Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Försäkring I Finland

  1. #1
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard Försäkring I Finland

    Hejsan Boys and Girls. Tänkte höra om medlemsavgiften innehar försäkring och om den gäller tex i Finland? Skall på heliträff och de vill att man har någon av rcflyg försäkring. Om man måste betala en extra slant för ett försäkring via rcflyg så betalar jag gärna.

    Om medlemskapet har och gäller i Norden. Kan man skriva ut ett bevis på försäkringen?

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Här kan du läsa - http://www.rcflyg.se/forum/cmps_inde...eid=Forsakring
    Om jag tolkar detta rätt så gäller ansvarsdelen i Norden men olycksfallsdelen bara i Sverige - men det är min högst personliga tolkning av de länkade försäkringsbreven. Henke kanska kan ge en utförligare tolkning.
    Sen får gärna Henke tolka vad försäkringen gäller för och vad den inte gäller för - t ex står det att den inte gäller för flygning i "privat regi". Sen står det faktiskt "Mobillflygning" och inte Modellflygning i försäkringsbrevet...
    Roger

  3. #3

    Standard

    Det hadde vært fin med en konkretisering av forsikringen.Det hadde
    også vært fint om Styrelsen hadde en felles tolkning.
    Hva er flyvning i privat regi?
    Gjeller forsikringen når jeg flyr på min klubbflyplass,uten det er stevner eller treff, i klubbens regi?(Søndagsflyving og trening).
    Gjeller forsikringen i det hele tatt når jeg er bosatt på andre siden grensen(Norge)?
    Mvh:Kjell-Egil.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •