Nu är ju smaken som baken men jag är inte överdrivet förtjust i EPP-kärror liknande Parkmaster och i den storleksklassen. Har inte ägt just en sån men däremot en liknande kärra i den storleken från RC Factory. Jag saknar främst det "driv" som lite större kärror har - denna typ och storlek av kärra är ju ur den synpunkten väldigt lika våra inomhuskärror i EPP med den skillnaden att 1-meterskärrorna är betydligt tyngre och därför kräver högre fart. Min enkla åsikt är att vill man ha denna typ av kärra så kan man lika gärna välja en bra inomhuskärra i EPP och kanske köra 3S-ack i st f 2S för att få lite mera "drag" utomhus. Annars tycker jag att man kan välja en mera normal kärra med normal vingprofil och vikt. Tror inte att 3D-kärror är det mest optimala om man är relativt ny flygare utan mera kärror av den konventionella "busflyg-typen". Jag har t ex haft mycket och långvarigt nöje av min lilla E-Flite Mini Ultra Stick som också är en 1-meterskärra men lite snabbare - och definitivt ingen 3D-kärra. Men det finns många fler - både konventionellt byggda i balsa och plastfilm alternativt EPO-kärror. Vill man ha nåt som ser ut som en riktig kärra och dessutom är en ovanligt bra flygmaskin så kan man t ex titta på Hobbykings Cub som har spännvidden 1400 mm. Mycket lättflugen för att vara en Cub (enligt min kompis Kristian) och ser också riktigt fin ut. Bilden nedan är sen tidigare idag ute på vårt fält...

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	WP_20150221_030_1.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	74,2 KB 
Id:	50747

Men som sagt - det finns mängder av bra och roliga kärror numera - det är bara att bestämma vad för typ av kärra man är intresserad av.
Roger