Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 38 av 38

Ämne: Hemsidan hackar!!

  1. #21

    Standard

    Klicka på "Olästa inlägg" uppe i menyn eller så är de ljusblå i listan, ungf samma som det fungerar idag.

    Rekomenderar att ni även provar en padda eller en telefon, jag tycker det är riktigt snyggt, om man jämnför med ex Tapatalk...

    Sen kommer nog en del bli glada över en funktion för att "Ignorera Forum"...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #22
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Till och från kommer jag inte in på RCFLYG,kan gå ett par timmar och sen funkar det igen?Man klickar på länken till hemsidan,ibland så hoppar den tebax till google,ibland står det bara o snurrar ,se kan jag få upp överskriften o bakgrunden men inget mer..Den här gången går jag in via Proxy http://downuptime.net/proxy/browse.p...-och-Tips&b=28 .är det bara så i min ända?Eller kan det vara så att det är fler som märker nåt?Kan vara bra o veta....
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #23


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Tjena Bokis,
    Under de senaste veckorna har jag inte upplevt några störande problem alls med denna sajt utan den har flutit på utmärkt.
    Roger

  4. #24
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Tack Roger!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #25

    Standard

    Töm cachen/testa annan webläsare.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #26

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Jag har också problem med att komma in på sidan, tar tvärstopp ofta, sedan tar det några timmar innan man kommer in igen. Jag kör med internet explorer men firefoxfunkar lika dåligt. Problem både på mobilen, bärbara och stationära datorn.

  7. #27
    MasterZaps avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    158
    Jobb
    Datorgrafik, rendering, 3d m.m.

    Standard

    Är Tapatalk påslaget igen?

    /Z
    Zap Andersson | @MasterZap | Videos: http://www.youtube.com/user/ZapAndersson
    - - - - - - - - - - - - - - "The Ground is for Dead People" - - - - - - - - - - - - - -
    Admin i Facbookgruppen "FPV Sverige" och arrangör av http://KopterFest.com

  8. #28


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Som jag redan sagt - inga upplevda problem f n...
    Kör W7 + Chrome.
    Roger

  9. #29
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Tapatalk har varit påslaget ett bra tag. Vad jag förstod gjorde det vare sig till eller från att ha Tapatalk avslaget. Även när Tapatalk-stödet var avslaget så uppstod periodiska problem med tillgängligheten.

    Jag använder Tapatalk för att läsa 4-5 olika forum och det är helt klart något som är skumt med RCFF. Det händer ofta att inläsningen av ämnen etc hakar upp sig och totalstannar. Om jag då avbryter hämtningen och försöker igen fungerar allt oftast som det skall. Jag tolkar detta som samma problem som man ibland ser med webben, dvs att den hackar vid inläsning av ämnen. Jag har aldrig sett ett liknande beteende i något annat forum.

  10. #30
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Precis så Kjell,klickar man på ett ämne så blir det tvärstopp men i mitt fall så hänger det sig totalt.
    Ted och jag upplever samma sak men igårkväll testade Hanke(kära Admin) o jag något nytt,jag uppdaterade routern (ASUS) och än så länge verkar det bra sa han som hoppade från Empire State när han passerade våning 38..
    F.ö är det här det enda stället på webben detta händer så även där får Kjell medhåll..Nåt skumt är det..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  11. #31


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hmmm...även jag har en Asus-router (RT-N56U) men har som sagt inte alls upplevt era problem. Men jag kanske haft nyare programvara i min än vad du haft, Bokis. Fast även på jobbet har det fungerat bra. Då har man väl haft tur då för en gångs skull...
    Roger
    Senast redigerat av McRegor den 2015-03-02 klockan 19:43.

  12. #32

    Standard

    Det har fungerat utmärkt för mig den sista tiden.

  13. #33

    Standard

    Första felet där det var delvis segt delvis ingen kontakt alls visade sig vara något slags fel på en VMware ESX maskin, efter flytt till en annan så fungerade allt i turbo fart igen.

    Nu verkar dock Bokis ha ett nytt mysko fel/fenomen, jag har för ca 1 år sedan pratat med några som haft liknande fel och alla verkar köra Telia ADSL så jag är jättenyfiken på om flera upplever detta intermittenta felet och i så fall vilken leverantör ni har samt IP adress.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  14. #34


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Inte Telia - Bredbandsbolaget ADSL hemma. På jobbet har vi fasta linor via Telenor. Men för ADSL så nyttjar väl de flesta operatörer samma utrustning i kopplingsstationerna om jag fattat detta rätt... Fast DNS-servrarna är ju olika så kanske ligger problemet på den sidan för Telia-abonnenterna ? Kanske borde Bokis testa andra DNS-servrar om han inte gjort det redan...
    Roger

  15. #35
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Har inte haft en hickup efter uppdateringen av routern även om man (läs jag) kan ha tvivel om detta är lösningen,kan inte förstå hur endast RCFLYG varit påverkad men jag håller tummarna att jag har haft tur..Bonus är också att den är tvärsnabb numera när man kikar runt härinne..
    Routern är nån sån där blinkande tingest som lystrar vid namnet ASUS RT-AC68U...
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  16. #36

    Standard

    Telia Fiber -funkar bra...

    Är det VMWare ESXI som är bakom det hela så är servern wom RCflyg ligger på virtuell...eller var det något annat som var virtualiserat på vägen?

    Vi kör det på jobbet...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  17. #37

    Standard

    UndCon japp det är ett VMware ESXi som hypervisor och på den ligger i vårt fall en virtuell FreeBSD server.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  18. #38

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Igår och idag har det funkat bra för mig, inte några stopp alls.
    Jag har Telia adsl.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •