Reklam

Sidan 3 av 3 FrstaFrsta 123
Resultat 41 till 52 av 52

mne: Fukt, sn och vatten men nd vilja kra?

Standard

lekman>> FoMoCo r Ford Motor Company och det sger inte mycket av vad som r i tuben. Skulle tro det r vanlig vaselin. Vaselin fungerar till mycket nr det gller kontakter men tl inte s mycket vatten.
    Difference between men and boys is the price of their toys

Reg.datum
    Oct 2008
    Inlgg
    329
    Jobb
    Materialutvecklare

Standard

Ja just, FoMoCo r Ford. Jag kan kolla om jag kan se innehllet i den tuben. Tror att det r mer n bara vaselin, det r avsett till diverse anslutningar p bil, kan man ju misstnka. Om det kan hindra att servoanslutningar oxiderar med tiden, s r det ju viss ide med att anvnda det.
    /

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 839
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Frr anvnde man ju fett/vaselin till bl a batterianslutningarna s det kan ju vara nn form av "batteri-fett".

Standard

Vad tror ni om detta? Det r en gegga fr marin milj. Kan man verhetta ntt p ESCen nr man smetar p det direkt p kondensatorerna s dr tror ni?

Kan man gra samma sak p BECen tror ni?

Standard

Bumpar min tidigare frga kan jag verhetta kondensatorn nr jag smetar p gummi s dr. Frgan kanske r dum men jag har dligt koll p hur ESCen r uppbyggd och fungerar.

Standard

Kondingar blir vl inte varma? Det svarta klgget r skert bra fr att tta mot fukt/vatten.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Tack lnning.
    Antingen r det en jttedum frga eftersom ingen annan n lnning svarat (som ju ocks stllde en frga om kondensatorer blir varma) eller s r ingen tillrckligt sker p svaret fr att vga svara.

Reg.datum
    Mar 2009
    Inlgg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhttan

Standard

Det r kylflnsen man ska passa sig fr att tcka, allts den platta metallbiten. Kondingarna r nog ingen fara. Det r s de gr p den videon jag lnkade till, men med epoxy

Standard

Tur att jag vattenskra elektroniken fr i dag blev den blt efter uppvirvlad sn ett par gnger. Den blev hyfsat snig d men jag blste bort det vrsta och krde vidare. Men sista landningen sket sig och den tappade kraft och tog ett rejlt sndopp. Ville d inte chansa vidare utan avbrt fr att lta den torka hemma.

Standard

Jag satte min Blackout 330 i snn idag oskyddad. Frvann ner och syntes inte ens.
    Fr st och torka ett par dar.. Klantigt landning p smsta stllet med djupast sn :P

Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlgg
    Tur att jag vattenskra elektroniken fr i dag blev den blt efter uppvirvlad sn ett par gnger. Den blev hyfsat snig d men jag blste bort det vrsta och krde vidare. Men sista landningen sket sig och den tappade kraft och tog ett rejlt sndopp. Ville d inte chansa vidare utan avbrt fr att lta den torka hemma.

Standard

Plastidipad mottagare... enkel billig frskring, gr s med nstan alla min elektronik d det r ett billigt stt skydda sig... Var nn som ville ha bild fr ett tag sen men glmde det tills nu...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	IMG_1235.jpg 
Visningar:	75 
Storlek:	74,5 KB 
Id:	50136  
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Reg.datum
    Aug 2013
    Inlgg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

Standard

RC-bilar r vl lite off-topic i det hr forumet men lite sndrifting och kolla insidan vid 0:37
    Senast redigerat av administrator den 2015-01-25 klockan 20:59.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •