Reklam

 
Sidan 10 av 11 FörstaFörsta ... 567891011 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 215

Ämne: Kiss oneshot och andra varianter på högfarts escar

  1. #181

    Standard

    Alltid trevligt med nya ställen. Har liknande miljö där jag flyger och det tar ett bra tag innan vattnet torkar bort :/
    Ang kvaliten, om man orkar kan man prova skala upp till 4K innan man laddar till tuben.
    Kräver nog endel datorkraft dock.
    Youtube ska tydligen ge den lite mer bitrate då men har inte testat så vet inte om det funkar.
    Vimeo är dessvärre inte så mycket bättre nuförtiden, iaf inte när jag prova sist. Det kan dock bero på hur källmaterialet ser ut.

  2. #182

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det stället ser bra ut. blandad terräng.

  3. #183

    Standard

    Har åkt förbi detta ställe nästan dagligen, men inte haft tillfälle att stanna och kolla runt. Vanligtvis planterat här tror jag så jag vet inte hur tillgängligt det är framöver. Jag har uppdaterat min tidigare post med Vimeo klippet istället. Vet inte ifall det gör någon skillnad. Senast jag körde med vimeo så har jag för mig det var något om max antal klipp per månad som kunde läggas upp med bra kvalité.

    Tänkte förresten testa att ta ned pidsen litegrann, kanske är svaga vibrationer som smyger med.

  4. #184

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Har åkt förbi detta ställe nästan dagligen, men inte haft tillfälle att stanna och kolla runt. Vanligtvis planterat här tror jag så jag vet inte hur tillgängligt det är framöver. Jag har uppdaterat min tidigare post med Vimeo klippet istället. Vet inte ifall det gör någon skillnad. Senast jag körde med vimeo så har jag för mig det var något om max antal klipp per månad som kunde läggas upp med bra kvalité.

    Tänkte förresten testa att ta ned pidsen litegrann, kanske är svaga vibrationer som smyger med.
    Tror du har högt D blandannat.

  5. #185

    Standard

    Jag har läst det så många ggr vid det här läget men det sätter sig ändå inte. :P Kommer aldrig ihåg vad som påverkas av P, I resp. D.


  6. #186

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Iockmed att den får sådana ryck lite då och då vill jag säga d. Men du har ju endel hastiga oscilationer när du gasar på. Kan man rätta till med tpa eller bara sänka allt tills man inte har det. Själv gillar jag att ställa in den så jag inte behöver tpa.

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Jag har läst det så många ggr vid det här läget men det sätter sig ändå inte. :P Kommer aldrig ihåg vad som påverkas av P, I resp. D.


  7. #187

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Total härdsmälta på 1 motor och 1 kiss 18a. Brann stira lågor. Jag kutade allt jag hadde för att rycka batteri och släcka elden.

  8. #188

    Standard

    Tråkigt
    Tycker DYS/RCTIMER SN20 är ett bra alternativ om du inte vill köra KISS mer.
    Inte exakt lika bra men tillräckligt nära för att vara värt att slippa brand.

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2377027

  9. #189

    Standard

    Håller själv på att gå över till rctimer sn20A. De sitter och trycker på Arlanda för tillfället. Får väll se vad som kommer först, reglagen eller min vortex.

  10. #190

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Någon solm vet ifall mina hobbywing xrotor 20a kan köra BLheli med oneshot och bromsning?
    Jag har nämligen 7st sådana liggandes.

  11. #191

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Hittade detta i blheli pdf.
    Detta betyder att jag får oneshoot och bromsning precis som kiss eller?

    Hobbywing XRotor 20A:
    The ESC supports 3S to 4S operation. It supports damped light mode.
    Switching speed is somewhat fast.
    The MCU runs at 50MHz.
    Both low and high side fets are Nfets.

  12. #192

    Standard

    Jupp det ska funka. Vet inte om dom har bootloader så man kan flasha om från signalkabeln men borde stå nånstans.

  13. #193

    Standard

    Enklast är att fråga i oneshot tråden på rcgroups.

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2305535

  14. #194

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Beställde 6 sådana för flashade esc. Får hoppas att dom funkar bra sedan då. Så kör jag xrotor under tiden.

  15. #195

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Jag fick inte till timingen i blheli (HK BS escar) med mina motorer på 370n, så jag körde in sista simonK versionen och arkiverade comp_pwm. Funkar fin fint med oneshot aktiverat i cleanflight.

  16. #196

    Standard

    Verkligen? Boris B skall ha testat synkningen på 6s ock 2000kv motorer med blheli 13.2. Medans simonk inte fungerade på det.

  17. #197

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Verkligen? Boris B skall ha testat synkningen på 6s ock 2000kv motorer med blheli 13.2. Medans simonk inte fungerade på det.
    Det verkar vara jäkligt random.. vissa combos funkar med blheli och andra med simonK. Just min combo (BS reglage och sunnysky 1400kv 4s) funkade fint med simonk men inte blheli.

  18. #198

    Standard

    Någon som testar inte shot på afro

  19. #199

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Data Dan Visa inlägg
    Någon som testar inte shot på afro
    Menar du oneshot ? Ja det funkar om du flashar nån av dom senaste versionerna av simonk eller blheli som stödjer oneshot. Den funktionen som bara funkar på vissa reglage är Dampening som bromsar motorn.

    Har dock inte testat oneshot på SimonK så vet inte exakt hur det funkar där men på BLHELI är det automagiskt om flygkontrollern är inställd på oneshot.

  20. #200

    Standard

    Kör blheli 12.x är det någon ide att uppdatera

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •