Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 58

Ämne: Någon som vet någon billigare ram än blackout 330/360 där gp4 är skyddad

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard Någon som vet någon billigare ram än blackout 330/360 där gp4 är skyddad

    Japp. Då jag dunkade min 250 i asfalten igår och batteriet flög loss från topplattan och knäckte gopro fästet.

    Så tänker jag att man hellre vill ha en ram där kameran sitter skyddad lite bättre iallafall.
    för krach. som man kan köra 8" proppar på.

    Men jag tycker att 330är tokigt dyr för några skivor kolfiber och ett par skruvar.
    1000kr känner jag hade varit ett okej pris.
    men 2500 plus frakt plus skatt känner jag är lite överdrivet.

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Kolla in den här på Autopartner http://www.autopartner.se/helikopter...-ram-med-armar
    Den flyger fint med last. Min väger 609 gram inkl FPV kamera exkl acc
    Flyger den med 8/4,5 proppar och immersiontx 600 och Mobius.
    Göran
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	156 
Storlek:	146,8 KB 
Id:	50196  
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Dock såg den inte ut att hålla för något :/
    Måste hålla när jag flyger in i träd stup i kvarten.

    Denhär kanske men det finns ju inga bra bilder och det finns ju inga armar
    http://www.autopartner.se/helikopter...-aluminiumarma

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Kolla in den här på Autopartner http://www.autopartner.se/helikopter...-ram-med-armar
    Den flyger fint med last. Min väger 609 gram inkl FPV kamera exkl acc
    Göran

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Om jag då köper
    12K 3mm till armar och understa platan.
    http://www.junocomposites.com/carbon...-297-x-210-mm/
    och
    http://www.autopartner.se/flygplan/b...-20x610x1010mm
    en sådan eller den mindre plattan som dom dock ej har på lager men hab har men tar 100kr mer för :/

    Så har jag ju en riktigt styv dirty del.
    Sedan behöver ju inte clean delen vara så styv. Man kanske kommer undan med 1.5mm G10?
    men det skiljer bara några kronor mellan dom och jag vet inte vad skillnaden i vikt är.

  5. #5

    Standard

    I den storleken så kan man kanske tänka sig att flyga med det vattentäta huset på kameran, det väger 82 gram.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    82gram det tar typ död på minuter i flygtid och respons :/
    När jag kollar på blackout ser det svårt ut att placera batteriet på den också då den är byggd för 2200mah 4s
    Önskar jag hadde en CNC fräs. Bara att rita upp vad man vill ha och fräsa ut glas eller kolfiber skivor. 3dprinjtade grejjer går lätt sönder i krach. så man vill undvika sådana delar när det kommer till att ta upp stötar.

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    I den storleken så kan man kanske tänka sig att flyga med det vattentäta huset på kameran, det väger 82 gram.

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Finns det någon som har sin gopro på Wide?
    Jag väljer alltid medium själv.

    Edit: eh just det ja tror inte man kan välja medium i 4k
    Så jag får rätta till det. Men inte så sugen på att flytta motorerna längre bak då den redan är mycket kortare mellan motorerna i den ledden.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP003.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	94,9 KB 
Id:	50254
    Jag har ritat ut FOV för gopro 4 den ligger på 100grader och gopro 3+ ligger på 104grader.
    gopro 4 15mm fullframe equvalent i wide läge och 22mm fullframe equvalent i medium läge.
    gopro 3+ 14mm respektive 21mm
    Senast redigerat av eAk den 2015-01-30 klockan 19:06.

  8. #8

    Standard

    Går det att förlänga kroppen så gopron hamnar längre fram så även wideläget går in ?
    Blackouten har rätt lång kropp. Men om du bara ska använda medium spelar det iof ingen roll. Det som är bra när man bygger eget man kan designa efter eget behov

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jo det går. Vill helst inte då den blir extra skyddad av armarna desto längre in imellan den sitter. Fast det handlar ju om mm som det är nu så man kan väl leva med att förlänga 5 mm eller vad som krävs. Men jag tänkte ifall jag köper en figursåg för 2000kr så kan jag likagärna göra så att den funkar med alla lägen om man lägger upp en säljes på rc groups eller något. Om man har tur kan man ju få igen pengarna på sågen. Har funderat på figursåg eller CNC i många år nu. Detta är ju ett bra projekt att införskaffa en figursåg till.

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	85,1 KB 
Id:	50250 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP002.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	40,2 KB 
Id:	50251
    Har börjat rita på den iallafall. Ser ut att bli 350 storlek på den om man ska ha 7" Vill ju ändå ha 1cm tillgodo mellan ramen och propparna tänker jag.
    Senast redigerat av eAk den 2015-01-30 klockan 12:35.

  11. #11

    Standard

    Trevligt med eget bygge. En grej jag kan tipsa om ifall du inte redan har gjort det är att rita in synfältet för gopron och se ifall propparna kommer i bilden. Vet inte hur många graders FOV Hero4 har men borde stå nånstans.

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Trevligt med eget bygge. En grej jag kan tipsa om ifall du inte redan har gjort det är att rita in synfältet för gopron och se ifall propparna kommer i bilden. Vet inte hur många graders FOV Hero4 har men borde stå nånstans.
    Jag har suttit och funderar över vart det ligger faktiskt. Men den lär vara fri sikt på medium nu iallafall med tanke på de andra multi jag kört Gopro på innan. Men jag ska ta och kolla upp det. Ifall man råkar göra flera rader, ar och vill lämna flera monterings alternativ.

  13. #13

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    En till bild på ritandet.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP006.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	46,8 KB 
Id:	50853

  14. #14

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP005.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	45,6 KB 
Id:	50813
    Sådär nu har jag ritat dit en massa hål Tanken är att man ska kunna montera immersion rc video sändare med bunt band och förlängnings kabel till antennen. Så att den får lite kylning också. Men alla hålern går ju alltid att ändra på. Nu tar jag bara bort så mycket material ur top plattan jag vågar. Men någon kanske har någon ide om någon pryl man vill ska ha ett eget ställe att monteras i där uppe också. Tänkte lägga till en extra liten våning för ccd kameran ovanför gopro.

    Då denna är lite större än en 250 så kan det ju vara en ide att lämna monterings hål för gps. Jag har ju drivor med olika gps som jagk öpt igenom åren de flesta har ju samma monterings hål.

  15. #15

    Standard

    Kollat up Armattans fpv ram? dock krävs någon form av extraskydd för kameran.
    Du kommer inte knäcka ramen i fösta taget iallafall.

  16. #16

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Har du länk?
    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Kollat up Armattans fpv ram? dock krävs någon form av extraskydd för kameran.
    Du kommer inte knäcka ramen i fösta taget iallafall.

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Har du länk?
    Första träffen på google, så trodde inte det behövdes.

    http://www.armattanquads.com/armattan-fpv/

    Har dock för mig att han håller på att lansera en v2, så du får kontakta bobpine på rcgroups.

    Edit: oh, han är på semster till feb 11'e. och har stängt ner pm, samt kollar inte mailen.
    http://www.armattanquads.com/blog/

  18. #18

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag sökte på det någon annan gång och fick fram fel eller vad det nu var.
    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Första träffen på google, så trodde inte det behövdes.

    http://www.armattanquads.com/armattan-fpv/

    Har dock för mig att han håller på att lansera en v2, så du får kontakta bobpine på rcgroups.

    Edit: oh, han är på semster till feb 11'e. och har stängt ner pm, samt kollar inte mailen.
    http://www.armattanquads.com/blog/

  19. #19

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Såhär ser det ut nu med en inritad gopro 3/4 dummy
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP004.jpg 
Visningar:	108 
Storlek:	42,7 KB 
Id:	50418
    Funderar om man ska ha en 3d printad bur soim man sätter i distanserna mellan plattorna att hålla gopro eller om man skulle göra någon enklare konstruktion med plattor liknande hurm an monterar ccd kameran på en 250.

    Alltså några spår så kan man sedan klämma fast gorpo med gummi snoddar.

    Funderar också på att rita en gimbal. Har en micro gimbal kontroll liggandesj ag köpte för skojj skull i höstas. Dock vet jagi nte hur man kopplar in den för det är samma kontakter över allt på den och det står ej om det är gyro eller motor.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP004.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	47,1 KB 
Id:	50414  

  20. #20

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Gött det

    Nu har jag lite smått börjat fundera på om man ska ha armarna raka istället. det kommer ju orsaka att botten plattan flexxar mer men armarna kommer bli kortare och då kommer dom flexxa mindre. Som det är nu i designen är den redan ritad med en förstärknings bit som skruvas med 3 skruvar imallan de två skivorna som håller ihop botten plattan för att göra den styvare imellan armarna.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP004.jpg 
Visningar:	105 
Storlek:	41,1 KB 
Id:	50409

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •