Reklam

Sidan 6 av 6 FrstaFrsta 123456
Resultat 101 till 106 av 106

mne: Tips p frsta plan fr 3D/sport?

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 831
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlgg
    vi nybrjare r nog lite mer heta p grten brukar ju vara s .
    Helt rtt - och s var man ju sjlv ocks fr typ 45 r sedan..
    Roger

Reg.datum
    Apr 2009
    Inlgg
    1 376
    Klubb
    Karlstads MFK

Standard

Redrobjem.
    Det r bra att du r p hugget och vill ut och flyga - sjlva drivkraften som gr att man gillar att flyga skall man vrda. Men man behver flygplan ocks... s man fr ta det lite piano i brjan s man inte str dr utan flygplan om stygga vinden tagit det ned i backen. Nu framp vrkanten och sen sommaren brukar det ju i regel mojna framp eftermiddagen/kvllskvisten s d kan det vara bra att prova sina vingar i brjan och sen gradvis nr man blir mer och mer sker i sin flygning kan man ge sig ut i lite blsigare vder. Sen nr du lrt dig flyga obehindrat s kan du skaffa krror som verkligen flyger bra ven i lite hrdare vind. Jag flyger en del konstflyg (F3A) och jag har en 2 meters F3A krra (Sebart MythoS Pro) och visst gr den att flyga i 10-12 m/s (och skert lite till) men inte ens den trivs i s pass hrd vind ven om det gr att flyga d ocks. Visst tuggar den sig igenom vinden rtt bra men man fr vindkompensera hela tiden fr att flyga snyggt med precision, speciellt i sidvind om man skall hlla sig p flyglinjen. Landning i hrd vind kan vara lite riskabelt ocks d det kan komma ovntade kastvindar nr man r nra marken t ex nra sttningen som kan spela en ett spratt och det r inte skert man har fart eller hinner parera fr detta.
    Men man blir definitivt en bttre pilot om man flyger en del ven nr det blser fr det r svrare att flyga d. I vindstilla stlls man inte infr lika mycket svrigheter i spakandets konst, i alla fall om man flyger konstflyg.

Lusten att flyga r viktigast, s ge dig ut och flyg men undvik de riktigt blsiga dagarna i brjan. Du lr om inte annat upptcka den hrda vgen om du tagit dig vatten ver huvet och vdrets makter vunnit ver din flygfrmga.
    Happy flying!

/Bo
    Senast redigerat av bem den 2015-03-11 klockan 21:48.

Standard

Original landningsstllet p Acromastern flexar mycket d det r gjort av tunn stltrd, det gr att hjulen grna hakar tag ven i kortklippt grs hellre n att rulla vidare. Om jag inte hade grus eller liknande att landa p s brukade jag ploppa ner planet i hgt grs i s lg fart som mjligt. Det kndes ondigt att frska gra en snygg landning p grs nr det nd blev kullerbytta efter tre meters rullning... I hrd vind s gjorde jag detsamma.

Standard

Idag blev det en lyckad jungfrutur med AcroMastern riktigt kul. Flg upp och ner testa lite ltt p knivgga, rolla och loopa s klart. Tv fina landningar och en dr jag tippa ltt p nosen men ingen fara. Grabben 7 r fick kra vr nya Traxxas Stampede 4x4 vxl riktigt grym monster truck .

Standard

Kul att hra att det gick bra, det lter som om du kunde slappna av och ha lite roligt ocks. Hur tyckte du att det kndes att flyga ett acro flygplan jmfrt med Sky Scouten?

Standard

Ja lite kunde jag roa mig men man r ju nervs ox men det ska man vara . Men all vning i simulatorn lnade sig.

Det var enorm skillnad p Sky scouten och Acro Mastern. Sky Scouten r ju vldigt begrnsad i vad man kan gra.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •