Reklam

 
Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 121

Ämne: Ålänningens FPV-250-quad!

  1. #41

    Standard

    Intressant detta. =)

    Finns det fler tillverkare att kika på än Blackout, Lumenier QAV, Emax Nighthawk, ZMR, Bee och XBird?

    Och en till fråga... vilka propellermärken ska man ha? 5x3 antar jag är det vanligaste som behövs?

    Märken på ackar som är bra? Är det 3S 1300mAh som gäller? Hur många C?

    Och hur är det med videolänk... 5.8GHz eller annat? Styrka?
    Jag har pysslat med FatShark och ImmersionRC mest.

    Behövs LC-filter? Hur funkar de? Sätts de mellan antenn och videosändare?

    Fortfarande inte valt kolfiber, kolfiberdragerad glasfiber eller glasfiber...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #42

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag hittade en ram som såg bra ut för ett tag sedan tror ready made rc sållde den.
    den fanns i flera varianter. hopvikbar, kolfiber, glasfiber, blandning. tror den hette minion eller något. armarna är par så inte som qav där hela botten plattan är en bit utan att du har en bit för varje par armar som du skruvar i botten plattan.

    Jag sitter och pratar med något företag nu om att köpa en CNC fräs. Den klarar kolfiber glasfiber och kretskort(det är ju så veligt att hålla på med massa kemikalier hemma när man ska göra dom varför inte skaffa en fräs som kan fräsa bort kopparn istället ). Då kanske det blir en eAk built att köpa också.

  3. #43

    Standard

    Finns en fräsare här också... som klarar glasfiber, alu osv. Kanske får prova det sen. =)

    Det börjar mer o mer luta mot att jag köper nåt, så man får flyga. Det finns många olika ramar, motorer och ESCs att välja mellan så man blir snurrig.

    Vet ju inte ens om jag vill ha glasfiber-, kolfiberdragerad- eller kolfiber-ram.
    Vill ju inte beställa grejer från lika många ställen som man ska ha delar.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #44

    Standard

    På säljes äre annons på sunnysky 2207 o cc3d o en på afro 30a esc.... det blir typ 1700 watt med obönhörligt vrid. Frågan är om du kan hantera så mycket kraft flyges på 2200mah o 6045 kolfiber armerade proppar

  5. #45

    Standard

    Näe, den är lite overkill. =)

    Flyger ni på 2S, 3S eller 4S? 1300-2200?
    Jag ska ju inte ha en GoPro utan en Mobius.
    Dessutom hellre mindre och lättare än fetsmackad, så det lutar mot 1806 2300KV och lämpliga ESC, 5x3 samt CC3D/Naze32 på nån jädra ram.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #46

    Standard

    Jag flyger på 3s 1300mah o 530g flygvikt med mobius o fpv kamera o sändare på sunnysky 2204 motorer o ztw esc.

    Tror 2s är för lite om man kånkar runt kameror. Min är 4s klar o då brukar man gå upp lite i batteri så de verkligen klarar att leverera strömmen. Tex 1300mah på 30c klarar leverera 39A vilket är för lite för en quad med stora motorer o proppar. Ett 2200 på 30c klarar 66A vilket ser bättre ut. Bara följa motor chartsen o 80% regeln.

  7. #47

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    4s 2000kv 6x3
    blir hyffsat lagom kraft med om man kör mobius.

    känns inte som att det händer något när man kör med mindre än 3s 6x3 proppar.

  8. #48

    Standard

    Haha - sant det, efter ett tag tycker man det går segt. Det lite roliga är att det är kameran som ställer till det, fisheye effekten på en 2.8mm lins får det att se långsamt ut men folk som tittar på utifrån tycker det ser snabbt ut.

    Man märker det går rätt fort när man försöker svänga väldigt tvärt undan nått hinder o fysikens lagar vägrar samarbeta.

  9. #49

    Standard

    Jämför vikten mellan 1.3 och 5.8ghz prylarna och välj det som väger minst, antar att det blir 5.8. Jaga vikt är det roligaste
    De flesta av dessa ramar, tex zmr250 inkluderar en platta så att man kan montera en boardcam, typ sony 700tvl kameran vilket funkar sjukt bra som fpv kamera, sen en mobius för att spela in. Flyg inte genom kameran du ska spela in på due to lag.

    Själv kör jag emax motorer och escs 12a, har bränt en redan dock. 5x3 props och 1500mah 3s. Just nu sitter det ett kk2 mini monterat men tänkte trycka i mitt naze32 igen när jag får tid, började med att montera ett naze men skiten funkade inte så fick bli kk så länge

    Nästa mini jag köper blir lumenier, delvis för att ramen är myyyyycket mer tåligare än zmr samt att det finns ett PDB som ser riktigt bra ut till den med lute leds inbyggt.
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  10. #50

    Standard

    Jag har ett FatShark 5.8 250mW till övers samt FatShark 600TVL-kamera. Har omnidirectional-antenner nu och tänkte skaffa spironet (är det bara att köpa FatSharks 5.8GHz spironets och de passar? ImmersionRC sammalika?).

    Lumenier... det va väl QAV det? Har fastnat mest för den. Men den finns väl inte i Sverige...

    Mobius HD lutar det mot. Wide är väl lämpligast för FPV?

    Lute LEDs?

    Blev lite haltande detta projekt... hade ju en TBS Discovery som jag glömt bygga ihop. Snart klar. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #51

    Standard

    Spironet är en bra idé att köpa, kolla noggrant innan du beställer, polarn fick helt fel anslutningar på sina fatsharksantenner som han skulle använda till sina fatsharkbrillor.

    Ja det är QAV, beställ hem den från USA, lär vara värt.

    Wide är lämpligt för FPV, men du flyger ju genom din fatshark kamera. När man ska flyga snabbt vill man inte flyga genom kameran man spelar in på då det uppstår ett lagg, därför kör man med dubbla kameror.

    "lite" Leds skulle det stå =)

    Lumenier har olika PDB´s, det finns clean och sen finns det även med TBS core, där PDB funkar som på TBS Discovery.

  12. #52

    Standard

    Döh, jag var nog trött när jag skrev om det där med Mobius och Wide. Ja, ja det är 600TVL-FPV-kameran jag ska flyga genom, Mobiusen är bara extravikt med bonus att den spelar in film. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #53

    Standard

    Hur väljer ni när ni väljer mellan kolfiber, glasfiber och kolfiber"överdragen" glasfiber?
    Håller glasfiber mycket sämre så det är värt att ha kolfiber-ram?
    Finns det olika typer?
    Vad är det som skiljer en billig kolfiber-ram från en dyr?
    Olika hål? Felborrningar? Fransar? Hållbarhet?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #54

    Standard

    Jag har lite erfarenhet av komposit och jag skulle vilja påstå att om det laminatet består helt av kolfiber eller delvis av kolfiber inte gör någon större skillnad så länge du har kolfiber ytterst. Kolfiber om den ligger utanpå en glasfiber kärna gör att laninaten blir mycket styv och vridstark. Så när jag bara är ute efter styvheten och att hålla kostnaden nere bygger jag med glasfiber kärna. Vikt mässigt är det ingen större skillnad på glas och kolfiber. Självklart är det alltid noga att ha en epoxi som passar ändamålet.

    Jag är helt grön på flygtyg men kommer så småningom bygga mig en quad. Jag tittar mest på ramar med en glasfiber kärna med kolfiber på båda sidor då jag tycker det bör ge dom bästa förutsättningar att tåla mycket stryk och ändå vara styvt.

  15. #55

    Standard

    Man ska alltså i alla fall strunta i glasfiber om man ska flyga i saker och ting? =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  16. #56

    Standard

    Nja glasfiber är mer "flexibelt" det tål mer rörelse än ett kolfiber laminat. Så teoretiskt skall glasfiber vara mer krasch tåligt. Kanske skulle ta en glasfiber ram själv :-)

  17. #57

    Standard

    Är du sugen på att flyga skitfort, flippa, flyga in i saker i hög fart och allt det där?

    Jag har inte fått smak för det och är nöjd med min lilla lätta Gekko http://www.lizard-rc.se/sv/chassi/8-gekko.html. 308g AUW med 600mW Immersion, Fatshark kamera och med 2S1000 batteri. Utan FPV så var det inga problem att flyga i tio minuter.

    Den tål inte så hårda crasher, min bröt en arm när den ramlade ner från några meter för femte gångern eller så. Det känns som om det är bra fart i den tills man jämför med en tung 3 eller 4s 250.

    Men jag märkte till min förvåning att jag fick en liten kick av att se en flippande och fladdrande rapp 250 quad. Jag började leta runt efter prylar men det var så mycket prylar att välja på att jag tog fram min Trex 450 istället, det gav också en kick.

  18. #58

    Standard

    Målet är nog flyga snabbt mellan träd. Men före man är där så lär man väl ha brutit av 250n i nåt annat.
    Det är litenheten som lockar och FPV-upplevelesen. Samt att lättare grejer oftast inte går lika mycket sönder.
    Flippa eller rolla när man FPV-flyger har jag inte begripit, så nopp på den. :-)
    Vill ha nån vanlig ram så det finns delar, inte nåt special.
    ZMR kolfiberöverdragen eller nåt?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #59

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    För den som är inne på en zmr250 kan jag verkligen rekommendera overcrafts PDB som ersätter den övre av de två botten plattorna.
    Installationen blir sjukt enkel och prydlig, priset är 7 eur...

    Jag tror det finns chans att beställa från batch 4 direkt från mr overcraft via rcgroups ännu.

  20. #60

    Standard

    Preorder är över för Overcrafts PDB batch 4 och lär dröja ett tag innan Team Legit och Multirotormania får in dem. Finns ju även Nucleus pdb som alternativ till Overcrafts som även den kommer att säljas via team legit och multirotormania. Blir dock aningen dyrare att köpa dessa än direkt via Overcraft. Har två stycken Overcraft batch 3 PDB hemma så börjar snart bli dags för att bygga =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •