Reklam

 
Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 67891011
Resultat 201 till 215 av 215

Ämne: Kiss oneshot och andra varianter på högfarts escar

  1. #201

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Data Dan Visa inlägg
    Kör blheli 12.x är det någon ide att uppdatera
    Du måste ha version 13 för att få Oneshot. 13.2 Är nyaste och rekommenderas.
    (all flashning är på egen risk dock) Bara så ingen klagar på mig om det skulle gå åt pipan hehe

  2. #202

    Standard

    Ok uppdaterat och testat ok verkar vara lite skillnad vid tighta svängar

  3. #203

    Standard

    Data Dan se till att aktivera dampen light, när du nu ändån flashat 13.2
    Fast kolla först om dina escs klarar det.

  4. #204

    Standard

    Har gjort detta så då finkar det nog på afro med dampening light så imorgon skall det köras pids

  5. #205

    Standard

    Ingen som råkade få ner BLHELI beta 14 när den fanns tillgänglig? Hittar inga länkar som funkar till den längre. :/

  6. #206

    Standard

    Läste på rcgroups. Aja några dagar kan man vänta

    "Guys and gals(?), I must ask you to be a bit patient with updated FW now. Please do not send more requests for rev14 beta. I will post a release candidate of the DYS SN20A FW here shortly, hopefully within a few days .And there will be more improvements in that FW .
    Power step to full throttle will be basically gone, the only thing I'm not quite happy with now is a little bit vibration more or less exactly at 140000eRPM."

    http://www.rcgroups.com/forums/showp...postcount=2314

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Ingen som råkade få ner BLHELI beta 14 när den fanns tillgänglig? Hittar inga länkar som funkar till den längre. :/

  7. #207

    Standard

    La in BLHELI 14 RC1 på SN20 reglagen och Boris Cleanflight FW med gyro_lpf = 256 modden. Ställde in allt väldigt kvickt då jag ville hinna testflyga så blev bara lite random PIDs från tuben osv. så skakar endel. Vet inte ens om jag lyckades aktivera Boris funktioner men tror det. Ändrade till Boris timings på Cobra 2300Kv som är med-high.

    Kan säga att genom att göra allt detta fick jag iaf ordning på ett av dom stora problemen jag haft på denna quad.
    Innan kunde den inte hålla yaw bra med större batteri än 1300mah oavsett PIDs men nu funkar det mycket bättre.
    Trodde jag skulle slippa myggen då det var hyffsat ljust vid kl19 men dom asen väntade tills jag hade goggles på. Sen vart man blodig på både händer och ansikte :P

    Fail på visa acrogrejor haha men den känns iaf rolig att flyga nu när den inte har hyss för sig.


  8. #208

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag hoppas det kommer final fort. För det är så jobbigt att löda om alla kablar för att flasha om mina reglage.

  9. #209

    Standard

    Ok ja då är det aningen omständigt att testa nya builds. Har mina kontakter rätt oåtkomliga så får montera ner endel vilket är rätt jobbigt om man ska testa olika inställningar på reglagen. Finns jue ett nytt värde som heter dither i nya versionen men har inte hunnit sätta mig in i hur den fungerar riktigt. För mycket nytt hela tiden, svårt att hänga med :P

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Jag hoppas det kommer final fort. För det är så jobbigt att löda om alla kablar för att flasha om mina reglage.

  10. #210

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Ok ja då är det aningen omständigt att testa nya builds. Har mina kontakter rätt oåtkomliga så får montera ner endel vilket är rätt jobbigt om man ska testa olika inställningar på reglagen. Finns jue ett nytt värde som heter dither i nya versionen men har inte hunnit sätta mig in i hur den fungerar riktigt. För mycket nytt hela tiden, svårt att hänga med :P
    jag har läst mig till att dither inte gör något speciellt på dys sn20a reglagen då dom har långsamma mosfettar. så man kan väl sätta dom på något mellan värde och vara nöjd.

  11. #211

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    jag har läst mig till att dither inte gör något speciellt på dys sn20a reglagen då dom har långsamma mosfettar. så man kan väl sätta dom på något mellan värde och vara nöjd.
    Ok, körde default som var 17 eller nått.

  12. #212

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag uppgraderade. Då jag läste att rc1 var typ nästan 100% det enda som inte var klar var start proceduren som skulle fin justeras och motor backning när man kör 3d propp. Så inget jag använder som inte är färdigt. Slängde in ställde timing medium. Det är en ruskig skillnad. Motorerna går riktigt mjukt nu. Att den vobblingarna lite när man hovrar helt borta. Flög en ack och använde stugan som bana. Flög runt. Nu går den som jag minns att den gick med kiss18A. Utan att sakerna brinner. Fixxa de till en hemma gjord kontakt med stifts flr signal och jord kabel från reglagen så jag enkelt kan flasha in final 14.0 sedan.

  13. #213

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Gött nu är version 14 klar och finns att laddas ner. Kvällens projekt blir det för mig


    Rev14.0 of the BLHeli FW is now posted: https://github.com/bitdump/BLHeli

    Major changes are:
    - Improved running at high timing, for SiLabs
    - Improved running at high RPMs and increased max RPM limit
    - Avoid being locked in bootloader (implemented in Suite 13202)
    - Improved reliability of 3D (bidirectional) mode and startup
    - Smoother running and greatly reduced step to full power in damped light mode
    - Removed low voltage limiting for MULTI
    - Added pwm dither parameter
    - Added setting for enable/disable of low RPM power protection
    - Added setting for enable/disable of PWM input
    - Better AFW and damping for some ESCs (that have a slow high side driver)
    - Miscellaneous other changes

  14. #214

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Du behöver "BlHeli Suite" 14 Beta också, om du vill pilla på dithering.
    https://www.dropbox.com/s/oeya1r2xog...Suite14Beta.7z

    Fast den riktiga releasen är väl inte så långt borta nu....
    /A

  15. #215

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andWho Visa inlägg
    Du behöver "BlHeli Suite" 14 Beta också, om du vill pilla på dithering.
    https://www.dropbox.com/s/oeya1r2xog...Suite14Beta.7z

    Fast den riktiga releasen är väl inte så långt borta nu....
    /A
    vilken minut som helst tydligen. dendär snubben som gör suite prata om att packa ihop paketet och fredag.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •