Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Roderutslag P-51 Mustang?

  1. #1
    Matwess avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    41
    Klubb
    Eslöv & Löddeköpinge

    Standard Roderutslag P-51 Mustang?

    Hej,

    Håller på med min första flygplans-setup av en noname (kines) P-51 Mustang 1200mm. I den högst bristfälliga manualen står ingenting om hur stora utslag det skall/bör vara på respektive roder. Är det någon som kan ge mig lite tips?

    Tack på förhand.
    Senast redigerat av Matwes den 2015-03-16 klockan 18:12.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Här är bruksanvisningens till Dynams P-51 med 120 cm spännvidd komplett med rekommenderade inställningar, bl.a. roderutslag:

    Dynam P-51

    Minst lika viktigt som roderutslagen är tyngdpunktsläget.

    P-51 är inte vad man skulle kalla "bästa nybörjarplanet", så ta gärna hjälp av någon kunnig vid de första flygförsöken

  3. #3
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    det kommer jo lidt an på hvor meget safoy dans du har i fingerne. Er du meget nervøs så gi den lidt mindre. Jeg har det sådan at jeg har en 3 punkts knap. Det giver 3 flymoder. Når jeg starter har jeg lite utslag når jeg er kommet op og vil lege så vibber jeg knappen og få så fuldt utslag.

  4. #4
    Matwess avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    41
    Klubb
    Eslöv & Löddeköpinge

    Standard

    Tack för info!

    Flygningen är säkert inga konstigheter. Förvisso nybörjare på flygplan men jag har flugit helikopter i flera år och hanterar min E-Flite Apprentice utan problem. Loop, roll, stall turns, kuban 8 och sånt... startar/landar utan problem från smal grusväg hemma.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •