Reklam

 
Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 67891011
Resultat 201 till 217 av 217

Ämne: Nybörjare, 250mm Quad-bygge

  1. #201

    Standard

    Ah, så det är i radion och inte i själva cc3d som du ställt in det? Får försöka labba lite mer hemma sedan

  2. #202

    Standard

    Japp, men jag vet inte om det är något man absolut MÅSTE göra för att FC:n ska "se" spaken, jag minns bara att jag ställde in detta nån vecka eller två innan jag fick hem alla grejor och började bygget och inställningen av CC3D:n. Det verkade logiskt att göra bara....

  3. #203

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    Nu kanske jag är helt lost och har missat att du skrivit om det men frågar ändå. Har köpt mer eller mindre samma komponenter som dig, iaf FC och radio (dock HK's motsvarighet Turnigy TGY-i6) och efter att ha parat ihop och konfigurerat vet ja inte riktigt hur jag får spaken som går att ändra i tre lägen att ändra flygläge (attitude, rate) osv, den enda accessory knappen den ville para ihop var ett av vreden, och det känns inte helt optimalt att ha den för att ändra läge. Som jag förstått av texten så ändrar du detta med en av spakarna snarare.

    Sååå, hur har du gjort? =)

    Hoppas du förstår min luddiga förklaring

    Jag hade samma problem med min FlySky TH9X. Fick inte flight mode switchen att fungera. Tillslut fick jag en av de andra spakarna att funka genom att sätta ch5 som "gear" i settings, och sedan var jag även tvungen att ändra update rate för den kanalen till 50 hz i open pilot, under output configuration. Nu har har jag dock bara två lägen, men rattitude och rate duger för mig

  4. #204

    Standard

    Fick ordning på Stickan på kanal 5, får köra wizarden igen vid tillfälle, orkar inte skruva isär quaden nu lurigt dock att man sparar genom att hålla inne cancel och inte ok som känns mest logiskt..

  5. #205

    Standard

    Hehe håller med, spara med cancel knappen är bakvänt :-)

  6. #206

    Standard

    Jotack. Nu ska jag bara hämta ut batteri-varmare o koppla in o få hem xt60 ladd-sladden som är på väg så är jag nog komplett sen.

    En till sak ja kom p tänka på. Vad händer om man flyger utanför quadens räckvidd? Tvärdör och störtar eller fortsätter köra tills batteriet tar slut?
    hur långt räcker den utrustning som du (vi) har?

  7. #207

    Standard

    Det beror helt på vad din mottagares failsafe är inställt på. Kolla dess manual på hur du ställer failsafe. Standardinställningen brukar vara att den bara fortsätter med senaste informationen från sändaren.

    Jag rekommenderar starkt att ställa den så att motorerna stoppar helt, och faller ner i backen. En 250 är så tålig att det är betydligt bättre än att den flyger iväg eller bränner motor/ fartreglage när propellrarna blockeras.

    Räckvidd beror helt på vad man har för radio, samt var någonstans man flyger. På vissa ställen kan där finnas mer störningar än andra.

  8. #208

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Det beror helt på vad din mottagares failsafe är inställt på. Kolla dess manual på hur du ställer failsafe. Standardinställningen brukar vara att den bara fortsätter med senaste informationen från sändaren.

    Jag rekommenderar starkt att ställa den så att motorerna stoppar helt, och faller ner i backen. En 250 är så tålig att det är betydligt bättre än att den flyger iväg eller bränner motor/ fartreglage när propellrarna blockeras.

    Räckvidd beror helt på vad man har för radio, samt var någonstans man flyger. På vissa ställen kan där finnas mer störningar än andra.
    Att räckvidden varierar beroende på terräng är jag helt med på, men om vi säger att jag står mitt på ett öppet fällt, inga hinder i närheten. Pratar vi 500m? 1000m?

    Kör med denna: http://hobbyking.com/hobbyking/store...dProduct=65911

    Ska kika vidare på failsafe, att den stänger av helt är givetvis mycket bättre!

  9. #209

    Standard

    Då har man beställt FPV stuff :-D http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html

    Men eftersom den använder balans kabeln från batteriet måste jag "skarva in" mitt battery alarm på nåt sätt tills jag skaffar nåt slags OSD....

  10. #210

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av knop3se Visa inlägg
    Då har man beställt FPV stuff :-D http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html

    Men eftersom den använder balans kabeln från batteriet måste jag "skarva in" mitt battery alarm på nåt sätt tills jag skaffar nåt slags OSD....
    Jäklar, snyggt! Du får berätta hur de är i kvalitet sedan och hur pass vettig bilden blir. Kluven om jag ska köpa en gopro eller ett FPV-kit. Gopro känns enklare att motivera köp av då man kan nyttja den till lite mer..

  11. #211

    Standard

    Det ska bli kul att testa, jag kommer ta det lugnt i början...grejorna ligger i danmark nu så jag kör nog FPV nästa helg, tjohoo!

    Jag räknar inte med världens bästa bild med de här grejorna, det är ju inte Fatsharks bästa googgles precis, typ dom näst sämsta kanske men man får börja nånstans...

  12. #212

    Standard

    Om du har möjlighet vore det sjukt nice om de går o lägga upp ett klipp på hur de ser ut i brillorna när du flyger var ute idag o körde med polarens gopro på, sjukt kul

  13. #213

    Standard

    Har nog i gen möjlighet att visa hur det ser ut i brillorna men du kan säkert hitta något på youtube.

  14. #214

    Standard

    Provade lite fpv idag som hastigast bara men det blåste väldigt mycket typ 11 m/s och mina ögon bara rinner i blåsten...det var svårt att flyga fpv, kommer kräva mycket träning...jag åkte rakt in i en häck, hade min polare inte skrikit så hade jag nog åkt ut på vägen bland bilarna ooops :-D pajade 3 proppar idag...men ska testa på lördag igen på annat ställe...bilden är inte så skarp som jag hoppats på och det var en del störningar, och att flyga mot solen var jobbigt och det var svårt att avväga hur närma marken och objekt man flyger...får träna mycket på detta...

  15. #215

    Standard

    Jag har inga störningar så länge jag håller mig los och på rimligt avstånd.
    Hoppas du inte använder antennerna som kommer med sändare och mottagare, de är rent värdelösa

    Edit: missade att du köpte fatshark paketet. Bra antenner där, men en alldeles för svag videosändare för flyga utomhus 25 mw lämpar sig mer för flygning i en inomhushall.

  16. #216

    Standard

    Jag tyckte också att 25mw lät lite, men den ska ha en range på ca 1 kilometer så...men det var inte mycket störningar, sen flög jag intill en skola med säkert en massa wifi signaler och skit...ska dra ut mot skogen på lördag istället.. men visst jag köper kanske en starkare radiosändare senare.

  17. #217

    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    1
    Jobb
    Socialtjänsten
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Hej jag är åxo nybörjare kan du säga till mig var kan man läsa om det Tack.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •