Reklam

 
Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 121

Ämne: Ålänningens FPV-250-quad!

  1. #61

    Standard

    Finns en jätte bra film där de jämför QAV250 och ZMR250 ramens hållbarhet, QAV vinner överlägset i hållbarhet, ruskigt stryktålig, den är ju självklart lite dyrare men man får ju lite vad man betalar för.

    Jag har fått uppfattningen om att kolfiber överdraget över en glasfiberkärna inte är speciellt bra då man belastar två helt olika materier för samma kraft och kolfiber är starkare, vad händer ena materian ger vika, tex glasfibern? Det syns troligtvis inte och att köra omkring med en spricka inne i sin ram som nöts ut efter flera krascher känns dumt?

  2. #62

    Standard

    Något jag skarpt gillar med QAV250n är det genomtänkta konceptet med väskan och alla tillbehör. Även om det är kul att modda så "måste" jag inte det för att få det att fungera riktigt bra.

  3. #63

    Standard

    Det är alltså BlackOut 250 kolfiber som är på topp.... sen QAV250 kolfiber... sen då?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #64

    Standard

    Glöm inte Armattan mini. Dock så är där lite platsbrist om man vill flyga den som en quad.
    Den är mer tänkt som vtail eller tri. http://www.armattanminis.ca/frame-kits/

  5. #65

    Standard

    Jag har precis byggt ihop min QAV250 och med samma installation som i min LKTR så vcäger den ganska precis 100g mer (dvs strax under 600g). Det är ganska mycket, nu har jag problem att hitta bra motorer på 3S för mina DYS och Sunnysky känns lite klena.

  6. #66

    Standard

    Jag tog en paus i habegäret av en 250-quad... kändes som jag hade tillräckligt med RC-grejer, men tillika... det är ju så fasligt kul FPV-flyga med Discon men att det tillika skulle vara roligare med nåt snabbare och smidigare. Så nu börjar det nog luta mot att det blir en 250-ish trots allt. Men kravet är att allt ska få rum i en väska: Sändare + quad + LiPos + goggles + videolänk osv vad som nu behövs. Och jag kommer inte satsa storpängarna på att köpa dåliga kopior utan vill ha vettiga grejer så man slipper göra om göra rätt senare. Återkommer i september. =) Ett problem dock... det är så trist flyga ensam. Hur får jag fler av de lokala RC-flygarna att fatta hur mycket roligare det är om man är fler än en? Har ni nåt knep?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #67

    Standard

    Nä nu får det va nog. Nu ska jag ha en 250-quad för FPV-ändamål.
    Jag har tänkt ta detta i två steg. Först skaffar jag en "nybörjarmodell"
    och sen en riktigt rejäl puncher.

    Första version, en lite lugnare, inte svindyr
    - Glasfiberram ZMR G10, Emax G10 som är billiga eller kanske till och med QAV G10 (var man nu hittar ZMR/Emax)
    - Motorer 1806 2300KV (vet ej märke än)
    - ESC som passar motorerna (vet ej märke än)
    - 5x3" nåt bra prisvärt som inte exploderar
    - UBEC / PDB / BEC
    - 3S 1300mAh (inte HK-LiPo's...)
    - FatShark 600TVL
    - Mobius
    - Naze32
    - ImmersionRC 5.8GHz 250mW
    - Spironet
    - Futaba R617FS

    Andra version
    - Kolfiber-ram
    - BlackOut / QAV250 (5")
    - Motorer 220x 2300KV
    - ESC nåt bra
    - 6x3 / 6x4.5" nåt bra
    - UBEC / PDB
    - 4S 1300mAh
    - Effio 800TVL
    - GoPro 4
    - Naze32
    - ImmersionRC 5.8GHz 600mW
    - Spironet
    - LRS?
    - LC-filter

    Vad tror ni om det?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #68

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Jag tycker du ska köra den här kombon:http://www.autopartner.se/helikopter/multicopter-arf/zmr-250-quad-g10-combo
    Sedan kör du den här tuningen, så flyger den riktigt bra och du behöver bara göra sista finliret själv:

    https://forums.openpilot.org/topic/39941-tuning-guide-for-noobs-and-new-builds-optune/

    Edit: Du vill nog inte köra 5x3 någon längre stund så börja med 5x4 istället.


    Senast redigerat av Ted_B den 2015-09-13 klockan 01:23.

  9. #69

    Standard

    Låter som ett bra alternativ, men satsar nog på Naze32 istället för CC3D.
    ZMR 250... slut i lager. Men en sån skulle jag klara mig bra med.
    Propparna kan man köpa några olika och testa sig fram.
    Skånehobby har hemma, men är en av få firmor som inte kan skicka post till Åland.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  10. #70

    Standard

    Blev en ZMR250 (kolfiber, antar överdragen) + HQ-proppar... från ett ställe.
    Knappt använd beg Afro Naze32 Acro på väg... från ett annat.
    Och med lite tur är även T-motors MN1806 2300KV 14A 150W + Emax 20A SimonK ESCs + LED-boards och vad det nu var på väg från ytterligare två ställen...

    Och sen kommer en fråga... ackar!!! 5x3" ska dra ca 38A på fullgas (och 14,4A vid 50% och då en lyftkraft 780 gram på halvgas, oops, det kanske är lite mer än hela quaden väger flygklar sen!?) men motorerna ska kunna dra hela 56A.
    3S 1300 45C (58,5A) skulle jag tro ska funka. Eller hävare. Säljer nån sånt i Sverige? Eller klarar jag mig med 3S 1300 30C (39A)?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #71

    Standard

    Vad kör ni med för 3S ca1300mAh-ackar? GensAce? ThunderPower? Gravity? Såna ackar använder jag sedan tidigare och är nöjd.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #72

    Standard

    Jag har testat nano-tech 45c och gravity 30c på 1300mAh 3s, generellt nöjd med med båda och fann dem likvärdiga i prestanda. Gravity går ju att få tag på i Sverige på till exempel rcflight.

  13. #73

    Standard

    Jo jag var sugen på Gravity från RCFlight, men de behagade ha slutsålt på dem just nu när jag snart vill ha. =) Nåja... får vänta en månad bara. Jag bara funderade på om 30C räcker.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #74

    Standard

    Hur gör ni allt fukttåligt? Tex hålen i ESCarna, där har jag UHU Por som säkert funkar, men Naze32'an mm? Skulle vara nåt tunt genomskinligt som man kan pensla över med liten pensel. Måste ju tänka på kylning också så man inte isolerar sånt som blir varmt.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  15. #75

    Standard

    Plasti-dip fungerar jättebra.

  16. #76

    Standard

    Finns det bara som spray? Finns det inte små burkar man kan pensla med?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  17. #77

    Standard

    Jo, det finns som brukar också. Jag köpte nyss på mekonomen men då hade de bara plasti-dip liquid electrical tape på burk. Den är bättre på att isolera än vanlig plasti-dip.

  18. #78

    Standard

    Vilket är bättre enligt era misstag/erfarenheter:

    1. 1300mAh 3S inne i ramen bakom styrkortet ... mottagare och videosändare ovanpå (kräver mindre LiPo)
    2. 2200mAh 3S ovanpå ramen ... mottagare och videosändare inne i ramen bakom styrkortet (blir väl lite "topheavy")
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #79

    Standard

    Du har definitivt roligare med 1300mAh batterier oavsett hur du bygger. Jag tyckte 2200 var för tungt för en 250 ram.

  20. #80

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Håller med om det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •