Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: flygande vinge configuration med Futaba 7c

  1. #41

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    82
    Jobb
    Försvarsmakten

    Standard

    Jag såg det inlägget förut så när jag var på fältet så la jag mobilen i bilen och jag hade samma strul med sändaren.

  2. #42

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bob Visa inlägg
    Det där är inte riktigt bra, som du ser så har den bara en 0.5A esc. Multikoptrar som den är byggd för har oftast inga servon och drar bara några mA 5v. Normalt sett så vill man inte ha mindre än 2-3A BEC på ett flygplan.

    Allt blir så väldigt konstigt i flygplanet när inget får ström som det skall, jag skulle inte bli ett dugg förvånad om ALLT började fungera om du byter till en ESC som är lämplig för flygplan.

  3. #43

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    82
    Jobb
    Försvarsmakten

    Standard

    oj man lär sig så länge man lever. där kan ju vara källan till problemet Har du något tips på vilken esc som skulle kunna passa till min techone 1300mm och 900mm köpt på skånehobby
    Har även hobbyking 2818 1350kv på en vinge.

  4. #44

    Standard

    http://www.skanehobby.se/fartreglage...e-ztw-30a.html Borde fungera bra till den större vingen, till den mindre också även om det är lite överdrivet starkt till den. Priset ser ganska oslagbart ut och även om jag inte hört talas om tillverkaren tidigare så säljs ZTW av både Skånehobby och MBS RC som båda är mycket seriösa handlare.

    Annars är Hobbywing som bland annat rcfligt säljer mycket väl beprövade reglage.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •