Reklam

 
Sidan 1 av 11 123456 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 215

Ämne: Kiss oneshot och andra varianter på högfarts escar

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard Kiss oneshot och andra varianter på högfarts escar

    Vad har ni för tankar om escar ?
    Har nu testat lite med kiss och oneshot , upplevelsen av kiss är inte super positiv.
    1 DoA
    1 gav för en stund sedan fullgas av sig själv några sekunder efter spänningssättning . hade grym tur som tog ett par steg åt sidan för att starta fpvprylarna.

    Testflög maskinen igår och visst det va en grym respons i den men den levde bara 5 min flygning.
    Är det värt besväret med oneshot ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    One shot av/på do, brinner upp lika mycket är oerhört känsliga. Flying vill ju inte erkänna att dom inte håller. Men dom ersätter iallafall reglage. Men jag tror på att dom skulle byggt dom lite större så dom kan ha , er ten och inte kortsluta så lätt. Det är lättare att få till pid med oneshot. Annars är det väl inte så jättestor skillnad. Du kan ju aktivera re genererade broms på nästan alla andra firmware. På Hoby wing Xrotor verkar jag få typ samma pid.

  3. #3

    Standard

    eAk, håller dina Kiss 18A reglage?

    Du verkar inte vara ensam om att bränna Kiss 12A reglagen.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Inta haft något problem med mina 18a.
    Så 12A bör man hålla sig långt borta ifrån. dom är ju lika stora också så förstår inte ens varför dom säljer ett 12a och ett 18a. 12a är billigare, så gissningsvis har det sämmre mosfetar.
    Jag har gjort rent alla mina reglage lika noggrant och skyds lackat dom så inga lödbollar ska kunna kortsluta.

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    eAk, håller dina Kiss 18A reglage?

    Du verkar inte vara ensam om att bränna Kiss 12A reglagen.

  5. #5

    Standard

    Mina 18A har överlevt flertalet krascher. Men jag var riktigt noggrann när jag rengjorde dom innan installation.
    De har fortfarande problem med överblivna "löddbollar" på kretskorten, som kan lossna vid krascher och orsaka kortslutningar.

    Sen av någon anledning så verkar 12A versionerna brinna mycket oftare än 18A.
    Tur är att flyduino är snabba på att ersätta.

  6. #6

    Standard

    Ett alternativ kan annars vara Rotorgeeks BLHELI reglage. Går tydligen att köra med Oneshot såg jag på en video. (kanske det går med alla BLHELI reglage iof ?) Dom är iaf klara för programmering från start vad jag förstått så man slipper mecka så mycket. Är inge kul att löda dom där små pinsen vet jag så det är ett stort plus. Om man aktiverar bromsningen också kanske det inte är så jättelångt från KISS ?

    Video. Står i description om vad för grejor han kör.


  7. #7

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2305535
    Jag hittade tråden om det. Ska sätta mig och läsa den.
    För har BLheli oneshot så kan man likagärna köpa tåligare 12A - 20A reglage än kiss och köra med det istället.

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Ett alternativ kan annars vara Rotorgeeks BLHELI reglage. Går tydligen att köra med Oneshot såg jag på en video. (kanske det går med alla BLHELI reglage iof ?) Dom är iaf klara för programmering från start vad jag förstått så man slipper mecka så mycket. Är inge kul att löda dom där små pinsen vet jag så det är ett stort plus. Om man aktiverar bromsningen också kanske det inte är så jättelångt från KISS ?

    Video. Står i description om vad för grejor han kör.


  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    inget snack från flyduino iallafall, dom skickar 2 nya reglage omgående
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    inget snack från flyduino iallafall, dom skickar 2 nya reglage omgående
    Det är bra, hoppas du bara hade otur med dom första. Man tycker dom borde ha åtgärdat problemen med tillverkningen vid det här laget. Lär kosta dem massor att skicka ut så många nya reglage.

  10. #10

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Det är bra, hoppas du bara hade otur med dom första. Man tycker dom borde ha åtgärdat problemen med tillverkningen vid det här laget. Lär kosta dem massor att skicka ut så många nya reglage.
    Vet ju att man läst en hel del illa om kissescarna men jag tror ju på att det är för att väldigt många köper dom som inte har tillräcklig kunskap i lödning, har man inte det ska man inte ens fundera på att skaffa dom, men jag börjar fundera på om det ändå är rätt dålig kvalle på dom.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Problemen har ingenting med hur folk lödar. Tillockmed på tillverkarens egna videos lödar han helt hopplöst dåligt och säger det är tillräckligt bra lödat. Jag har gjort allt som sägs ska hjälpa från att dom börjar brinna men inget har hjälpt dom är heltenkelt för ömtåliga. Flyduino har begärt att se bilder på mina reglage och det är inget fel på lödningarna.

    Om BLheli stödjer oneshot125 och det går att köra med cleanflight skulle jag börja testa sådana reglage om jag inte hadde en hel uppsättning xrotor här hemma ifall mina kiss 18a börjar brinna dom med. Har klarat sig igenom 10 4s pack nu iallafall.

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Vet ju att man läst en hel del illa om kissescarna men jag tror ju på att det är för att väldigt många köper dom som inte har tillräcklig kunskap i lödning, har man inte det ska man inte ens fundera på att skaffa dom, men jag börjar fundera på om det ändå är rätt dålig kvalle på dom.

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Den ser ut att flyga finfint.

  13. #13

    Standard

    Skummade tråden, och de nämer witespyns nya bearhug 18A. Som viss skall klara up till 6s.

    Features
    All Nfets
    18Amp constant(In good air flow)
    Easy to reach programing pads
    power LED
    NO BEC OPTO!
    2s and 6S Capable (yes. 4S please)
    Ultra light weight 2g PCB. couple more grams with all motors and power wires.
    400hz and 490hz compatible - DJi, naze32, cc & MultiWii tested with mni motors to 25,000rpm
    Size: 22mmX12mm
    Ser ut som ett potentiellt lovande alternativ till de dyra kiss reglagen.

    http://witespyquad.gostorego.com/spe...esc-18amp.html
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2319677

  14. #14

    Standard

    Intressant, blir att följa den tråden helt klart.

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Skummade tråden, och de nämer witespyns nya bearhug 18A. Som viss skall klara up till 6s.

    Ser ut som ett potentiellt lovande alternativ till de dyra kiss reglagen.

    http://witespyquad.gostorego.com/spe...esc-18amp.html
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2319677

  15. #15

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Ha ha vad rolig han är. so you can kiss your racing foes goodbye.
    Okej men om wite spy lyckas tillverka sina kiss kopior bättre än flyduino och blheli kommer med oneshot. Så är det väl dom man ska köra.

  16. #16

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard Kiss oneshot och andra varianter på högfarts escar

    Igårkväll flashade jag om mina afro 12A på min bEE245 med Blhlei oneshot och soft damping. Skall skall bli riktigt intressant att testa. Någon annan som testat detta? Börjar bli några stycken som leker med oneshot på standard ESCs nu. Riktigt nice att rs2k gjort det arbete han gjort.
    Senast redigerat av kajakmannen den 2015-01-20 klockan 07:37.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  17. #17

    Standard

    Ja håll oss uppdaterade om det, är soft dampening bromsningen ?

    Mitt mål till sommarn är att få min Flip260 att prestera som i videon nedan (mycket grymmare skills än mig men själva prestandan man hör hur fort 6x4.5 propparna saktar ner).

    Kan tänka mig gå ner till 3S om KISS reglagen håller bättre då eller köra BLHELI om dom klarar samma bromsning med 6x4.5 proppar som i videon. Hoppas på att BLHELI klarar det, vore så mycket enklare då.



  18. #18

    Standard

    Hans p gain är alldeles för hög i den videon.
    Skall bli skoj att höra om blheli klarar soft dampening på 4s. Mina Armattan 12A med blheli hade massivt med timingstrul med 4s/1960kv motorer.

  19. #19

    Standard

    Jupp för hög P, den var tydligen inte tunad vid det tillfället men själva bromsningen verkar så skön. Mina SimonK är som att flyga ett luftskepp i jämförelse :P
    Har sökt endel på bromsningen med BLHELI men mest hittat att det kan leda till timing problem.
    Vill ha lite mer kött på benen och hitta videos på att det funkar bra med 6x4.5 proppar innan jag vågar prova själv.

  20. #20

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    He he 45grader.
    Tja då går det mer eller mindre nästan max fart för att hålla höjden

    Ska åka till typ fjällen eller något nu ett par dagar. Tar med helikoptern så man kan förhoppningsvis hitta någon fräck dal eller liknande att pressa kissen till max.

    Hur brukar ni göra med antennen?
    Jag har alltid problem att när jag ska flyga tillbaka får jag typ nästan ingen bild.

    Funderar på om jag ska vinkla den typ 40grader bakåt eller något då borde den väl ha rätt vinkel nästan hela tiden när man drar på.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •