Reklam

 
Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 215

Ämne: Kiss oneshot och andra varianter på högfarts escar

  1. #21

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sitter här och väntar på klipp med spänning. Men borde inte 6.4s propp bromsa lättare än 6.3 propp eller menar ni att en 5.3 propp bromsar lättare än 6.45

  2. #22

    Standard

    Borde inte vara någon större skillnad på att bromsa 6x3 eller en 6x4.5.
    Skulle väl vara om escn precis klarar av en 6x4.5 på fullgas, och sedan bromsar fullt och esc eller motor överhettar.

  3. #23

    Standard

    Är kanske en kombination a massan och lyftkraften men är ingen expert. 6x4.5 behöver jue inte lika höga varv som 6x3 så man måste komma lägre i varv men samtidigt har väl 6x4.5 högre luftmotstånd med högre stigning. Kanske går jämt ut. eller så är jag är helt ute å cyklar hehe.

  4. #24

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Vad är det som gör att ni ser att P är för högt i videon?

  5. #25

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Instämmer om det är videon med han som gör runt vid huset så ser det i mina ögon ut som att han darrar på fingrarna och in te att han har dåligt P För jag tycker motorerna låter som att dom går ruskigt jämnt. Knakse tillockmed lågt P

    Citat Ursprungligen postat av Ted_B Visa inlägg
    Vad är det som gör att ni ser att P är för högt i videon?

  6. #26

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Wowowwwwwwww kan bara säga att oneshot är en riktig game changer.
    Körde min första testflygning utanför huset igårkväll. Gymt impad.

    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  7. #27

    Standard

    Antog dom snabba oscillationerna när han vände och gasa indikerade det men det kanske beror på annat.
    Har endel att lära mig om tuning fortfarande hehe.

    Grym flygning i mörkret Kajaken ser ut att gå väldigt bra med nya inställningarna

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Den ser ut att flyga finfint.

  9. #29

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Antog dom snabba oscillationerna när han vände och gasa indikerade det men det kanske beror på annat.
    Har endel att lära mig om tuning fortfarande hehe.

    Grym flygning i mörkret Kajaken ser ut att gå väldigt bra med nya inställningarna
    Tror också på en dåligt reglerad maskin
    enda sättet att få till dom där svängningarna utan det skulle nog vara att ge fullt utslag och sen släppa spaken så själva spaken skakar till i mitten. ytterst tveksam till det
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #30

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Wowowwwwwwww kan bara säga att oneshot är en riktig game changer.
    Körde min första testflygning utanför huset igårkväll. Gymt impad.
    Synd att Du inte fick möte eller ändå bättre, kunde få göra en omkörning i mörkret. Skulle vilja se bilförarens min när Du sveper förbi på ca 1,5 meters höjd. Förvånad: JA UFO-rapportering: JA

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Wowowwwwwwww kan bara säga att oneshot är en riktig game changer.
    Körde min första testflygning utanför huset igårkväll. Gymt impad.
    Kör du med lutning på kameran och motorerna, och i såfall hur mycket?
    Jag tycker att min quad med 2206 1850kv och 6x4.5/4s är slöare än jag förväntade mig.
    Den vill hellre stiga högt än flyga fort.


    //Lagt på musik 2 ggr nu, men den spelas fortfarande bara upp med orginalljud. Gogo youtube editor.
    I editorn spelas den upp med musikspåret, och videohanteraren listar ljudet som utbytt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150121_115907[1].jpg 
Visningar:	111 
Storlek:	89,4 KB 
Id:	50063

  12. #32

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ingen lutning på motorerna (än).

    Både fpv CAM och mobius är lutade drygt 10 grader.

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Kör du med lutning på kameran och motorerna, och i såfall hur mycket?
    Jag tycker att min quad med 2206 1850kv och 6x4.5/4s är slöare än jag förväntade mig.
    Den vill hellre stiga högt än flyga fort.


    //Lagt på musik 2 ggr nu, men den spelas fortfarande bara upp med orginalljud. Gogo youtube editor.
    I editorn spelas den upp med musikspåret, och videohanteraren listar ljudet som utbytt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150121_115907[1].jpg 
Visningar:	111 
Storlek:	89,4 KB 
Id:	50063
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  13. #33

    Standard

    Hrm, måste vara mina ackar isåfall. De störtar ner till 3.0v under full belastning, fulladdade.
    Inga problem rakt upp ialf när det gäller hastighet.



    /end thread derail, kör förvisso kiss reglage men skulle tagit detta via pm.

  14. #34

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    va kör du med för accar?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #35

    Standard

    Zippy flightmax 2200 mAh 20c och zippy compact 2200 mAh 25c.
    Dvs, jag torterar dom på en quad med 1850kv/6x4.5 prop. De var redan tveksama på en tri med 5x4 och 6x3.
    De har även aldrig levererat den lovade kapaciteten.

    Denna flygningen tömde acken till 14% / 3.7x volt vilospänning. Och jag kunde bara ladda tillbaka 1300 mAh.

    /har jag för övrigt nämnt hur pass awesome motorbroms+oneshot är ?
    Och jag har inte ens gjort någon vidare bra pidinställning då detta är första dagen med hyfsat väder. Kollar man blackboxen ser man att de behöver justeras en del.

  16. #36

    Standard

    Härlig flygning, ser väldigt responsiv ut helt klart. Lär bli ännu bättre med skyssta batterier

    Räcker med att byta till Nanotech skulle jag tro. Dom är prisvärda i 2200mah storleken iaf. Finns jue 35-70C och 45-90C. Plågar mina Nanotech 4S 1300mah 35-70C ibland och laddar in typ 1200mah. Dom har inte svullnat ännu men mina 5x4 proppar drar inte ner spänningen under 3.3v i load innan landning. Dom verkar fortfarande ha 1300mah i kapacitet.

  17. #37

    Standard

    Blev rekommenderad att undvika nanotechs 1800mah 35c i en tråd på rcgroups. De skall ha problem med 2204 / 6x4.5 prop.

    Kommer att testa en dualsky ack från mlhobby för att se om den håller måttet. I annat fall så håller han på att försöka få tag i 70c ackar från dualsky.

    3,3 under load är helt ok. Mina droppar till 3.0 på en fulladdad ack, och om man gör en punchout efter ~1min i luften så faller den till 2.8 v/cell. Har nu förseglat mina 6x4.5 proppar i en låda, med en lapp om att inte öppna innan jag har bättre ackar.
    Så skall använda mitt lager med 5x4 och 6x3 proppar så länge.

  18. #38

    Standard

    Frågade MetallDanny igår på youtube och han kör 45º i skogen med 6x4.5 proppar.
    Så testa lite mer vinkel

    För att citera "just tilt your FPVCam to 45º and it Flies the same as 5"only its faster on the straight up in the air ..POWAHH"

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Ingen lutning på motorerna (än).

    Både fpv CAM och mobius är lutade drygt 10 grader.

  19. #39

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    He he 45grader.
    Tja då går det mer eller mindre nästan max fart för att hålla höjden

    Ska åka till typ fjällen eller något nu ett par dagar. Tar med helikoptern så man kan förhoppningsvis hitta någon fräck dal eller liknande att pressa kissen till max.

    Hur brukar ni göra med antennen?
    Jag har alltid problem att när jag ska flyga tillbaka får jag typ nästan ingen bild.

    Funderar på om jag ska vinkla den typ 40grader bakåt eller något då borde den väl ha rätt vinkel nästan hela tiden när man drar på.

  20. #40

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    OKEJ är detdär när du drar på fullgas i början utan att snabba upp videon eller.
    Din kan inte vara en flygande tegelsten som min iallafall
    (mina tester drar 5x4 nästan exakt samma som 6x3)
    Det är väl lättare att ställa pid på 5x4 och man kan få högre toppfart antar jag.
    Men 6x3 får man väl bättre botten drag med.

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Zippy flightmax 2200 mAh 20c och zippy compact 2200 mAh 25c.
    Dvs, jag torterar dom på en quad med 1850kv/6x4.5 prop. De var redan tveksama på en tri med 5x4 och 6x3.
    De har även aldrig levererat den lovade kapaciteten.

    Denna flygningen tömde acken till 14% / 3.7x volt vilospänning. Och jag kunde bara ladda tillbaka 1300 mAh.

    /har jag för övrigt nämnt hur pass awesome motorbroms+oneshot är ?
    Och jag har inte ens gjort någon vidare bra pidinställning då detta är första dagen med hyfsat väder. Kollar man blackboxen ser man att de behöver justeras en del.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •