Reklam

 
Sidan 10 av 11 FörstaFörsta ... 567891011 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 217

Ämne: Nybörjare, 250mm Quad-bygge

  1. #181

    Standard

    Jäklar vad nice bild där va på videon är det en go pro eller Mobius eller annnan kamera?

  2. #182

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Hehe det är GoPro 4 på en gimbal.
    Den skyldige: http://www.zalamander.se/MDVg2.jpg
    ________________________________________
    Mina maskiner

  3. #183

    Standard

    Nice! Dyrt om du kraschar dock...

  4. #184

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Det var bara från början den maskinen var en FPV:racer men nu är den en finfilmare så den e inte till för att krasha Ska byggas en race quad för det nästa månad.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  5. #185

    Standard

    Haha... vad avis jag blev där en stund.

    Jag har det perfekta träningsverktyget - en cc3d som självstabiliserings gyrot pajjat på, funkar perfekt i rate flygning dock. Fast jag tycker alla får flyga hur dom vill. Jag tyckte det var skönt med all assistans i början o kör i atti fortfarande ibland när det blåser mycket eller när man bara inte orkar laga den.

    Ska sätta cc3d på en vinge med...

  6. #186

    Standard

    Lyssnade lite på tipsen här i tråden ang. rate-iställningar. Flög upp 8 ackar idag i rate. Det tar sig. Gjorde till och med en handfull loopar och rollar de två sista acken. Får se om jag kanske får upp en video i dagarna på de första staplande stegen mot lite acro

    Man blev van ganska så snabbt ändå tycker jag, så kör hårt knop3se

  7. #187

    Standard

    Streber76: Jag har gjort lite ändringar nu men inte provflugit, kan du kolla om jag gjort som du menade ungefär?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmklipp 2015-03-09 22.08.31.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	63,8 KB 
Id:	51121Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmklipp 2015-03-09 22.08.43.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	70,6 KB 
Id:	51122Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmklipp 2015-03-09 22.08.56.jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	59,8 KB 
Id:	51123

  8. #188

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Den där översta är väl lite hög också, Attitude är graders lutning, den står på lagom 55 grader från början tror jag, du lär nog aldrig behöva luta mycket mer i attitude mode. Fast nu var det iofs rate mode du skulle träna så den är irrelevant när man flyger i det.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  9. #189

    Standard

    Ser bra ut men smaken e som baken. den stora lutningen på atti e för att han ska vänja sig vid små spakrörelser o atti o rate ska vara mer lika varandra.

  10. #190

    Standard

    Ok, jag provade rate lite snabbt igår men ska nog prova sänka den lite till från 250 till 200 eller nåt sånt.

  11. #191

    Standard

    Har du svårt att hålla höjden kan du platta ur throttle kurvan lite runt 50%, nu hovrar den säkert runt 40 eller så o då anpassar du bara lite efter det. Tänk på att du måste dra spaken längre ner nu för att tappa höjd...blåser mycket så här års o det gör det jobbigare. Du kan nu även dyka i atti läge om det skulle knasa nu, kan vara bra o veta, 200 i rate gör det svårt att flippa utan att tappa en massa höjd.

  12. #192

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    mm om man ska flippa ska man minst ha 400 la dock märke till ett vanligt problem i dina CC3D-saker som du måste hålla i åtanke eller lika gärna åtgärda nu på en gång.
    På din advanced-sida står det max rating 360 grader i sekunden på pitch och roll, dessa utgråade värden(för att man är i basic settings) gäller fortfarande, så även om man drar upp mätaren till 500 i basic t.ex så får man inte mer än 360 max. Så för att det inte ska ge dig ett huvudbry senare för du shifta till advanced och ställa maxgränserna där på 800 eller nåt sånt "out of the way" och sen shifta tillbaka till basic igen så slipper du att det kommer och biter dig sen när du väl vill flippa.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  13. #193

    Standard

    Jag är inte så intresserad av att flippa ännu, jag vill bara ha inställningar så att jag kan flyga i rate mode för innan har det kännts omöjligt... Flippar tar jag senare

  14. #194

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Det vet jag det har du redan sagt så läs vad jag skriver istället.
    (Senare oavsett om du ska flippa eller ej så kommer du vilja köra din rating på minst 400-500, bara försöker hjälpa dig att inte sitta å undra varför det inte funkar då, jag har själv haft detta problemet)
    ________________________________________
    Mina maskiner

  15. #195

    Standard

    Ok jo men det visste jag typ redan det var därför jag hade den på 400 först för jag läste att nån körde det, däremot visste jag inte det där med att ställa ett högre värde på advanced för att senare öka på basic så tack!

  16. #196

    Standard

    Nu kanske jag är helt lost och har missat att du skrivit om det men frågar ändå. Har köpt mer eller mindre samma komponenter som dig, iaf FC och radio (dock HK's motsvarighet Turnigy TGY-i6) och efter att ha parat ihop och konfigurerat vet ja inte riktigt hur jag får spaken som går att ändra i tre lägen att ändra flygläge (attitude, rate) osv, den enda accessory knappen den ville para ihop var ett av vreden, och det känns inte helt optimalt att ha den för att ändra läge. Som jag förstått av texten så ändrar du detta med en av spakarna snarare.

    Sååå, hur har du gjort? =)

    Hoppas du förstår min luddiga förklaring

  17. #197

    Standard

    Tja jo jag minns jag ställde in nånting så att jag fick spaken på channel 5 eller 6 eller nåt, ska kolla ikväll om jag tänker på det.

  18. #198

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av knop3se Visa inlägg
    Tja jo jag minns jag ställde in nånting så att jag fick spaken på channel 5 eller 6 eller nåt, ska kolla ikväll om jag tänker på det.
    Vore jättesnällt, om du orkar och vill får du gärna posta en screen från cc3d också, dumt nog sitter min fc monterad så det lär bli omöjligt att få i USB-kontakten om jag inte skruvar isär, blää

  19. #199

    Standard

    Jo, som du ser på fotot ställde jag in den på channel 5 på aux channels. Men du måste nog i med usb kontakten och köra Transmitter wizarden i Open Pilot GCS igen tyvärr...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1427725067014.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	50,2 KB 
Id:	51499

  20. #200

    Standard

    Min radio heter dock FS-I6 så menyerna kanske inte är exakt likadana...
    Senast redigerat av knop3se den 2015-03-30 klockan 17:29.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •