Reklam

Sidan 3 av 3 FrstaFrsta 123
Resultat 41 till 58 av 58

mne: Ngon som vet ngon billigare ram n blackout 330/360 dr gp4 r skyddad

Standard

Sprang nyss p denna p RcGroups
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2341432

Verkade som den va publicerad av en svensk. Ngon hr p forumet kanske?

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Menar ni att jag ska slnga in en massa extra snirklar i ramen s den ska se finare ut. Hlen har jag inte ritat n. Funderar p hur man ska gra. med batteriet. Rita en extra hylla s man kan ha det ovan fc eller bara hoppas det balanserar ut bra med Gopro kameran.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Witalis Visa inlgg
    Sprang nyss p denna p RcGroups
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2341432

Verkade som den va publicerad av en svensk. Ngon hr p forumet kanske?
    Intressant, konstigt att han r spass oknd. Jag har iaf inte lst ngot om dom dr ramarna innan eller sett nn reklam om dem.

Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlgg
    Menar ni att jag ska slnga in en massa extra snirklar i ramen s den ska se finare ut. Hlen har jag inte ritat n. Funderar p hur man ska gra. med batteriet. Rita en extra hylla s man kan ha det ovan fc eller bara hoppas det balanserar ut bra med Gopro kameran.
    Krumelurer klarar man sig nog utan men tnkte det kan vara intressant att se vad andra har fr designlsningar

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

He he. Tja ska man slnga upp en annons p rc groups fr den sedan kan det vara bra kanske.
    Men kan fortfarande inte bestmma om det r en bra id med en mitten platta flr batteri ver fc.

Tnkte rita pdb med std att lda dom sm pollulu regulatorerna och filter.
    S tnkte jag man skulle hitta ngon bra billig plast man kanske kan frsa ut vinklade klossar ur flr att montera Gopro i olika vinkel.
    He he jag har kollat p massa ramar och funderar ver den bsta kombinationen av alla andras ider plus mina egna.
    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlgg
    Intressant, konstigt att han r spass oknd. Jag har iaf inte lst ngot om dom dr ramarna innan eller sett nn reklam om dem.

Krumelurer klarar man sig nog utan men tnkte det kan vara intressant att se vad andra har fr designlsningar

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	350quad VIP005.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	45,6 KB 
Id:	50813
    Sdr nu har jag ritat dit en massa hl Tanken r att man ska kunna montera immersion rc video sndare med bunt band och frlngnings kabel till antennen. S att den fr lite kylning ocks. Men alla hlern gr ju alltid att ndra p. Nu tar jag bara bort s mycket material ur top plattan jag vgar. Men ngon kanske har ngon ide om ngon pryl man vill ska ha ett eget stlle att monteras i dr uppe ocks. Tnkte lgga till en extra liten vning fr ccd kameran ovanfr gopro.

D denna r lite strre n en 250 s kan det ju vara en ide att lmna monterings hl fr gps. Jag har ju drivor med olika gps som jagk pt igenom ren de flesta har ju samma monterings hl.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

En till bild p ritandet.
    Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	350quad VIP006.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	46,8 KB 
Id:	50853

Standard

Ngot litet vinklat fste att montera FPV kameran ovanfr GoPron vore nog inte dumt.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Ngot litet vinklat fste att montera FPV kameran ovanfr GoPron vore nog inte dumt.
    Det susta jag ritade var en platta ovanfr gopro dr jag tnkte att man gr spr i fr att montera ccd kamera precis som p alla 250 varianter. Tnkte man kan ha flera spr s man kan fsta den i den i ex 0,5,10,15 grader. Insg att jag inte hittar 50mm m3 nylon distanser s har ndrat fr att anvnda 36mm och d behver man en extra vning om onte gopro kameran sla sticka ut ver top plattan. Har bestllt hem g10 s snart r det dags att frsa ut ett frsta exemplar s man kan se att allt funkar som man vill.

Standard

Knns som att 36mm r mera lagom. 50mm knns rtt hgt som en extra vning.

Jag flyger idag med en liten Fatshark 600TVL kamera som jag har fst genom att montera den i ett hl som jag sedan fster med ls ringen till linsen.
    Har funderat p att byta men tycker det r bekvmt att mata den med 5V frn immersion 600mw

Men har lite dligt med ider fr att fsta kameran annars.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Knns som att 36mm r mera lagom. 50mm knns rtt hgt som en extra vning.

Jag flyger idag med en liten Fatshark 600TVL kamera som jag har fst genom att montera den i ett hl som jag sedan fster med ls ringen till linsen.
    Har funderat p att byta men tycker det r bekvmt att mata den med 5V frn immersion 600mw

Men har lite dligt med ider fr att fsta kameran annars.
    Jag bytte ut min sdan direkt gick inte flyga med den. S fort man flg mot solen blev marken svart.

Standard

Vilken kamera kr de med nu d?

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Den effio-v 800tvl eller vad den heter. Dyrare n den andra sony kameran men bttre bild. Lite strre frdrjnimg p bilden men jag har inga problem med det. Man vnjer sig vid den frdrjning som finns.

Standard

Kollade en svng p den men blev inget kp.
    Sett lite filmer p bde de med och utan frdrjning.
    Kanske skulle brja kolla igen d. Borde finnas ngon av de bttre som njer sig med 5V s kan jag fortfarande mata den frn vtx.en

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Kollade en svng p den men blev inget kp.
    Sett lite filmer p bde de med och utan frdrjning.
    Kanske skulle brja kolla igen d. Borde finnas ngon av de bttre som njer sig med 5V s kan jag fortfarande mata den frn vtx.en
    Effio-v flrdrjningen jag uppmtt r ca 80-100ms i mina fatshark. P min 7" skrm r det 160ms s frdrjningen r beroende av bde kameran och dusplayen plus video sndare / mottagare.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    S lite som mjligt p s lng tid som mjligt
    Klubb
    Letar

Standard

Hur gr det med ramen? Nr kan man bestlla en?

Standard

Cool ram! Har du funderat p att gra ngon typ av konvertering s att man monterar en vanlig board kamera dr du tnkt gopro? Kanske p en tilt d det verkar finnas utrymme o mobius p toppen ... fr oss fattiglappar som inte vgar flyga med gopros.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Det brjar nrma sig. r hemma s sllan nu. Nr jag r his tjejen hela tiden. Ska frska smyga dit datorn snart. S jag fr mer tid att rita klart den. Glasfiber ska jag hmta ut pvg frn jobbet iallafall.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlgg
    Cool ram! Har du funderat p att gra ngon typ av konvertering s att man monterar en vanlig board kamera dr du tnkt gopro? Kanske p en tilt d det verkar finnas utrymme o mobius p toppen ... fr oss fattiglappar som inte vgar flyga med gopros.
    Det r lsbart. Alla ideer r vlkommna.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •