Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 58

Ämne: Någon som vet någon billigare ram än blackout 330/360 där gp4 är skyddad

  1. #1

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard Någon som vet någon billigare ram än blackout 330/360 där gp4 är skyddad

    Japp. Då jag dunkade min 250 i asfalten igår och batteriet flög loss från topplattan och knäckte gopro fästet.

    Så tänker jag att man hellre vill ha en ram där kameran sitter skyddad lite bättre iallafall.
    för krach. som man kan köra 8" proppar på.

    Men jag tycker att 330är tokigt dyr för några skivor kolfiber och ett par skruvar.
    1000kr känner jag hade varit ett okej pris.
    men 2500 plus frakt plus skatt känner jag är lite överdrivet.

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Kolla in den här på Autopartner http://www.autopartner.se/helikopter...-ram-med-armar
    Den flyger fint med last. Min väger 609 gram inkl FPV kamera exkl acc
    Flyger den med 8/4,5 proppar och immersiontx 600 och Mobius.
    Göran
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	156 
Storlek:	146,8 KB 
Id:	50196  
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Dock såg den inte ut att hålla för något :/
    Måste hålla när jag flyger in i träd stup i kvarten.

    Denhär kanske men det finns ju inga bra bilder och det finns ju inga armar
    http://www.autopartner.se/helikopter...-aluminiumarma

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Kolla in den här på Autopartner http://www.autopartner.se/helikopter...-ram-med-armar
    Den flyger fint med last. Min väger 609 gram inkl FPV kamera exkl acc
    Göran

  4. #4

    Standard

    I den storleken så kan man kanske tänka sig att flyga med det vattentäta huset på kameran, det väger 82 gram.

  5. #5

    Standard

    Kollat up Armattans fpv ram? dock krävs någon form av extraskydd för kameran.
    Du kommer inte knäcka ramen i fösta taget iallafall.

  6. #6

    Standard

    Jag tror det är bättre att du bygger en egen ram - då kan du bygga ramen runt din Gopro istället för att försöka passa in kameran på en ram som kanske är byggd för Mobius

    Jag håller på att ritar på en ram som kommer skydda min GoPro mellan de 2 övre plattorna.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    82gram det tar typ död på minuter i flygtid och respons :/
    När jag kollar på blackout ser det svårt ut att placera batteriet på den också då den är byggd för 2200mah 4s
    Önskar jag hadde en CNC fräs. Bara att rita upp vad man vill ha och fräsa ut glas eller kolfiber skivor. 3dprinjtade grejjer går lätt sönder i krach. så man vill undvika sådana delar när det kommer till att ta upp stötar.

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    I den storleken så kan man kanske tänka sig att flyga med det vattentäta huset på kameran, det väger 82 gram.

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Har du länk?
    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Kollat up Armattans fpv ram? dock krävs någon form av extraskydd för kameran.
    Du kommer inte knäcka ramen i fösta taget iallafall.

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jo jag hade gärna ritat en ny. Men problemet är alltid att kapa upp dom.
    Gjort många egna tidigare men det är så sjukt svårt att få till hålen att passa i led. Borr maskiner slinter innan dom börjar ta och allt möjligt. Sedan ska man orka rita upp ett pdb och grejjer.

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Jag tror det är bättre att du bygger en egen ram - då kan du bygga ramen runt din Gopro istället för att försöka passa in kameran på en ram som kanske är byggd för Mobius

    Jag håller på att ritar på en ram som kommer skydda min GoPro mellan de 2 övre plattorna.

  10. #10

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    108
    Jobb
    Chalmerist
    Klubb
    Lidingö Modellflygklubb

    Standard

    Kolla på stratus productions progo 280

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Den såg vettig ut dock välldigt dåligt med utrymme för att vinkla kameran.
    Citat Ursprungligen postat av Thelonnquist Visa inlägg
    Kolla på stratus productions progo 280

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Har du länk?
    Första träffen på google, så trodde inte det behövdes.

    http://www.armattanquads.com/armattan-fpv/

    Har dock för mig att han håller på att lansera en v2, så du får kontakta bobpine på rcgroups.

    Edit: oh, han är på semster till feb 11'e. och har stängt ner pm, samt kollar inte mailen.
    http://www.armattanquads.com/blog/

  13. #13

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag sökte på det någon annan gång och fick fram fel eller vad det nu var.
    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Första träffen på google, så trodde inte det behövdes.

    http://www.armattanquads.com/armattan-fpv/

    Har dock för mig att han håller på att lansera en v2, så du får kontakta bobpine på rcgroups.

    Edit: oh, han är på semster till feb 11'e. och har stängt ner pm, samt kollar inte mailen.
    http://www.armattanquads.com/blog/

  14. #14

    Standard

    Progon ser trevlig ut men blir det inte problem med yello, man orkar väl inte balansera när propparna går sönder hela tiden.

  15. #15

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Inte jag iallafall. Det är rätt segt att behöva dra igång smält limmet varända gång eller sitta med detdär kicker som känns som man ska trilla ihop och dö varje gång man använder för att härda CA limet. För man måste ju balansera upp centrumet på nästan varända HQ prop hålen är aldrig perfekt i mitten på dom. Synd tmotor propp är så dyra. DCet skulle funnits någon CF propp som kostar lika mycket som en hq eller billigare i tmotor utförande med perfekta hål. Dom väger ju så lite att man skulle kunna komma undan utan att balansera dom bara hålet var perfekt centrerat.
    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Progon ser trevlig ut men blir det inte problem med yello, man orkar väl inte balansera när propparna går sönder hela tiden.

  16. #16

    Standard

    Vore inte fel med en billig lekram i den storleken faktiskt. Det är väl där klonerna kommer in. Massproducera en populär design för låg kostnad. Skulle inte ha något emot att äga en klon att ha som lekram utöver orginalet.
    Vi får väl se när kineserna börja kopiera Blackout 330n som dom gjort med dom mindre 250 modellerna hehe.

  17. #17

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Efter att ha funderat mer så har jag kommit fram till att jag kan ju printa mall med 3d printern för mina borr hål så kommer dom ju bli så nära perfekt jag kan komma.
    Jag har ju en multi slip (dremel fast annat märke)
    Så kan skära ut kolfiber skivorna med den. Få en ca 290 storlek för 7" proppar (bör ge mig den prestandan jag vill ha på 4s med sådana där 2208 1800kv motorer. Eller vad tror ni?)
    Jag behöver bara få den till att gå lika bra som den gör utan gopro kamera med 6x3 proppar. Sedan kan man ju faktiskt enkelt bara kapa ut längre armar om man vill köra 8" men ju längre armar destu större flex och det vill man inte ha(ger jello och problem att få bra PID).

    Nu är frågan bara vart köper man dom bästa kolfiber skivorna till bäst pris?
    Innan har jag handlat av kullager grossisten. Varit nöjd med deras skivor. Men det finns ju garanterat fler säljare och någon kanske har bättre pris. Jag såg 12k kolfiber på ett klipp verkade vara mycket styvare än 3k

  18. #18


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Akta dig för kolfiberdammet bara om du skall skära med en Dremel. Fast det kanske du redan har utrustning för att undvika.
    Roger

  19. #19

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Vet inte om denna har kommit upp som förslag.
    Havoc 340. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2316341
    Här har Du en cool, lite annorlunda ram i 340-size som skyddar din GoPro.
    Blev sugen själv men hur många kvaddar kan man egentligen ha i sitt stall?

  20. #20

    Standard

    Jag har ritat en ram i g10 med f330 armar. De är inte direkt tåliga men de kostar bara någon dollar st så de är billiga att byta.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0323~3.jpg 
Visningar:	262 
Storlek:	77,9 KB 
Id:	50232

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •