Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Telemetri till Spectrum DX8

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    24
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    Sthlm

    Standard Telemetri till Spectrum DX8

    Hej

    Jag var lite snabb på att köpa en DX8 sändare och nu har jag färstått att det finns andra bättre och lika dyra alternativ men det kanske går att få den funktionalitet jag vill ha med DX8 ändå.

    Jag har en Orange reciever men vad måste jag skaffa för att se t.ex. batteri information i min sändare?

    Jag har sett att det finns en TM1000. Är denna kompatibel med min Orange reciever? Finns det något alterativ till denna TM1000 som är ganska dyr?

    Tacksam för svar!

    Vänliga hälsningar
    /Marcus

  2. #2

    Standard

    Du brukar hitta TM1000 för mycket bra pris hos www.fast-lad.co.uk Den fungerar med din orange mottagare men du får ingen information om länkkvalite från mottagaren.

    LemonRX har också alternativ. Den här ger samma information som TM1000 (förutom att den inte presenterar länkkvalite på samma sätt.) ger men också strömförbrukning och förbrukad batterikapacitet: http://www.lemon-rx.com/shop/index.p...product_id=125. Jag tror RCFlight har tagit in en hel del Lemon RX prylar.

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Byt ut din ORX mot någon LemonRX DSMx-mottagare av lämplig storlek och koppla ihop med LemonRX telemetrin http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=3455 . Då får du allt som tm1000 kan och lite till, inklusive länkkvalite, höjd, ström, kapacitet etc etc.

    Se dock upp med att sensorerna från Spektrum och LemonRX inte är kompatibla, blanda inte om du har båda varianterna. Själva telemetrimodulen är det inga kompatibilitetsproblem med, bara själva sensorerna.
    /A

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    24
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    Sthlm

    Standard

    Tack för hjälpen. Jag väntar lite med investeringen men det blir en LemonRX lite längre fram.

    Vänliga hälsningar
    /Marcus

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Hej igen.
    Testade min LemonRx 6ch DSMx och telemetri lite mer i helgen, och hittade ett par saker jag inte noterat tidigare som är bra att veta om innan köp.

    1. Mycket sämre rapportering o presentation av signalkvalitet än Spektrum TM1000. LemonRx visar bara en totalsiffra ("A"), inte separat per mottagare (om man har satelitter). Dessutom ingen rapportering alls om Fades eller Holds. Dåligt.

    2. Min spännings- och ström-sensor behöver nog kalibreras om.

    /A

  6. #6
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Hej,
    Ser att det är ett gammalt inlägg men jag undrar om Lemon RX Telemetri fungerar med en ny DX8 gen2?
    På RCFlights hemsida står det att telemetrin bara fungerar med DX9 och uppåt pga att Lemon använder ngt som kallas powerbox. Någon som kan bekräfta eller dementera detta?

    mvh Jonas
    Senast redigerat av JonasH den 2017-01-03 klockan 17:08.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •