Reklam

 
Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 234567891011 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 215

Ämne: Kiss oneshot och andra varianter på högfarts escar

  1. #121

    Standard

    Noterade en intressant sak med Rotorgeeks 30A BLHELI 13.1 Dampened light och Oneshot.
    Med Cobra 2208 2000Kv så är bromseffekten väldigt tydlig. Drar man av gasen stannar motorerna direkt (utan proppar)
    Byter jag till Cobra 2208 2300Kv är bromseffekten svagare (testat utan proppar), känns även i luften att den inte är lika snabb när den varvar upp och ner.

    Kanske nån som kan elektronik kan förklara varför det blir så ?

    Tänkte om timingen hade något med detta att göra men det blev ingen skillnad mer än att mediumlåg timing känns som den har något lägre varv än med mediumhög. Boris B tyckte dock att mediumlåg kändes bäst med det var med Cobra 2204 1960Kv och Afro 12A (BLHELI 13.1).

    Skillnaderna är dock så små med olika timing att det kan inbillning från min sida hehe.

    Blir nog att byta tillbaka till 2000Kv då bromsnignen gör mer nytta än lite högre rpm..
    Så om ni står i valet mellan 2000Kv och 2300Kv kan det vara värt att tänka på.

  2. #122

    Standard

    Du har mer vridmoment med 2000kv lindningen än 2300kv. Vilket ger bättre acceleration & inbromsning.
    Medans 2300kv såklart ger högra varvtal, men det tar lite längre tid att nå det.

  3. #123
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Vet inte om detta är off topic, men det verkar som att senaste simonK-versionen stödjer oneshot, lika så senaste open pilot. Perfekt för en som mig som flyger cc3d och afro12a

  4. #124

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Du har mer vridmoment med 2000kv lindningen än 2300kv. Vilket ger bättre acceleration & inbromsning.
    Medans 2300kv såklart ger högra varvtal, men det tar lite längre tid att nå det.
    Ok tack.

  5. #125

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Kiss escarna är nu utkastade och afro escar istoppade , och nu flyger den hur bra som helst!
    kan helt klart rekommendera afro och deras lilla programmerare , mycket snabb och smidig övergång till oneshot
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #126

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Kiss escarna är nu utkastade och afro escar istoppade , och nu flyger den hur bra som helst!
    kan helt klart rekommendera afro och deras lilla programmerare , mycket snabb och smidig övergång till oneshot
    Du kan kasta KISS escarna i min riktning så slipper Du ha dom liggandes hemma och samla damm.

  7. #127

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    dom får vara till bänkexprement. skitprylar är vad det är iallafall
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #128

    Standard

    Fick hem nya HQ6x4.5 Bullnose. Klart roliga men kräver nästan bromsing på reglagen då dom är lite tyngre och större yta så flyter mer.

    Min rigg vill fortfarande inte ge riktigt det tryck den borde ha med denna setup, lyckas inte göra acken mer än ljummet fast jag gasar på som sjutton. Nån skrev att det kan vara demag i nyaste blheli som håller tillbaka kraften och man kan prova stänga av den. Återkommer efter jag testat demag off nån dag.

    Klipp från första test med Rotorgeek 30A och HQ6x4.5 Bullnose. Samma bana/ställe som innan sorry :P
    Gillar nog Bullnosen mer än vanliga men måste flyga mer.
    Postar här då det är Rotorgeeks med Oneshot/Bromsning.

    Senast redigerat av Copterdude den 2015-04-02 klockan 18:43.

  9. #129

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Se där ja. Verkar flyga riktigt skönt. Kan vi inte få se en climb shootout så vi får se vad den går för?

  10. #130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Se där ja. Verkar flyga riktigt skönt. Kan vi inte få se en climb shootout så vi får se vad den går för?
    Det är det som är problemet med min rigg just nu eller reglagen. :S

    Topp rpmen saknas.Blir lite bättre med bullnosen då det är mer lyft men fortfarande kasst jämfört med mina gamla ztw20a reglage. Ska försöka hitta problemet. Blir inge bra drag verikalt oavsett propp.

    Annars är den skön att flyga helt klart
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-04-01 klockan 23:08.

  11. #131

    Standard

    Fick tid idag och byggde ihop min Blackout igen. Den har varit i bitar ett bra tag nu. Hursomhelst så är "nybygget" uppgraderat.

    1960 Kv Cobra motorer
    18A KISS ESC
    Längre armar för 6x4.5 proppar.

    Vikt utan batteri hamnar runt 435g. Får duga jag är alldeles för lat för att minimera bygget. Jag tog chansen och vinklade FPV-kameran samt mobiusen. Får se ifall det är tillräckligt.

    Jag var lite skraj att KISS skulle brinna upp, men än så länge verkar de funka bra. Jag har bara kalibrerat ESCna och testat att motorerna varvar upp.

    Oneshot bör vara igång, men hur är det med bromsningen? Är det på automatiskt?

    Efter att ha skruvat ihop allting insåg jag att jag inte hade "bundit" mottagaren. Den är inte direkt lättåtkomlig utan att ta isär en del. Frågan är ifall jag behöver binda om den. Det är samma mottagare som tidigare. Den enda skillnaden är att jag kör Baseflight istället för Cleanflight, men det bör väl inte påverka mottagaren? Jag får testa imorgon.

  12. #132

    Standard

    Mottagaren behöver bara bindas en gång så behöver inte gör om. Bromsen är automagisk.
    Lycka till du blir nöjd utan tvekan skulle jag säga. Sjuk skillnad i respons

  13. #133

    Standard

    Det enda skulle vara om du vill ändra på failsafe värdena i mottagaren, annars behöver du inte komma åt den.

  14. #134

    Standard

    Sådär ja, nu har jag hovrat lite grann i trädgården. Känns riktigt nice. Märker redan av skillnaden i kraft gentemot min gamla setup med Tiger 1806 2300kv 5030 proppar.
    Jag tog Boris B piddar rätt upp och ned, får se hur det funkar. Snabb fråga bara. Ifall jag vill öka "flip" hastigheten så är det RC Rate som skall upp va?

  15. #135

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Kronblom. Helt rätt, upp med rates ordentligt.
    Var någonstans skall vi hårdtesta den?

  16. #136

    Standard

    Suck. Tog med mig dottern ut till Arendal en kort sväng. Vi skulle premiärflyga hennes FT scout. Hon är bara 6 år så hon fick ta hand om gasen. Maxade spaken vid första försöket. Den lyfte snabbt om inte annat. flög rätt ok och kom hem oskadad. Jag tänkte testa blackouten lite kort med fpv. Var lite ovant med lutad kamera och pidsen. Hann köra några cirklar innan jag började pilla på flightmode switchen. Tappade kontrollen och gick i backen. Två propeller sönder vilket är ok, men batteriet kastades av och slet med sig pluspolen på PDBn. Går det att fixa eller är det ny PDB som gäller? Typiskt när jag precis hade byggt ihop allt igår kväll.

  17. #137

    Standard

    Bara att lödda batterikontakten till en annan positiv punkt på pdbn.
    Det blir inte lika snyggt, men kommer fungera fint.

    Låter för övrigt som att du behöver spänna fast batteriet bättre.

    Jag kör kardborreband mellan batteri och ramen, och sedan ett ordentligt spännband ovanpå.

  18. #138

    Standard

    Japp kom på att jag kan mata in via närmaste plus punkt. Behöver jag flytta minus sidan till samma "par"? Alltså köra både minus och plus via vtx padsen på blackout PDBn.

  19. #139

    Standard

    Jag försöker alltid att ordna dragavlastning till allt som kan tänkas slitas bort vid en krasch. På så vis behöver man inte oroa sig för att exempelvis PDB eller FC får onödiga skador. Ex batterianslutningen har jag säkrat med buntband i ramen några cm innanför XT60-kontakten. EEn fördel är att jag bara behöver dra ut batteriet utan att behöva hålla fast i den andra kontakten, det gör ju dragavlastningen.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	150331-qav250-1.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	105,8 KB 
Id:	51590

  20. #140

    Standard

    Jag fick igenom några turer idag med KISS esc och har en fråga. Jag tyckte att de pep av och till medan jag flög. Det kan inte ha varit lipo-buzzern då jag testade med helt fräscha batterier. Samtidigt kan jag inte svära på att det var ESCna. Finns det något läge under flygning när KISS esc kan pipa?

    Sen en fråga om OneShot. Jag lödde på rätt ställe på KISS och aktiverade det i cleanflight. Finns det något som talar om när jag pluggar i batteriet att Oneshot är aktiverat?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •