Reklam

 
Sidan 4 av 11 FörstaFörsta 123456789 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 215

Ämne: Kiss oneshot och andra varianter på högfarts escar

  1. #61

    Standard

    Funderar på om det kan vara något med spänninspikar eller dyligt då dom pajar oftast när man pluggar i batteriet eller strax efteråt. Därför jag ska köra 3S då jag inte sett nån som kör 3S bränna sina.

  2. #62

    Standard

    Mina drar 22A/4s vid bänktest och 6x4.5.
    Kiss 18A är speccade till 30A burst och 18 Kontinuerligt, så jag är långt inom specifikationerna.

    På mina var det för övrigt inte kondingarna som brann, utan en av MOSFET kretsarna.
    Och acken hade suttit inkopplad i ~3 minuter innan jag lyfte.

  3. #63

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag har ett kalkylator där jag mätt upp olika motorer. Ska finnas länkat i min 4s tråd
    https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Kiss verkar vara något man ska hålla sig undan. =)
    Vad drar era motorer max då? Testat mätt strömmen vid full spätta?
    Drar motorerna mer ström i kurvorna när propparna belastas mycket mer än vid planflykt (med maxthrottle)?

  4. #64

    Standard

    Hur är det med strömspikar som sparkar tillbaks mot ESCarna från acken, eller vilken väg det nu brukar vara. Jag pratar om de spikarna som man undviker genom att lägga kondingar mellan ack och ESCs pga för långa kablar. Men dessa spikar kanske slår ut Kiss ändå? Mer kondingar?

    Blir ESCarna heta?

    Drar motorerna 22A och ESCen klarar 18A "kontinuerligt" med max 30A under "10 sekunder"? Är 22A kontinuerligt eller burst? Kyls ESCarna när du testar, dvs har du ESCen i luftströmmen?

    Hur är det med timing och frekvenser o sånt?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #65

    Standard

    Kiss reglage känner av timings själv på något magiskt vis. Och ställer in dom själv.
    Mina 22A är under bänktest. i luften är motorerna betydligt lägre belastade. och drar förmodligen bara 17-18A vid fullgas.
    Och man ligger Aldrig på fullgas särskillt länge på en 250 racer med 4s&6x4.5 propeller. Såvidare man inte planerar att flyga på 400+m höjd.

    Här har du en av mina testflygningar, där jag lagt blackbox datan ovanpå videon.
    som du ser uppe i hörnet flyger jag knappt på 50% gas.


    Finns inte många som klarar av att flyga med 6x4.5 med 100% gas. Samt att det kräver extrem vinkling på kameran.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	10358312_442038669286649_1851671675_n.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	87,4 KB 
Id:	51109


    Det är möjligt att de ytmonterade kodningarna inte är stora nog, men de skall vara dimensionerade för 20 cm batterikabel, dvs från själva lipo cellerna fram till escn. När jag mätte det avståndet på min quad så hamnade jag på ca 15cm, så långt innom godkända gränser.

    Och escerna är iskalla när jag landar. Samt i princip alla bränder verkar ske i början, innan de har hunnits pressas särskilt mycket.

  6. #66

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard Kiss oneshot och andra varianter på högfarts escar

    Kiss escarna jag kört med har funkat klockrent. Har bränt endast ett då jag landade i slaskig snö och vatten kortslöt. Rengör och inspekterar dock escarna innan jag löder in dom i quaden. Använder isopropanol (k-sprit). Är nöjd med mina samt dom presterar grymt.
    http://youtu.be/GOYbrAkKpxQ
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  7. #67

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    I helgen brann ytterligare ett kiss12a reglage för mig, det tredje reglaget som brunnit nu.

    kan även berätta att det luktar ganska illa ganska länge i en idrottshall när det brunnit
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #68

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    I helgen brann ytterligare ett kiss12a reglage för mig, det tredje reglaget som brunnit nu.

    kan även berätta att det luktar ganska illa ganska länge i en idrottshall när det brunnit
    Nästan alla mina 12a har brunnit. Totalt 6st
    inget av mina 18a har brunnit.

  9. #69

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    I helgen brann ytterligare ett kiss12a reglage för mig, det tredje reglaget som brunnit nu.

    kan även berätta att det luktar ganska illa ganska länge i en idrottshall när det brunnit
    Var det du som eldade Kiss 12A i skövde i lördags?
    ________________________________________
    Mina maskiner

  10. #70

    Standard

    Har fått mina 18A KISS. Tänkte bara höra med er som använt KISS ett tag.
    Vad bör jag tänka på när jag installerar dem, do's and don't's så att säga.
    Ska man köra både signal och jord t.ex. Nått med lödningen man ska tänka på osv.
    Svårt att sortera all information som finns på rcgroups.

    Har mjuk monteringstejp att ha under reglaget och kabelkittet man kunde köpa till med krympplasten osv.

  11. #71

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Har fått mina 18A KISS. Tänkte bara höra med er som använt KISS ett tag.
    Vad bör jag tänka på när jag installerar dem, do's and don't's så att säga.
    Ska man köra både signal och jord t.ex. Nått med lödningen man ska tänka på osv.
    Svårt att sortera all information som finns på rcgroups.

    Har mjuk monteringstejp att ha under reglaget och kabelkittet man kunde köpa till med krympplasten osv.
    Jag har elektronik lackat mina satt krympslang runt och tejpat med montage tejp.
    har rengjort mina med skalpell. Dom är ruskigt känsliga flr fukt.

  12. #72

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Jag har elektronik lackat mina satt krympslang runt och tejpat med montage tejp.
    har rengjort mina med skalpell. Dom är ruskigt känsliga flr fukt.
    Okej tack, ska tänka på det. Blir nog inte fören helgen jag löder dem. Ska försöka ta mig igenom endel av rcgroupstråden för säkerhetskull så kanske man undviker misstag nån annan redan gjort hehe.

  13. #73

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Var det du som eldade Kiss 12A i skövde i lördags?
    oyes
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #74

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Hur lyckas ni elda så mycket KISS ESCar grabbar . Haha
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #75

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    oyes
    Oh gör det nåt om jag visar filmen på röken här?
    ________________________________________
    Mina maskiner

  16. #76

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Det får du göra. Så kanske man även kan se hur den betedde sig innan?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  17. #77

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Nä tyvärr hann jag inte se det. tror jag stod å filmade nåt annat och hörde en duns åt andra hållet.
    http://www.zalamander.se/kiss12.mp4
    ________________________________________
    Mina maskiner

  18. #78

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    De gamla KISS 12A verkar poppa som popcorn. Har själv brännt 3 st men har fått de nya 12A v1.1 och ingen av dom har brännt än så länge. Så någonting har dom ändrat förutom större lödytor för motorerna. Kan ju vara ett tips när man beställer att det är de nya v1.1 som man får. Dom är helt klart bättre än föregångarna.

  19. #79

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    De gamla KISS 12A verkar poppa som popcorn. Har själv brännt 3 st men har fått de nya 12A v1.1 och ingen av dom har brännt än så länge. Så någonting har dom ändrat förutom större lödytor för motorerna. Kan ju vara ett tips när man beställer att det är de nya v1.1 som man får. Dom är helt klart bättre än föregångarna.
    jag har bara haft 1.1 och dom verkar lika bra dom
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #80

    Standard

    Jahopp då har man flugit KISS för första gången och jag måste säga att skillnaden är brutal
    Smilbanden på hela tiden. Det är som dom säger, provar man KISS så är det kört för då känns ens andra quads slöa.

    Plockade fram min gamla Blackout 220mm V1 ram med 2mm motorfästen som jag fick borra upp. Inget PDB heller så fick ta ett 36mm PDB. Gamla Sunnysky 2300Kv första versionen. Bara prova ett par PIDs från en rigg med väldigt lika setup och det funka helt ok. Lite D på yaw då den studsa när man gjorde volter. Får se om jag orkar ladda upp filmen. Blev inte såvärst kul.

    Ett KISS reglage paja direkt jag skulle koppla in första gången. En resistor precis vid plusterminalen brann. Hade dock 5A säkring så tog bara nån halv sekund innan det bröts. Inget annat paja. Aja nu funkar den iaf, får förhoppningsvis ett nytt.
    Köper man KISS köper man fler än 4st till varje quad iaf
    När jag lödde var det max 2-3sek på tjocka kablarna tills det flutit ut ordentligt. Försökte göra snabbt så inget annat blev varmt. Kablarna är tjocka men det var dom man fick med kabelkittet.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03577.jpg 
Visningar:	108 
Storlek:	62,3 KB 
Id:	51206

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03565.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	60,7 KB 
Id:	51207

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03566.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	58,3 KB 
Id:	51208

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •