Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 39 av 39

mne: Bygga portabel quad X4, 680 mm - bsta tips p bestyckning nskas

Standard

Intressant. Hur bedmer du att den extra bottenplattan pverkar. r den ndvndig? Tycker du den blir fr mjuk utan eller?

Standard

Jag vet faktiskt inte nnu, men det blir ju som natt och dag nr man stter dit distanserna, det r d den blir vridstyv.
    Ska man inte lasta p tungt rcker det nog med en platta skulle jag tro, men med fllbara landningsstll och stor gimbal kan det nog bli p hret..
    Som sagt har jag en halv maskin kvar om du r sugen p att frstrka upp lite =)

Standard

Ok, lter fint. Jag ska kolla nr jag fr min maskin. Har bestllt den och det tar vl ett par veckor till skulle jag tro.
    Hade du tnkt fsta gimbal i fronten av kroppen eller under, hngande?

PinDukes avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlgg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

Standard

Citat Ursprungligen postat av urk Visa inlgg
    Jag hittade ocks den trden. Dock har jag inte sett ngon postning p ett tag och jag r nyfiken p att se uppfljningen.
    Inte s mycket att tillgga.
    Tycker det r en bra ram som mjliggr mnga olika setups beroende p vad man har fr behov.
    Allt frn renodlad FPV maskin med ljligt lng flygtid till GoPro maskin med lng flygtid eller Nex maskin med bra flygtid.

PinDukes avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlgg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

Standard

Intressant. Hur bedmer du att den extra bottenplattan pverkar. r den ndvndig?
    Inte i mitt tycke.

Standard

Hr kommer lite bilder frn grdagens byggande. Hur jag ska fsta gimbalen r nnu oklart... Blir iaf p rails ned snabbfsten s den kan tas av snabbt vid transport

Standard

Citat Ursprungligen postat av Skydive Visa inlgg
    Bestll inte kopior av DJIs fllbara, det kommer vibrera rtt rejlt och hur ska du kunna balansera dessa?
    Ska du ha fllbara r det DJI original som gller.

Jag skulle rekommendera Pixhawk alla dagar i veckan, en grym FC! Klarar alla ramar jag slngt i den i och du fr allt och mycket mer n vad en Wookong klara, till halva priset! Kp i sverige av www.rctech.se, samma priser som att kpa utomlands (och jag har skt igenom hela vrldens hrn efter en bttre deal)

Frn Himodel har jag bestllt massor! Bestllde tex motorerna frra veckan. Frn att jag tryckte "order" tog det tv dagar innan paketet var hos ombudet (!!) Bestller du frn Goodluck med "gratis" frakt s kan du f vnta i mnader inna grejerna kommer, just sayin!

En extremt smart grej r att du kan sjlvdeklarera ett visst belopp, sedan dela upp betalningen i tv omgngar, en med det deklarerade vrdet och ett med den resterande summan. Skulle du f en frga om att visa kvitto kan du alltid skicka kvittot p den deklarerade summan.... Men s fr man sjlvklart inte gra, men det funkar.

Xrotor kan du kra direkt som dom r utan att behva programmera.
    Passa ven p att bestlla kolfiberrr och infstningar som du kan fsta din gimbal p, kostar 7usd st p Himodel, en propellerbalanserare kan vara ett bra grej ocks.

r det ntt mer s hojta bara till!
    Klarar pixhawk motorbortfall p samma stt som t.ex wookong och Naza V2?

Standard

Inte fr hexor, men fr x8 och octa s gr det bra. Kommer komma vid nsta release av programvara sgs det.
    Det roliga r att det hela tiden hnder s mycket med pixhawk. Fr 1.5 r sedan var apm knappt lika bra som naza, nu slr apm ven a2 p fingrarna, utan att behva infrskaffa ny hrdvara.
    Kper du en pixhawk r du dessutom framtidsskrad ett bra tag, den r mnga gnger kraftfullare n apm

Standard

Nice med bygge!
    Du kommer ju att kra liknande setup som mig men med skillnaden 340 kV motorer mot mina 580 kV.
    Jag hade ocks tnkt bygga X4 frst och sedan hotta upp den till X8 nr jag ftt allt att fungera bra och lrt mig maskinen.
    Ngon srksild anledning till att du kr X8 frutom skerheten d?

Jag funderar fortfarande p hur jag ska gra med landningsstllen. Vore smidigt att ha ngot utfllbart och som fortfarande ryms i min peli men det kanske blir ngra enkla skumplastkuddar under. Det beror lite p gimbal.
    Vad hade du fr gimbal? Jag tnker ocks fixa ngot snabbfste fr att snabbt kunna byta till en annan kamera.

Standard

Framfrallt skertheten men ocks lyftkraften p en liten maskin. Skertheten r A&O om jag ska vga flyga ut ver tex vatten med en kamera och gimbal fr 10K.
    Jag kr en 3axis frn gimbalshop.eu GHT Pro, kolla in den!
    Dessa snabbfsten har jag bestllt: http://www.coollcd.com/smallrig-qr-r...rod_p1403.html
    Svindyra men det finns inte speciellt mnga bra lsningar dr ute dessvrre. Finns billigare att kpa frn kina som ser lika dana ut men d fr 15mm rr.

landningsstllen kommer jag kunna ta av med en vingmutter bara. Det r nog det aboslut lttaste.
    Kvarstr dock att se om jag kan f dom att stanna innan slutlget... Om inte s slr dom i propparna, det visar sig snart I guess =)

Standard

Inte fr hexor, men fr x8 och octa s gr det bra. Kommer komma vid nsta release av programvara sgs det.
    Det roliga r att det hela tiden hnder s mycket med pixhawk. Fr 1.5 r sedan var apm knappt lika bra som naza, nu slr apm ven a2 p fingrarna, utan att behva infrskaffa ny hrdvara.
    Kper du en pixhawk r du dessutom framtidsskrad ett bra tag, den r mnga gnger kraftfullare n apm
    Ok, tack fr infon - jag kan absolut ingenting om pixhawk men vad du berttar s verkar den ju vara ett (mer n) vettigt alternativ till DJI's grejor. Har sjlv bara krt dji s var rekommenderar du att jag brjar lsa om pixhawk?

Ett tips tillbaka: ha lite koll p vikten p din multi s det inte rasar ivg - det r ltt hnt annars.
    De dr snabbfstena verkar vga 310 gr styck!

Standard

Brja ls p: http://copter.ardupilot.com/
    Finns eeeeenormt mycket info dr ute, frdelen med Open Source!

Vikten r 31g st, inte 310g :-p

Standard

Framfrallt skertheten men ocks lyftkraften p en liten maskin. Skertheten r A&O om jag ska vga flyga ut ver tex vatten med en kamera och gimbal fr 10K.
    Jag kr en 3axis frn gimbalshop.eu GHT Pro, kolla in den!
    Dessa snabbfsten har jag bestllt: http://www.coollcd.com/smallrig-qr-r...rod_p1403.html
    Svindyra men det finns inte speciellt mnga bra lsningar dr ute dessvrre. Finns billigare att kpa frn kina som ser lika dana ut men d fr 15mm rr.

landningsstllen kommer jag kunna ta av med en vingmutter bara. Det r nog det aboslut lttaste.
    Kvarstr dock att se om jag kan f dom att stanna innan slutlget... Om inte s slr dom i propparna, det visar sig snart I guess =)
    Den gimbalen borde g att kunna fsta i fronten av ramen p ngot stt. Vet bara inte hur eftersom jag inte har ramen nnu. D slipper man dels lite av upphngningsanordningen och kanske kan klara sig med ett mycket kortare landningsstll ocks och p s stt spara lite vikt.
    Jag har ven sett denna ram som har kortare och manuellt fllbara landningsstll:
    http://www.alibaba.com/product-detai...showimage.html
    Man borde kunna kpa ngra liknande landningsstll ngonstans.

Standard

Det gr skert, men i s fall mste batteriet sitta lngt bak ocks, allt sammans vger 1.3kg. Den r 22cm hg, s maskinen mste iaf komma upp 25cm frn marken.
    Kommer stta den lite i framkant fr jag vill ha batteriet baktill, hur mycket blir enkelt att justera med snabbfstena.
    Frdelen med snabbfste r ju ocks att jag kan placera batterierna p samma stlle hela tiden oavsett om jag kr med ett eller tv st, bara att flytta gimbalen d, vilket gr snabbt om man bara mrket ut p rren undertill.

Lite orolig fr hur jag ska gra med stllen bara... Kanske blir s att jag fr bygga ned infstningen lite och ndra lutningen en aning.

Fr en Gopro ganske dom stllen funkar, d du kan ha den precis i fronten, men i mitt fall r de fr korta och dessutom inte fllbara. Hela meningen med 3-axis gimbal r ju att den ska kunna rotera 360 grader runt plus att blir stabil i Yaw

Standard

Sitter ven och sneglar p motrfsten som ser intressanta ut.
    Vet dock inte om det r vrt 80usd fr 8 st. Vad tror ni?
    http://www.tarot-rc.com/index.php?ma...oducts_id=1217

UrsaMayors avatar
    Reg.datum
    Sep 2014
    Inlgg
    67
    Jobb
    Produktutvecklare

Standard

Jag har inte uppdaterat den trden p ett tag men numera kr jag min med en Nex5 och FPV-utrustning fr flygfotografering. Jag r njd med ramen och har inte upplevt att jag behvt ngra av de delar som jag utelmnade fr att spara vikt.

Dubbla plattor lter som slseri med vikt tycker jag.

Jag hittade ocks den trden. Dock har jag inte sett ngon postning p ett tag och jag r nyfiken p att se uppfljningen.

Standard

Citat Ursprungligen postat av UrsaMayor Visa inlgg
    Jag har inte uppdaterat den trden p ett tag men numera kr jag min med en Nex5 och FPV-utrustning fr flygfotografering. Jag r njd med ramen och har inte upplevt att jag behvt ngra av de delar som jag utelmnade fr att spara vikt.

Dubbla plattor lter som slseri med vikt tycker jag.
    Kr du fortfarande med samma konfiguration, X4 och 15" prop?
    Har du flygtid p runt 30 min med den kameran? Det lt bra i s fall.

Standard

Sitter ven och sneglar p motrfsten som ser intressanta ut.
    Vet dock inte om det r vrt 80usd fr 8 st. Vad tror ni?
    http://www.tarot-rc.com/index.php?ma...oducts_id=1217
    De ser ju tjusiga ut men funktion gr ju fre design. Och vet inte om de just har ngon mer funktion som berttigar priset. Hur funkar det annars med X8-montage p de dr?

Standard

Ngot nytt i byggandet?

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •