Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
Jag har gjort ca 12 flygningar med GTune och ingen har varit bra på något sätt. Jag har hittat några olika "howto gtune" och det har inte varit nån skillnad. Den som funkade längst (inte bäst) så var den som sa: Arm, GTune On, stig upp, rör ej spakarna, låt den stabilisera sig, gör några jumps, flyg sen runt lite, GTune off, landa, spara eller koppla till dator. Men... varenda gång har quaden börjar vobbla (P 100 på roll och pitch). Jag kunde inte flyga brutalt, den vobblar mer o mer då. Och det står ju att man ska använda GTune på egen risk. ;-)

Det är ju lite lättare ställa in PIDs på en 450 än en virrig liten 250.
Aha, märkligt, gtune körde jag från cleanflight tror jag när det fanns där (el finns kvar?) , gtunar du LOS? Kommer ihåg att jag.degraderade FW för att komma åt gtune från början, tyvärr kommer jag ej ihåg FWversion!

Konstigt att man får så olik upplevelse, blåser det mkt under dina gtunes? Mina var vindstilla, jag började m punchouts och sedan började kasta runt den i roll och pitch, även några yawspinns,

Du vill ej köra betaflight3? Gissar att din zmr flyger tillräckigt bra med legacy stockpids controller på f1 och bfcontroller på f3 i pidtabben i bf3! Få en bra bas iaf om du ej redan har det? Mvh G

Skickat från min ST26i via Tapatalk