Reklam

 
Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 234567891011 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 217

Ämne: Nybörjare, 250mm Quad-bygge

  1. #121

    Standard

    Ändra på rate till axislock på yaw. När man hovrar spelar det kanske ingen större roll men den håller kursen bättre när du flyger rakt fram. Jag flyger med rate i fpv men är kass på det i line of sight. I går testade jag min mini vinge på 600mm... jävlar vad den grejen går.

    O angående center of gravity, det är viktigt på en quad, inte lika som på ett flygplan för en quad hovrar med kass COG men den flyger rätt illa. På min qav kopia har jag batteriet längst bak o mobiusen, sony kameran o mottagaren i fram. Det e lite farligt att ha batteriet så för vid hård krash åker det fram o träffar styrdatorn.

  2. #122

    Standard

    Har också tänkte på det, att batteriet kommer fara fram när jag krashar. Min idé är att sätta buntband om de bakre distanserna, i en båge framåt typ, så de fångar batteriet. Gissar det blir många patentlösningar i början

  3. #123

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Rattitude kan va kul att leka med men bara nåt jag testat lite tror inte det är bra för din utveckling i att bli bra på att flyga, det är bara ett "fuskläge". Framför allt är det helt oanvändbart för FPV.

    Rekomenderar istället att du sätter 2 rate modes men det andra assignar du PID bank 2 till och testar högre ratings så den rör sig lite snabbare i det. Eller kör Acro+ istället för rate i 3:e läget för snabbare flippar och sånt.
    Senast redigerat av Zallisen den 2015-02-25 klockan 12:00.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  4. #124

    Standard

    Ok tack, men varför har jag rate på yaw i mittenläget? , detta är ju open pilots default-inställningar jag kör med så det finns väl någon anledning? Och vad betyder axis-lock egentligen? kan nog googla fram det men....

  5. #125

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Axis-lock korrigerar yawen för tex vind som vrider den ur läge, den försöker hålla riktningen som du angett med styrspaken.

  6. #126

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    axis lock är rate fast som bara lyder din spak, dvs forserar du maskinen att röra sig så går den själv tillbaka dit den var, om det skulle komma vind eller nåt som påverkar orientringen t.ex.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  7. #127

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    vi äro samtida
    ________________________________________
    Mina maskiner

  8. #128

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard


  9. #129

    Standard

    Hämtade mina Hobbyking lipos, sweet!

    Ska löda på deans pluggar ikväll och ladda upp dom. En kabel i taget så jag inte kortsluter...I know...Fick ju mina deans pluggar från Kina här om dagen, 5 male och 5 female...eller om det var 10 av varje minns inte...kommer nog använda tipset jag fick om att ha en male och female plugg i varandra medan jag lödar för att minimera risken att kontakterna flyttar på sig av värmen. Hoppas jag ej glömmer trä på krympslangen först :-D Lödtenn på alla ändar först såklart.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1424970884767.jpg 
Visningar:	59 
Storlek:	91,0 KB 
Id:	50867

    Första batteriet lödat och klart! Tyvärr måste jag ha dessa batterier mountade upp och ner för att balanskabeln ska nå min low-voltage buzzer thingie på sidan av quaden, på mina andra lipos sitter balanskabeln på motsatt sida av power men inte här...men det ska väl inte va några problem.
    Senast redigerat av knop3se den 2015-02-26 klockan 19:32.

  10. #130

  11. #131

    Standard

    Tog du bort bra XT60-kontakter och satte tröga jäklar till Deans? =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #132


    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    1
    Jobb
    Säljer SMARTA-möteslösningar på www.netsmart.se

    Standard

    Jag inväntar lite XT60 kontakter så jag kan få på dem på balanseringskabeln till nya snabbladdaren.
    Imponerande läsning men har själv för lite tid så jag knappt hinner flyga ens när det är fint. Köpte Helipals Storm Racing Drone färdig konfigurerad men trots bara ett par flighter har jag även moddat den lite med mobiuskamera och andra antenner för Skyzone glasögonen. Ska bli kul att se ev skillnad på överföringen med de nya. Lite annat att flyga än min DJI Vision+, olika användningsområden. Finns lite klipp på http://Www.youtube.com/prylmannentv Nyss reggat mig här. Dags att bli medlem imorgon. Tjo

  13. #133

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Tog du bort bra XT60-kontakter och satte tröga jäklar till Deans? =)
    Japp, orkar inte förklara varför, vill du veta läsa hela tråden :-D

    Men visst, jag håller med om att xt60 kontakter verkar bättre, men Deans är det enda jag har så nu kör jag på det tills jag fått hem xt60 kontakter och orkar löda om allt :-D
    Senast redigerat av knop3se den 2015-02-26 klockan 23:51.

  14. #134

    Standard

    Bajs, var ute en sväng nu, efter ett tag går det ej längre att "arma" quaden :-( får felsöka...kanske måste jag binda sändare/mottagare igen bara får se...ett av buntbanden som jag har antennen mot med krympslang runt gick av så jag får nog sätta antennerna på nåt annat vis, har sett att några har dom på främre armarna, det ska jag nog också ha nu om jag får igång den igen...

  15. #135

    Standard

    Äh det verkar bara varit denna kontakten som åkt ut lite på ena sidan

    Snodde bild från google...monterade inte ner min quad :-D

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	cc3d_.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	213,1 KB 
Id:	50881

  16. #136

    Standard

    Sådärja då var antennerna mountade på armarna istället. Må hända att mottagningen blir sämre men det får väl tiden utvisa... provade flippa switchen till rate mode, jäklar vad snabb och ettrig den blev...det där väntar jag med ett tag till :-D

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	11008341_374196359453030_1437394226_n.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	57,3 KB 
Id:	50883
    Senast redigerat av knop3se den 2015-02-27 klockan 04:19.

  17. #137

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av knop3se Visa inlägg
    Sådärja då var antennerna mountade på armarna istället. Må hända att mottagningen blir sämre men det får väl tiden utvisa... provade flippa switchen till rate mode, jäklar vad snabb och ettrig den blev...det där väntar jag med ett tag till :-D

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	11008341_374196359453030_1437394226_n.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	57,3 KB 
Id:	50883
    Montera buntband i top plattan kör krympslang över med antensladden i. Så får du fina spröt.

  18. #138

    Standard

    Det var exakt så jag hade tills buntbandet bröts av idag. Kommmer aldrig ha det så igen. Inte med buntband i alla fall do.m verkar brytas om dom böjs för många gånger.

  19. #139

    Standard

    Jag brukar träda antennerna genom 2 cm metanolbränsleslang som fästs med svarta (UV-tåliga mjukare) stripes/bundband i horisontella planet 90 grader mot varandra. Antennerna på den där skulle säkert hamna under propwashen. Rätt placering -> skadas ej vid krascher. Att placera antennen längs med kolfiber och så där nära en BL-motor som stör kanske inte är det bästa för bra och säker räckvidd. (det kan hända att jag borde läst hela tråden före jag skrev detta, men nu gjorde jag inte det, nu heller ;-))
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #140
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Om ramen är av kolfiber, så är den där placeringen katastrofal och kommer antagligen att leda till en krasch på rätt kort avstånd (been there, done that).

    Men visst var väl ramen av glasfiber? Glasfiber är "genomskinligt" för radio, så då är det inga problem.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •