #47
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Kommentar till filmen, tror ni han hittade den? Jag kallar inte ett misslyckat försök för nytt rekord, orutinerad flygare som flyger i autopilot till och med när han har dåligt med batteri.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •