Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 52 av 52

Ämne: Fukt, snö och vatten men ändå vilja köra?

  1. #41

    Standard

    lekman>> FoMoCo är Ford Motor Company och det säger inte mycket av vad som är i tuben. Skulle tro det är vanlig vaselin. Vaselin fungerar till mycket när det gäller kontakter men tål inte så mycket vatten.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  2. #42

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard

    Ja just, FoMoCo är Ford. Jag kan kolla om jag kan se innehållet i den tuben. Tror att det är mer än bara vaselin, det är avsett till diverse anslutningar på bil, kan man ju misstänka. Om det kan hindra att servoanslutningar oxiderar med tiden, så är det ju viss ide med att använda det.
    /

  3. #43


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Förr använde man ju fett/vaselin till bl a batterianslutningarna så det kan ju vara nån form av "batteri-fett".

  4. #44

    Standard

    Vad tror ni om detta? Det är en gegga för marin miljö. Kan man överhetta nått på ESCen när man smetar på det direkt på kondensatorerna så där tror ni?

    Kan man göra samma sak på BECen tror ni?


  5. #45

    Standard

    Bumpar min tidigare fråga kan jag överhetta kondensatorn när jag smetar på gummi så där. Frågan kanske är dum men jag har dåligt koll på hur ESCen är uppbyggd och fungerar.

  6. #46

    Standard

    Kondingar blir väl inte varma? Det svarta klägget är säkert bra för att täta mot fukt/vatten.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #47

    Standard

    Tack Ålänning.
    Antingen är det en jättedum fråga eftersom ingen annan än Ålänning svarat (som ju också ställde en fråga om kondensatorer blir varma) eller så är ingen tillräckligt säker på svaret för att våga svara.

  8. #48

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Det är kylflänsen man ska passa sig för att täcka, alltså den platta metallbiten. Kondingarna är nog ingen fara. Det är så de gör på den videon jag länkade till, men med epoxy

  9. #49

    Standard

    Tur att jag vattensäkra elektroniken för i dag blev den blöt efter uppvirvlad snö ett par gånger. Den blev hyfsat snöig då men jag blåste bort det värsta och körde vidare. Men sista landningen sket sig och den tappade kraft och tog ett rejält snödopp. Ville då inte chansa vidare utan avbröt för att låta den torka hemma.

  10. #50

    Standard

    Jag satte min Blackout 330 i snön idag oskyddad. Förvann ner och syntes inte ens.
    Får stå och torka ett par dar.. Klantigt landning på sämsta stället med djupast snö :P

    Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlägg
    Tur att jag vattensäkra elektroniken för i dag blev den blöt efter uppvirvlad snö ett par gånger. Den blev hyfsat snöig då men jag blåste bort det värsta och körde vidare. Men sista landningen sket sig och den tappade kraft och tog ett rejält snödopp. Ville då inte chansa vidare utan avbröt för att låta den torka hemma.

  11. #51

    Standard

    Plastidipad mottagare... enkel å billig försäkring, gör så med nästan alla min elektronik då det är ett billigt sätt å skydda sig... Var nån som ville ha bild för ett tag sen men glömde det tills nu...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1235.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	74,5 KB 
Id:	50136  
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  12. #52

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    RC-bilar är väl lite off-topic i det här forumet men lite snödrifting och kolla insidan vid 0:37
    Senast redigerat av administrator den 2015-01-25 klockan 20:59.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •