Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 58

Ämne: Någon som vet någon billigare ram än blackout 330/360 där gp4 är skyddad

  1. #21

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Frågan är då vem säljer G10 i sverige/tyskland?


    Citat Ursprungligen postat av kristoferahlqvist Visa inlägg
    Jag har ritat en ram i g10 med f330 armar. De är inte direkt tåliga men de kostar bara någon dollar st så de är billiga att byta.

    Bifogad fil 50232
    Citat Ursprungligen postat av [URL="http://www.rcflyg.se/forum/member.php/11-McRegor"
    McRegor[/URL]]
    Akta dig för kolfiberdammet bara om du skall skära med en Dremel. Fast det kanske du redan har utrustning för att undvika.
    Roger

    Jag har en ggasmask som jag brukar använda när jag målar lexan karosser. Men kolfiber brukar jag annars stå utomhus och kapa. Så har aldrig använt något speciellt skydd då. Men det kan ju vara smart att börja då mina lungor precis börjar må bättre efter ett halvårs asfalts fräsande.

  2. #22

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Om jag då köper
    12K 3mm till armar och understa platan.
    http://www.junocomposites.com/carbon...-297-x-210-mm/
    och
    http://www.autopartner.se/flygplan/b...-20x610x1010mm
    en sådan eller den mindre plattan som dom dock ej har på lager men hab har men tar 100kr mer för :/

    Så har jag ju en riktigt styv dirty del.
    Sedan behöver ju inte clean delen vara så styv. Man kanske kommer undan med 1.5mm G10?
    men det skiljer bara några kronor mellan dom och jag vet inte vad skillnaden i vikt är.

  4. #24

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	85,1 KB 
Id:	50250 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP002.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	40,2 KB 
Id:	50251
    Har börjat rita på den iallafall. Ser ut att bli 350 storlek på den om man ska ha 7" Vill ju ändå ha 1cm tillgodo mellan ramen och propparna tänker jag.
    Senast redigerat av eAk den 2015-01-30 klockan 12:35.

  5. #25

    Standard

    Trevligt med eget bygge. En grej jag kan tipsa om ifall du inte redan har gjort det är att rita in synfältet för gopron och se ifall propparna kommer i bilden. Vet inte hur många graders FOV Hero4 har men borde stå nånstans.

  6. #26

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Trevligt med eget bygge. En grej jag kan tipsa om ifall du inte redan har gjort det är att rita in synfältet för gopron och se ifall propparna kommer i bilden. Vet inte hur många graders FOV Hero4 har men borde stå nånstans.
    Jag har suttit och funderar över vart det ligger faktiskt. Men den lär vara fri sikt på medium nu iallafall med tanke på de andra multi jag kört Gopro på innan. Men jag ska ta och kolla upp det. Ifall man råkar göra flera rader, ar och vill lämna flera monterings alternativ.

  7. #27

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Finns det någon som har sin gopro på Wide?
    Jag väljer alltid medium själv.

    Edit: eh just det ja tror inte man kan välja medium i 4k
    Så jag får rätta till det. Men inte så sugen på att flytta motorerna längre bak då den redan är mycket kortare mellan motorerna i den ledden.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP003.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	94,9 KB 
Id:	50254
    Jag har ritat ut FOV för gopro 4 den ligger på 100grader och gopro 3+ ligger på 104grader.
    gopro 4 15mm fullframe equvalent i wide läge och 22mm fullframe equvalent i medium läge.
    gopro 3+ 14mm respektive 21mm
    Senast redigerat av eAk den 2015-01-30 klockan 19:06.

  8. #28

    Standard

    Går det att förlänga kroppen så gopron hamnar längre fram så även wideläget går in ?
    Blackouten har rätt lång kropp. Men om du bara ska använda medium spelar det iof ingen roll. Det som är bra när man bygger eget man kan designa efter eget behov

  9. #29

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jo det går. Vill helst inte då den blir extra skyddad av armarna desto längre in imellan den sitter. Fast det handlar ju om mm som det är nu så man kan väl leva med att förlänga 5 mm eller vad som krävs. Men jag tänkte ifall jag köper en figursåg för 2000kr så kan jag likagärna göra så att den funkar med alla lägen om man lägger upp en säljes på rc groups eller något. Om man har tur kan man ju få igen pengarna på sågen. Har funderat på figursåg eller CNC i många år nu. Detta är ju ett bra projekt att införskaffa en figursåg till.

  10. #30

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Japp då vart en StepCraft 600 CNC fräs beställd.



    Så då är det bara att vänta på att grejjerna kommer hem och fräsa ut min ram
    Då fräsen kostade 14tusen ink frakt så kommer jag nog behöva hitta folk som vill ha saker utfrästa.

  11. #31

    Standard

    Då jag är sugen på en i den storleken. Större än 250 och mera portabel än min Discovery.
    Så kan jag nog vara intresserad av en likadan du ritar på [emoji2]

  12. #32

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Gött det

    Nu har jag lite smått börjat fundera på om man ska ha armarna raka istället. det kommer ju orsaka att botten plattan flexxar mer men armarna kommer bli kortare och då kommer dom flexxa mindre. Som det är nu i designen är den redan ritad med en förstärknings bit som skruvas med 3 skruvar imallan de två skivorna som håller ihop botten plattan för att göra den styvare imellan armarna.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP004.jpg 
Visningar:	105 
Storlek:	41,1 KB 
Id:	50409

  13. #33

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Såhär ser det ut nu med en inritad gopro 3/4 dummy
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP004.jpg 
Visningar:	108 
Storlek:	42,7 KB 
Id:	50418
    Funderar om man ska ha en 3d printad bur soim man sätter i distanserna mellan plattorna att hålla gopro eller om man skulle göra någon enklare konstruktion med plattor liknande hurm an monterar ccd kameran på en 250.

    Alltså några spår så kan man sedan klämma fast gorpo med gummi snoddar.

    Funderar också på att rita en gimbal. Har en micro gimbal kontroll liggandesj ag köpte för skojj skull i höstas. Dock vet jagi nte hur man kopplar in den för det är samma kontakter över allt på den och det står ej om det är gyro eller motor.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP004.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	47,1 KB 
Id:	50414  

  14. #34

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Hum flite test pratar om böjda armar. Dom säger att det gör att multin självstabiliserar.
    Kanske den gör. Jag trodde enda anledningen till att ha det var för att minska luftdraget över sin gimbal på en större hellikopter för att den ska kunna arbeta bättre.

    Finns det någon källa som säger att det dom säger är rätt eller inte? Jag har alldrig fått dew problemen dom pratar om när man svänger skarpt. Men jag kanske aldrig har svängt såpas extremt.


  15. #35

    Standard

    Såg också det med böjda armar. Som han beskriver det så låter det ju logiskt.
    Men jag har ingen aning egentligen.

    Tror att ju enklare men monterar gopron desto bättre blir det. Både Xhover och Blackout fäster ju sina GoPro med velcro bara. Så några spår för det eller gummiband som Discovery har funkar nog bra.

    Som du har ritat nu så blir den ju ändå lite som in en bur [emoji2]

  16. #36

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Som jag tänker borde det vara ställa till med problem, för kontrollen att hålla multin stabil. framför allt yaw.

  17. #37

    Standard

    Även en svagare länk där brott blir när man parkerar den i marken.
    Sett en del TBS Gemeni där armarna gått av precis i vinkeln på motor fästet.

  18. #38

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådär Arbetsbänken rensad. Bara att montera ihop CNC maskinen sedan får jag beställa hem G10 plattor och skära ut en prototyp i Glasfiber. Funkar den bra kör jag på det tycker jag den flexxar förmycket går jag över till kolfiber i armarna.

    Kolfiber stoppar ju ändå radio signalerna från 5.8ghz

  19. #39

    Standard

    Ska bli kul att se hur det går för dig. Vad tjock G10 hade du tänkt dig?

  20. #40

    Standard

    Den här ramen var rätt najs med bur för gopron som Blackout 330 fast i 280 form.
    Tänkte kanske inspiration till en egen 280 ram eller nått då du ville ha bur till gopron

    http://shop.hovership.com/zuul-superbeast-edition/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •