Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Skillnaden på alla FatSharks?

  1. #1

    Standard Skillnaden på alla FatSharks?

    Jag har nog lite koll på några, men det finns ju många varianter.
    Har själv FatShark Base RCV922, har provat några andra.
    Det är olika FOV, plast- och glasoptik, med och utan sändare, olika upplösning, headtracker eller nä, HD och SD osv.
    Utöver Base har jag läst om Predator, Dominator, Attitude... huh?

    PS. Det står Googles i rubriken för forumkategorin, ska va goggles! ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Har du redan Base RCV922 , så är faktiskt den enda uppgraderingen Dominator hd's, eller om man nu har budgeten så finns Cinemizer OLED.

    På alla dom andra kommer "bilden" att vara mycket mindre då de har en lägre synvinkel. Dock så är färgerna och skärpan bättre tack vare nyare optik.

    Direkt från han själv på fpvlab.

    Citat Ursprungligen postat av FatShark
    Its pretty hard to compare the original RCV922 to the latest generation. The RCV922 has glass optics and the larger 0.44" LCD. The issue with the RCV922 is that if you can appreciate the large FOV and don't mind the short eye relief and the pin cushion distortion then RCV922 is awesome (which is why I released it that way - it was what I wanted). Unfortunately a high percentage of people found fault with the drawbacks and it became a hard product to defend in the face of criticism. I had to design a product that didn't have any discernible drawbacks. Fortunately for the next generation goggles I"m going back to building what I want
    http://fpvlab.com/forums/showthread....265#post248265

  3. #3

  4. #4

    Standard

    Ah, har mina Base 922or bara FOV35, trodde det var 45.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    Det fins två olika base. Den äldre har 640x480 och 46 graders fov. De nya är 35 grader och heter "Base SD".

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Denna bilden brukar användas för lite jämförelse men RCV922 är inte med.
    http://www.zalamander.se/fat-shark-g...mparison_2.jpg
    ________________________________________
    Mina maskiner

  7. #7

    Standard

    Aha, då har jag Base 922 med FOV46, för jag tyckte mig minnas att de var FOV45 (46 är väl diagonalt, står lite olika). Mina köptes 2010 och då hade de redan funnits ett tag.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #8

    Standard

    Jag hade gamla Aviator med 46fov och har nu Dominator V1. Visst det är lägre fov och samma upplösning men ändå mycket bättre bild. Mina fanns Headplay har dock ännu bättre bild men lite mindre smidiga att ta med sig. Dominator HD har både hög fov och samma upplösning som Headplay men många klagar på suddiga kanter och ständigt pillande på IPD-reglagen för att få acceptabel bild.

    Nu inväntar jag dock ett par Headplay HD som visserligen är en helt annan typ av glasögon och större men de uppfyller ju fortfarande samma syfte.

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag hade gamla Aviator med 46fov och har nu Dominator V1. Visst det är lägre fov och samma upplösning men ändå mycket bättre bild. Mina fanns Headplay har dock ännu bättre bild men lite mindre smidiga att ta med sig. Dominator HD har både hög fov och samma upplösning som Headplay men många klagar på suddiga kanter och ständigt pillande på IPD-reglagen för att få acceptabel bild.

    Nu inväntar jag dock ett par Headplay HD som visserligen är en helt annan typ av glasögon och större men de uppfyller ju fortfarande samma syfte.
    Justerade min dom hd i ungefär 5sek när jag fick hem dom sen har det funkat klockrent.

    Du om nån borde väl veta att det snackas massa skit om nya prylar på diverse forum inte alltid att lita på. 😉
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #10

    Standard

    Ja, givetvis men just med DomHD verkar otroligt många vara missnöjda. Fatshark själv (se inlägg nedan) tipsar tom folk att inte köpa HD och köpa V2 istället och det säger väl något om produkten.
    Citat Ursprungligen postat av FatShark
    In my own defense I tried to persuade people to purchase the DOMV2 and warned that the DOMHD will not work for everyone. I even posted that I personally fly with the DOMV2 and prefer it over the DOMHD. I told retailers to educate anyone purchasing the DOMHD that they should consider the V2s. I was even considering not releasing the DOMHD at all but most people can remember about 3 months ago how nasty the forums and my Facebook posts got over the delayed release that I was put between a rock and a hard place. I didn't have much choice but to release them. In hindsight I should've gone with the 35 degree optics I originally designed but was rejeted by the community. They wouldn't have been extreme image size, but they would've delivered an image that could not be faulted. Guess we all learned from this one.
    Jag tror att problemen är dels extremt höga förväntningar samt att produkten helt enkelt inte passar alla. För en del så verkar det vara mycket svårt att få bra bild, troligtvis är detta säkert förknippat med folks IPD.

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    han va ju så illa tvungen att skriva nått, folk spårade ju ur fullständigt, många av dom där som klagade gjorde det när dom suttit med kabel från bluerayspelaren och va missnöjda , hela cirkusen va helt brutal.

    att få till en bild så bred utan att ha en stor skärm i fronten är ju näst intill omöjligt med dagens prylar så att risken att det blir suddigt i kanterna är enorm, jag har själv inga problem med det men är fullt medveten om att folk har det.
    Hade mer sudd i kanterna med mina gamla predator än i hd gogglarna.

    Att alla goggles inte funkar till alla vet väl alla vi som sysslat med fpv eller?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •