Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Köpa quad till barnen

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard Köpa quad till barnen

    tjena, jag har köpt såna nano quad copters på reservdels rc till grabbarna... dom flyger så in i bomben med dessa. men om man nu skulle vilja uppgradera sig lite. vad finns där för någon vettig quad som är något större där jag då kan köpa reservdelar till så som proppar o fler batterier osv som gärna då är stryktålig också ..
    lite höga krav men måste kolla av om någon vet något som finns och gärna i sverige med.

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Hubsan X4 är väl nästa storlek eller du vill ha något större ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kanske för "enkel" för uppgradering men Blade Nano QX tycker jag är en trevlig inomhuskärra och eftersom den är såpass lätt så blir det ju ytterst sällan några skador. Har du ingen Spektrum-sändare så går den att köpa med en enkel sändare och jag vill minnas att jag gav ca: 700 kr (lite drygt) för "hela baletten" inkl frakt från Lindinger. Beställ samtidigt några extraackar - original E-Flite på 150 mAh/45C fungerar utmärkt och är inte speciellt dyra heller.
    Blade-paketet - http://shop.lindinger.at/product_inf...cts_id=9705880
    Extraackar - http://shop.lindinger.at/product_inf...cts_id=9707453
    Den är något större mellan propparna än motsvarande Hubsan X4 men ligger på ungefär halva flygvikten. Det jag saknar är lysdioder - istället får man koncentrera sig på de främre gula propparna vilket också fungerar rätt OK även för en gammal gubbe som undertecknad.
    Roger
    PS: Om du inte har brådis så är ju detta erbjudande särklassigt billigast för en fungerande liten quad (Hubsan X4) - http://shop.illvet.se/node/37168/for...005.1421007810
    Två nummer av den utmärkta tidningen Illustrerad Vetenskap + en Hubsan X4 för 80 kr är rätt oslagbart. Men man måste avbeställa prenumerationen sen man fått det andra numret och det kan ta tid innan du får din lilla quad. Den har den enklare sändaren utan LCD-display men f ö verkar den väldigt lika de som säljas för runt 400 kr hör i Sverige.

  4. #4

    Standard

    Ja då har jag beställt prenumeration så får man se om det kommer nån quad.

  5. #5

    Standard

    Om det är en x4 så borde sändaren ha lcd. Båda mina ungar har x4, ena som filmar hd andra den utan kamera och bådas sändare har lcd.

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det finns såvitt jag sett olika varianter av sändaren, Matfarsan. Och de två jag sett som kommit via IV har saknat LCD-displayen men ser f ö ut som Hubsan-maskinerna. Dom heter Q4 Mini Drone och visst kan det vara nån form av kopia men att kopiera billiga Kina-grejor känns ju något onödigt på nåt sätt. Men säker kan man ju inte vara men å andra sidan - 80 kr för 2 nummer av IV + en mini-quad kan ju knappast vara fel.. Det är om inte annat en trevlig tidning - men vill ni inte kosta på mera så ring och säg upp prenumerationen direkt när ni fått det andra numret.
    Roger

  7. #7

    Standard

    Det är ingen hubsan. Lätt att se att det inte är en hubsan om man jämför dom men flyger gör den säkert.

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Vad är det som är "lätt att se att det inte är en Hubsan" ? Trots allt så är det många tillverkare som levererar produkter med olika namn...
    Roger

  9. #9

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Fästet för motorerna, landningsfötterna, t.ex.

  10. #10

    Standard

    Jepp det är dom tydligaste sakerna. Sen så är sändaren utan LCD ett bra tecken då riktiga hubsan alltid har haft LCD.

  11. #11

    Standard

    En arbetskompis har en sån där "hubsan" man får vid prenumeration. Den kan hovra men nått är fel med den o så fort du försöker flyga tappar den massa flyghöjd. En riktig hubsan är mycket bättre.

  12. #12


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast jag är rätt säker på att jag sett Hubsan-sändare på bilder på nätet som saknat LCD-displayen. Nåja - oavsett så får vi hoppas att den fungerar - trots att den inte kostat nåt för tidningarna har varit klart läsvärda...
    Roger

  13. #13

    Standard

    För 80 spänn får man 2 tidningar och en radiostyrd quad, oavsett om det är hubsan eller ej så lär man nog få valuta för dom 80 kronorna.
    Jag har då beställt.

  14. #14


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Dock är dom väldigt sena att leverera quaden. Jag har fått mina 2 tidningar men ännu inte quaden så jag talade med dom idag och passade på att säga upp tidningen innan nåt ytterligare nummer dyker upp. Då sa dom att maskinen var "på packning" och beräknades dyka upp hos mig inom 2 veckor... Men som sagt - för 80 kronor totalt kanske man inte kan begära mera. Och jag har ju redan min Blade Nano QX så jag är ju inte utan liten inomhus-quad.
    Roger

  15. #15
    AnWis avatar
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    87
    Jobb
    Allsysslare
    Klubb
    FK Gamen

    Standard

    Jag har flugit en del med XL Toys UFO Drone: http://www.hobbex.se/sv/artiklar/ufo...2fast2fun.html
    Den är stryktålig och tack vare den mjuka ramen kan man leka inomhus. Med lite träning flyger den gärna ute även i rätt stark vind. Reservdelar finns på samma ställe. Jag har just beställt fyra nya motorer. De slits ut och lägger av till slut.

    Köp till extra batterier då flygtiden är under tio minuter.
    Med en bättre laddare halveras laddtiden.
    Den flyger ledigt med en aktionkamera men fästet får man göra själv om man inte köper tillbehöret som är en enklare typ av kamera.

    Anders
    Norrköping

  16. #16


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Till er som liksom jag fallit till föga och beställt paketet med Illustrerad Vetenskap + quad - vill ni inte fortsätta att få tidningen (och givetvis betala fullt pris) så måste ni säga upp den inom 5 dagar från det ni fått det sista numret. Bara så ni vet.
    Roger

  17. #17

    Standard

    Jag missade tyvärr Hobbex utförsäljning på Nano qx. 495:- tog dom för den.
    Men verkar vara slut nu.
    Så jag får väl nöja mej med "hubsan", eller kopian på hubsan inomhus.

  18. #18
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Håller med om Hubsan X4. Har två stycken, en massa extra batterier och har även en hackad sändarmodul så jag flyger dem med min Taranis sändare.

    Duger utmärkt för innomhus och utomhusflygning, tål en del bris, bra för kvällslygning med tydliga LEDs (lättare att flyga på natten än dagen om man är mer än ett par meter bort).

    Jag kör med dem utan kamera då jag anser att det mest är en gimmick och ger onödig vikt som påverkar flygtid och prestanda.

    Från Banggood kan du få dem billigt (men med lång leveranstid) samt en drös billiga batterier och extra laddare, propellrar med mera.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  19. #19

    Standard

    Finns det något "enkelt" sätt att hacka x4 så den går att köra med min spektrum dx6?

  20. #20

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    tackar för alla förslag här. har lite att läsa och begrunda över nu !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •