Reklam

 
Sidan 8 av 11 FörstaFörsta ... 34567891011 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 217

Ämne: Nybörjare, 250mm Quad-bygge

  1. #141

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Då byter man väl bara buntbandet
    Annars brukar jag lägga ett spröt framåt imeööan plattorna så det sticler ut längst fram och ett som sticker ut neråt under. (Bara själva antenn delen på sprötet)

  2. #142

    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    16
    Jobb
    Teknisk support @Transcom

    Standard

    Beställde oxå samma batteri via Ebay nu. Samt har ett Lynx 1400mAh sedan tidigare (som för övrigt är samma storlek men ett par gram lättare än Turnigy nano-tech 1300mAh) Två batterier känns lite mer lagom.

    Intressant lösning med antennen längs armen. Jag har också två spröt men bara en bit krympslang för att få dem att stå upp lite bättre. Undrar dock om krympslangen är för mjuk, vill ju inte riskera att antennen åker in i propsen.

    Märkte själv att jag hade ett jack i krympslangen som sitter runt mina ESC efter att ha slagit av en bit av en propeller, så är osäker om jag vågar dra antennen längs med armarna

  3. #143

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Håll dom borta från motorer, kolfiber och video sändare bara. Kolla min 250 tråd där har jag en stryktålig lösning 3d printad med vanliga antennrör.
    Dom går inte av i första taget.

    Citat Ursprungligen postat av Limpan Visa inlägg
    Beställde oxå samma batteri via Ebay nu. Samt har ett Lynx 1400mAh sedan tidigare (som för övrigt är samma storlek men ett par gram lättare än Turnigy nano-tech 1300mAh) Två batterier känns lite mer lagom.

    Intressant lösning med antennen längs armen. Jag har också två spröt men bara en bit krympslang för att få dem att stå upp lite bättre. Undrar dock om krympslangen är för mjuk, vill ju inte riskera att antennen åker in i propsen.

    Märkte själv att jag hade ett jack i krympslangen som sitter runt mina ESC efter att ha slagit av en bit av en propeller, så är osäker om jag vågar dra antennen längs med armarna

  4. #144

    Standard

    Glasfiber :-D Har ingen bränsleslang eller uv-tåliga buntband. Får se om jag kommer på något annat sen men just nu känns denna placering bra. Nä jag byter inte buntbandet när det bröts efter att bara ha flugit 4-5 gånger och riskerar att hela skitet åker in i propellrarna igen plus det var lite jobbigt att få av krympslangen också...jag har tidigare funderat på att använda skaften till godisklubbor..kanske provar det sen. Har sett i amerikanska forum att flera använder "coffee stirrers" men jag vet inte om det finns såna ihåliga här...

    Hittade antennrör på ebay, beställer nog såna

    http://www.ebay.com/itm/4pcs-02057-A...item1c46a928ce


    R.I.P. Leonard Nimoy
    Senast redigerat av knop3se den 2015-02-27 klockan 22:24.

  5. #145

    Standard

    Så! Inte långt kvar nu. Jag har monterat allt och det tycks fungera. Men har ett märkligt fel.
    Jag har en taranis mode2 radio men i celanflight ser det ut som jag har mode1, spakarna blir omvända, någon som sett det felet?

  6. #146

    Standard

    Tror jag hittade lösningen. Någon hade glömt att ställa in radion korrekt, nämner inga namn.
    BMSweb på youtube har väldigt bra instruktionsvideos.

  7. #147

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20150228_115721.jpg 
Visningar:	108 
Storlek:	43,0 KB 
Id:	50897

    Antennrör låter ambitiöst

  8. #148

    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    16
    Jobb
    Teknisk support @Transcom

    Standard

    Buntband plus lite tejp. Snygg improvisation hehe

  9. #149

  10. #150

    Standard

    Nice!!! Have fun! :-)

  11. #151

    Standard

    Har testa flyga lite nu, FPV is the shit! Nu börjar den långa vägen med trimning. Något jag kände direkt var att rodret var långsamt, några tips på det. Testade iofs bara att flyga i angle mode, kankse blir snabbare i rate?

  12. #152

    Standard

    Vad har du för goggles? Är det bra bild? Känns det som att titta på en stor skärm eller vad?
    Senast redigerat av knop3se den 2015-02-28 klockan 18:36.

  13. #153

    Standard

    Under PID tuning finns det rates, du ökar då yaw raten lite i taget tills det känns bra.

  14. #154

    Standard

    Jag har FatShark Base med 45 graders FOV (de från 2010) och det ger en bild som motsvarar en 60" TV på 1,5m avstånd. Upplösningen är 640x480 och det är ju inte direkt det häftigaste som finns, men det funkar hur bra som helst. Den fina filmen spelas in med en annan kamera (HD). FOV 45 ger sudd i kanterna, är bara plastlinser i mina FatSharks. Lägre FOV -> bättre men mindre bild. Har provat Attitude SD och det var klart bättre bild, men det kändes mer som att sitta framför en 19" bildskärm.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  15. #155

    Standard

    Jag har attitude sd. Har inte testat något annat men är positivt överraskad över kvalitén på bilden. Tror dom har 35graders fov, initiellt tyckte jag det kändes lite, men så fort jag flög glömde jag bort det helt. Jävligt kul är det iaf!

  16. #156

    Standard

    Ok, jag kommer nog köpa Fatshark Predator V2 RTF paketet sen.

  17. #157

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har en kompis som säljer ett par Fatshark Predator V2 för 2500kr men det var ingen sändare med.

    Om du är intresserad så kan jag vidareförmedla kontakten.

    MVH, Kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  18. #158

    Standard

    Nä tack, jag får spara ihop lite pengar först, ska ha dom till sommaren. Kostar bara 2.845 kr på Hobbyking...

  19. #159
    Henke80s avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jönköping rfk

    Standard

    Hejsan. Du ska inte te Skövde imon o flyga lite..?
    Spektrum DX6i/ lagom hangar med lagom antal modeller.

  20. #160

    Standard

    Skövde? Haha näe, det ligger ju på andra sidan jorden för mig...haha tack ändå :-D
    Har ju endast cykel :-D Har dock planerat att flyga lite med en kompis imorgon om vädret tillåter.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •