Reklam

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456
Resultat 101 till 105 av 105

Ämne: Ålänningens FPV-250-quad!

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Jag har gjort ca 12 flygningar med GTune och ingen har varit bra på något sätt. Jag har hittat några olika "howto gtune" och det har inte varit nån skillnad. Den som funkade längst (inte bäst) så var den som sa: Arm, GTune On, stig upp, rör ej spakarna, låt den stabilisera sig, gör några jumps, flyg sen runt lite, GTune off, landa, spara eller koppla till dator. Men... varenda gång har quaden börjar vobbla (P 100 på roll och pitch). Jag kunde inte flyga brutalt, den vobblar mer o mer då. Och det står ju att man ska använda GTune på egen risk. ;-)

Det är ju lite lättare ställa in PIDs på en 450 än en virrig liten 250.
    Aha, märkligt, gtune körde jag från cleanflight tror jag när det fanns där (el finns kvar?) , gtunar du LOS? Kommer ihåg att jag.degraderade FW för att komma åt gtune från början, tyvärr kommer jag ej ihåg FWversion!

Konstigt att man får så olik upplevelse, blåser det mkt under dina gtunes? Mina var vindstilla, jag började m punchouts och sedan började kasta runt den i roll och pitch, även några yawspinns,

Du vill ej köra betaflight3? Gissar att din zmr flyger tillräckigt bra med legacy stockpids controller på f1 och bfcontroller på f3 i pidtabben i bf3! Få en bra bas iaf om du ej redan har det? Mvh G

Skickat från min ST26i via Tapatalk

Standard

LOS japp, går nog inte flyga FPV med dom där vobblingarna. ;-)

Jag använder den Cleanflight Configurator du nämnde (senaste) och körde in den firmware som du nämnde (senaste).

Det har blåst allt från 0 till 9 m/s vid de olika tillfällena när jag flugit med GTune.

Hur betedde sig din GTuning? Inget vobbel? Slutade det?

Jag har bara en tung ZMR250 som jag vill flyga "mjukare" proximity med.
    Rollar och loopar med quads och FPV gillar jag inte ett dugg, så det är helt uteslutet.

Det finns så många olika programvaror och firmwares att välja mellan så jag har ingen koll.

Naze32 v5 är det och 3S-setup.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Jobb
    Klubb

Standard

Ah ok... smooth och härlig flygning har sin charm också : jag gillar (efter all tuning) att få ett slags flöde i min flygning när jag flyger avslappnat.

Måste dock ha en annan åsikt af tuning för en stor maskin med stora proppar och motorer som är mer lågvarviga, att få en 450best att köra hård acro kräver nog mer av tunaren än en zmr250!

Om d är sättet du flyger på oftast så bör väl rollP 45 pitchP 50-67 och yawP på 8 nånstans med roll D20 och pitchP 22-25 och Igain roll 30 pitch 35 yaw default, det bör ge en flygbar tung på en 3s zmr m 2204or och batteriet ovanpå ramen m 5"proppar obs testa dessa siffror på egen risk; hittade en skärmdump från min zmr250 : körde dock den på 4s så siffrorna som är är för 4s m dal5045or trebladare och om du kör 3s lär du få rätt mjuk skön bas:tune att utgå från! Prova detta; spela gärna in så kan jag komma m förslag! Lycka tilll

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Jobb
    Klubb

Standard

Min syma phantomkopia som skall få 5s och f3chip och blheliS och 2206or på 6 el 7" proppar; ett litet projekt jag pysslar med som MR steeles phantom KISS fast m syman då; ska bli kul att få ordentligt m fart på den, funderar på gps och rth på den så den faktiskt kan agera hängande kamera också! Den har borstade motorer original . Kör ett 2s2000 och har 365g thrust "över" (fiskvåg uppochned)

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Standard

Tack för tipsen! Ska ställa in och testflyga (filma om jag får nån som kan filma åt mig).
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •