Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Hjälp med zmr250

  1. #1

    Standard Hjälp med zmr250

    Hej

    vet inte om jag postat rätt men hoppas iaf på lite hjälp
    har precis byggt min första quad men jag får den inte att fungera helt optimalt. Motorerna går åt rätt håll men när man gasar på så känns en motor väldigt slö samt att quaden åker sakta bakåt och roterar. Gasar jag mera så känns de nästan som den ska tippa över mot den motorn som är slöare.

    Har kalibrerat motorerna flera ggr samt ställt om radion

    vad gör jag för fel? Skulle va kul att hovra en gång innan man kör sönder hela maskinen

    bygget består av :
    zmr 250 ram
    4x dualsky xm2204x motorer
    4x dualsky xc12
    4x 5x3 propellrar
    1x dualsky fc451 styrkort
    spektrum dx6i radios samt speltrum mottagare

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    vad har du ställt om i radion ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Standard

    d/r expo samt att jag hat justerat in spakarna lite för att häva lite av effekten att den går snett backlänges och tippar mot motor 3

  4. #4

    Standard

    Antar att du redan kalibrerat esc o accelerometrar samt levlat farkosten. Om inte gör det först.

    Den ska kunna hovra rakt utan att ställa in trim på radion.

    Byt position på den motorn du misstänker vara dålig. Tippar den åt det hållet har du din bov. Ändras inget flytta esc o testa igen. O sen byter du till en cc3d eller naze32

  5. #5

    Standard

    Har redan balanserat av hela quaden i jig. Samt kalibrerat motorer 4 ggr med reset. Ja de där med att byta styrkort har jag funderat på men efter som jag är en rejäl nybörjare så tror jag inte att jag klarar av att programmera ett sånt kort. Vill gärna ha ett riktigt simpelt kort som man slipper köra in i datorn och programmera.
    du som har lite erfarenhet vilket styrkort är simplas men ändå bra?

  6. #6
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    KK 2.1 är en enkel och billig bräda som det finns mängder med guider på Youtube till hur man ställer in och kalibrerar

    Den kommer med inbyggd LCD display och knappar så man behöver ingen dator eller externt.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  7. #7

    Standard

    Då blir de nog en sådan ist för det här för just nu lyfter den knappt innan den flyger iväg snett bakåt och de är oavsätt hur jag ställer in saker

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast både helisar och multisar vill ju gärna upp några decimeter innan dom flyger hyfsat stabilt...
    Roger

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag skulle vilja säga att jag tror inte kk2.1 är det minsta enklare att använda.
    Jag har ingen aning vad detta dualsky flygkontroll är för kontroll dock.

    Jag vet inte om du kopplat in motorer på fel kontakt men då borde den ju bara vilja flippa såfort du gasar.
    Du har köpt billiga kina motorer antar jag. det kanske är såpas enkelt att en av motorerna du fått är helt kass.

    Sedan måste du ju ställa in PID för annars kommer den aldrig fungera oavsätt kontroll.
    Det enda vettiga för att ställa in pid är en kontroll som klarar av inställning via radion när du flyger/gör en första grundinställning när du håller den i handen och gasar.

  10. #10

    Standard

    Har kolla lite olika styrkort. Men ska iaf få ett nytt styrkort och en ny motor av samma fabrikat så får vi se om de hjälper annars kommer jag köpa ett nytt styrkort av annat fabrikat.
    Hur ställer man in pid på ett kort som ej går att ansluta till datorn? Är som sagt nybörjare på detta

    mvh kristoffer

  11. #11

    Standard

    Har för mig att dualsky kortet är ett sånt man skruvar på med skruvmejsel för o ställa in. Kk korten måste i princip flashas om med en kompetentare mjukvara för fungera i mini 250 applikation om man vill annat än hovra o har ryckte om att paja displayerna när man krashar. Observera att jag skrev när Det är av en anledning naze o cc3d korten är populära. Dom flyger bra, går fintrimma, tål stryk o är billiga.

  12. #12

    Standard

    Ja nästa bygge som jag gör kommer jag kolla igenom och ta reda på vilka komponenter jag ska använda mig av. Blir nog ett cc3d kort iaf. Imorgon får jag motor och styrkort så då får vi se om den fungerar som den ska efter det. Tack för all hjälp

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •