Reklam

Sidan 2 av 3 FrstaFrsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 58

mne: Ngon som vet ngon billigare ram n blackout 330/360 dr gp4 r skyddad

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Frgan r d vem sljer G10 i sverige/tyskland?

Citat Ursprungligen postat av kristoferahlqvist Visa inlgg
    Jag har ritat en ram i g10 med f330 armar. De r inte direkt tliga men de kostar bara ngon dollar st s de r billiga att byta.

Bifogad fil 50232
    Citat Ursprungligen postat av [URL="http://www.rcflyg.se/forum/member.php/11-McRegor"
    McRegor[/URL]]
    Akta dig fr kolfiberdammet bara om du skall skra med en Dremel. Fast det kanske du redan har utrustning fr att undvika.
    Roger

Jag har en ggasmask som jag brukar anvnda nr jag mlar lexan karosser. Men kolfiber brukar jag annars st utomhus och kapa. S har aldrig anvnt ngot speciellt skydd d. Men det kan ju vara smart att brja d mina lungor precis brjar m bttre efter ett halvrs asfalts frsande.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Om jag d kper
    12K 3mm till armar och understa platan.
    http://www.junocomposites.com/carbon...-297-x-210-mm/
    och
    http://www.autopartner.se/flygplan/b...-20x610x1010mm
    en sdan eller den mindre plattan som dom dock ej har p lager men hab har men tar 100kr mer fr :/

S har jag ju en riktigt styv dirty del.
    Sedan behver ju inte clean delen vara s styv. Man kanske kommer undan med 1.5mm G10?
    men det skiljer bara ngra kronor mellan dom och jag vet inte vad skillnaden i vikt r.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	350quad VIP.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	85,1 KB 
Id:	50250 Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	350quad VIP002.jpg 
Visningar:	112 
Storlek:	40,2 KB 
Id:	50251
    Har brjat rita p den iallafall. Ser ut att bli 350 storlek p den om man ska ha 7" Vill ju nd ha 1cm tillgodo mellan ramen och propparna tnker jag.
    Senast redigerat av eAk den 2015-01-30 klockan 13:35.

Standard

Trevligt med eget bygge. En grej jag kan tipsa om ifall du inte redan har gjort det r att rita in synfltet fr gopron och se ifall propparna kommer i bilden. Vet inte hur mnga graders FOV Hero4 har men borde st nnstans.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlgg
    Trevligt med eget bygge. En grej jag kan tipsa om ifall du inte redan har gjort det r att rita in synfltet fr gopron och se ifall propparna kommer i bilden. Vet inte hur mnga graders FOV Hero4 har men borde st nnstans.
    Jag har suttit och funderar ver vart det ligger faktiskt. Men den lr vara fri sikt p medium nu iallafall med tanke p de andra multi jag krt Gopro p innan. Men jag ska ta och kolla upp det. Ifall man rkar gra flera rader, ar och vill lmna flera monterings alternativ.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Finns det ngon som har sin gopro p Wide?
    Jag vljer alltid medium sjlv.

Edit: eh just det ja tror inte man kan vlja medium i 4k
    S jag fr rtta till det. Men inte s sugen p att flytta motorerna lngre bak d den redan r mycket kortare mellan motorerna i den ledden.

Namn:	350quad VIP003.jpg 
Visningar:	120 
Storlek:	94,9 KB 
Id:	50254
    Jag har ritat ut FOV fr gopro 4 den ligger p 100grader och gopro 3+ ligger p 104grader.
    gopro 4 15mm fullframe equvalent i wide lge och 22mm fullframe equvalent i medium lge.
    gopro 3+ 14mm respektive 21mm
    Senast redigerat av eAk den 2015-01-30 klockan 20:06.

Standard

Gr det att frlnga kroppen s gopron hamnar lngre fram s ven widelget gr in ?
    Blackouten har rtt lng kropp. Men om du bara ska anvnda medium spelar det iof ingen roll. Det som r bra nr man bygger eget man kan designa efter eget behov

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Jo det gr. Vill helst inte d den blir extra skyddad av armarna desto lngre in imellan den sitter. Fast det handlar ju om mm som det r nu s man kan vl leva med att frlnga 5 mm eller vad som krvs. Men jag tnkte ifall jag kper en figursg fr 2000kr s kan jag likagrna gra s att den funkar med alla lgen om man lgger upp en sljes p rc groups eller ngot. Om man har tur kan man ju f igen pengarna p sgen. Har funderat p figursg eller CNC i mnga r nu. Detta r ju ett bra projekt att infrskaffa en figursg till.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Japp d vart en StepCraft 600 CNC frs bestlld.

S d r det bara att vnta p att grejjerna kommer hem och frsa ut min ram
    D frsen kostade 14tusen ink frakt s kommer jag nog behva hitta folk som vill ha saker utfrsta.

Standard

D jag r sugen p en i den storleken. Strre n 250 och mera portabel n min Discovery.
    S kan jag nog vara intresserad av en likadan du ritar p

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Gtt det

Nu har jag lite smtt brjat fundera p om man ska ha armarna raka istllet. det kommer ju orsaka att botten plattan flexxar mer men armarna kommer bli kortare och d kommer dom flexxa mindre. Som det r nu i designen r den redan ritad med en frstrknings bit som skruvas med 3 skruvar imallan de tv skivorna som hller ihop botten plattan fr att gra den styvare imellan armarna.

Namn:	350quad VIP004.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	41,1 KB 
Id:	50409

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Shr ser det ut nu med en inritad gopro 3/4 dummy

Visningar:	89 
Storlek:	42,7 KB 
Id:	50418
    Funderar om man ska ha en 3d printad bur soim man stter i distanserna mellan plattorna att hlla gopro eller om man skulle gra ngon enklare konstruktion med plattor liknande hurm an monterar ccd kameran p en 250.

Allts ngra spr s kan man sedan klmma fast gorpo med gummi snoddar.

Funderar ocks p att rita en gimbal. Har en micro gimbal kontroll liggandesj ag kpte fr skojj skull i hstas. Dock vet jagi nte hur man kopplar in den fr det r samma kontakter ver allt p den och det str ej om det r gyro eller motor.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka p bilden fr en strre version. 

Visningar:	67 
Storlek:	47,1 KB 
Id:	50414  

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Hum flite test pratar om bjda armar. Dom sger att det gr att multin sjlvstabiliserar.
    Kanske den gr. Jag trodde enda anledningen till att ha det var fr att minska luftdraget ver sin gimbal p en strre hellikopter fr att den ska kunna arbeta bttre.

Finns det ngon klla som sger att det dom sger r rtt eller inte? Jag har alldrig ftt dew problemen dom pratar om nr man svnger skarpt. Men jag kanske aldrig har svngt spas extremt.

Standard

Sg ocks det med bjda armar. Som han beskriver det s lter det ju logiskt.
    Men jag har ingen aning egentligen.

Tror att ju enklare men monterar gopron desto bttre blir det. Bde Xhover och Blackout fster ju sina GoPro med velcro bara. S ngra spr fr det eller gummiband som Discovery har funkar nog bra.

Som du har ritat nu s blir den ju nd lite som in en bur

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Som jag tnker borde det vara stlla till med problem, fr kontrollen att hlla multin stabil. framfr allt yaw.

Standard

ven en svagare lnk dr brott blir nr man parkerar den i marken.
    Sett en del TBS Gemeni dr armarna gtt av precis i vinkeln p motor fstet.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Sdr Arbetsbnken rensad. Bara att montera ihop CNC maskinen sedan fr jag bestlla hem G10 plattor och skra ut en prototyp i Glasfiber. Funkar den bra kr jag p det tycker jag den flexxar frmycket gr jag ver till kolfiber i armarna.

Kolfiber stoppar ju nd radio signalerna frn 5.8ghz

Standard

Ska bli kul att se hur det gr fr dig. Vad tjock G10 hade du tnkt dig?

Standard

Den hr ramen var rtt najs med bur fr gopron som Blackout 330 fast i 280 form.
    Tnkte kanske inspiration till en egen 280 ram eller ntt d du ville ha bur till gopron

http://shop.hovership.com/zuul-superbeast-edition/

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •