Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Motorer och ESCs till TBS Discovery?

  1. #21

    Standard

    MN motorn blir ju bara en fördel om du vill använda Tiger original propellrar. Men då det bara skiljer en femtiolapp per motor när man jämför MT 2212 med MN2212 så tycker jag att det är värt det. Men å andra sidan så är MT2216 och liknande väl beprövat på discoveryn.

    Jag hade givetvis plockat MT2212 motorerna från F450n, jag ser ingen vidare nostalgifaktor på en F450

  2. #22

    Standard

    Haha, vadå nostalgi... ;-) Jag vet iofs inte vad jag ska göra med en DJI F450 med ZeroTech YS S4 v2... den står ju stilla bra i alla fall. Men den är inte gjord för busflygning. Kanske tänkte ha den för flygfoto, men den har väldigt kort flygtid med bara 2200-ack och kamera...
    https://www.youtube.com/watch?v=Yfa1R3eVfZM

    Va sjutton ska jag med en ZeroTech YS S4 v2 till annars då? Fotohexa kanske... med lite mer flygtid. Hm. Beslutsångest...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #23

    Standard

    Nu har jag bestämt mig.
    Det blir att plocka ner min ena DJI F450 som idag har TigerMotors MT2212 + 20A PowerHD ESCs + ZeroTech S4.
    S4an hamnar väl på en "mäklarfotohexa" där den blir utmärkt, då får jag lite mer nytta av den multirotorn också. =)

    Tack för allt!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •