Har nyligen byggt mig en quanum venture som är ca 450mm i storlek för de dagar man vill flyga lite avslappnat o inte stressa med sin 250.

Har dock lite problem med den - den väger 1150g med FPV gear o 2200 3s batteri o hovrar på ca 60% throttle på sina 2213 Tigermotorer o T9545 proppar - det känns lite kasst faktiskt när man är van vid att hovra på under 40%. Flygtiden är precis under 10 minuter på det batteriet som väger 180g om jag minns rätt.

Jag vill kunna flyga den fort över stora öppna vidder med bättre prestanda o längre tid, den är 4s kompatibel - tror ni 4S runt 3000mah kommer att ge mig det eller bör jag söka något annat?

Finns det någon annan här som har en? Jag har lite problem med yaw på den - min cc3d är inställd på 45 grader per sekund på den axeln o när man vrider quaden ser man tydligt hur den blir ramsne, det är motorerna som vrider hela ramen när man börjar stressa den lite, datorn är inte så snabbt inställd att jag tycker det ska bli ett problem men jag håller på att pilla med inställningarna på den så det kanske är det som krånglar.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	WIN_20150129_232946.jpg 
Visningar:	525 
Storlek:	54,4 KB 
Id:	50249